• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jockinho

Patek
2-Faktor
Funderar på en mörkblå linnekavaj, kan man ha den som uddakavaj till ex beiga bomull/linnebyxor eller fungerar linne bäst i kostym? :)

(Relativt tunt lite skrynkligt linne)
 

Andsan

Rolex
Det är 40 % rea på Eton
Blev ett par rutiga
20190702_160312.jpg
 

Ftira

Omega
Linnebyxor som töjts en storlek vid midjan - är enda sättet att sy in och hoppas att man håller midjemåttet? Eller kan skräddare fixa en enkel lösning med side adjuster eller extra knapp? Tycker de gör sig bäst utan bälte men nu har de blivit mer som low rise.
 

Reverso

Panerai
Jag är världens sämsta klädtvättare. Jag tar allting oavsett färg och material och knökar in så mycket som möjligt i maskinen, sätter på 60 grader med extra skölj och dunkar i några skopor tvättmedel. Sen kör jag det i centrifugen och hänger upp på tork.

Förutom mina italienska Cavalliskjortor, de åker in på kemtvätt : )

Någon som känner till en noggrann, prisvärd tvättfirma i Gbg? Gärna med hämtning och utkörning.
 
  • Like
Reactions: bvb
Jag är världens sämsta klädtvättare. Jag tar allting oavsett färg och material och knökar in så mycket som möjligt i maskinen, sätter på 60 grader med extra skölj och dunkar i några skopor tvättmedel. Sen kör jag det i centrifugen och hänger upp på tork.

Förutom mina italienska Cavalliskjortor, de åker in på kemtvätt : )

Någon som känner till en noggrann, prisvärd tvättfirma i Gbg? Gärna med hämtning och utkörning.
Jösses
 

tossefar

Cartier
Jag kan ha överdrivit liiite men poängen är den att jag avskyr att tvätta och behöver tips på någon som kan göra det åt mig : )

Finns det något värre sätt att spendera sin lediga tid på?
Att medvetet förstöra sina kläder tycker jag nog är ett sämre sätt att spendera sin tid... tar det längre tid att välja 40 grader menar du?
 

Reverso

Panerai

"Fel"

Vad är det som är fel? Du länkade en jättebra sida vid namn Vardagstvatt.se

Det är väl inget fel med det? Hann spana in den innan du redigerade och den verkar kanonbra. Tackar.

Edit: sorry för OT de senaste inläggen från mig i tråden, jag ska börja förgylla den med mina skrikiga italienska skjortor i stället ... gillar verkligen den traditionella engelska gentlemannastilen som de flesta i tråden kör på, jättesnyggt och stiligt, ni inspirerar mig : )
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: bvb

Golbica

Omega
"Fel"

Vad är det som är fel? Du länkade en jättebra sida vid namn Vardagstvatt.se

Det är väl inget fel med det? Hann spana in den innan du redigerade och den verkar kanonbra. Tackar.

Edit: sorry för OT de senaste inläggen från mig i tråden, jag ska börja förgylla den med mina skrikiga italienska skjortor i stället ... gillar verkligen den traditionella engelska gentlemannastilen som de flesta i tråden kör på, jättesnyggt och stiligt, ni inspirerar mig : )
Ah den är grym, kom dock på att dom bara finns i GBG så kanske inte passar alla geografiskt därav redigeringen
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Testade denna kavaj på brothers idag och den satt över förväntat. Blev dock väldigt osäker vad för byxor jag bör bära till, har ni några rekommendation på kulör?
59B756C6-A06C-4AA3-952A-FCD2B916CEA9.png
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Är sugen på en av Drake's överskjortor i khaki/washed khaki men det verkar som att de sålt slut i min storlek (L), så om det mot förmodan är någon som upplevt att rean blivit lite väl saftig för plånboken är ni välkomna att höra av er. :)
 

Pancamo

Omega
2-Faktor
Hämtade ut ett par kostymbyxor hos skräddaren idag, som skulle läggas upp med 5cm slag. Hann inte kika på dem då jag var stressad, när jag kommit hem så ser jag att de var upplagda utan slag.. Är det helt kört?
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Grått, benvitt/creme, vissa blåa färger. Beige funkar också, men kräver lite eftertanke imo
Så länge man håller sig från att det är "för nära" så tror jag det ser bra ut. Kan även funka med olika gröna toner.
Äger inga jeans :p
Som du hör passar det mesta, det jag skulle hålla mig ifrån är byxor i alltför liknande ton som kavajen. Kör hellre som uddakavaj så har du en skitsnygg kavaj.

Tack för alla tips!
Får knata bort till butiken med lite olika byxor och se vilket som passar :)
 

Reverso

Panerai
Beställde igår kväll för första gången i mitt vuxna liv en skjorta size M (40). Av Eton contemporary fit modell, deras M har en bröstvidd på 114 cm. Min bröstvidd är 110 cm. Någon som har erfarenhet av Etons contemporary fit modeller och kan bekräfta att deras storleksguider stämmer?

114 cm bröstvidd är vad många tillverkare använder som XL/XXL

Gick in på Etons hemsida och nu ser jag att de rekommenderar mig en storlek 44 Contemporary fit baserat på min längd och vikt (188/100)...deras storlek 44 (126 cm bröstvidd) låg jag på när jag vägde 125 kg. Det var ca 25 kg sen.


Screenshot_20190708-084417_Samsung Internet.jpg


Screenshot_20190708-084427_Samsung Internet.jpg
 
Beställde igår kväll för första gången i mitt vuxna liv en skjorta size M (40). Av Eton contemporary fit modell, deras M har en bröstvidd på 114 cm. Min bröstvidd är 110 cm. Någon som har erfarenhet av Etons contemporary fit modeller och kan bekräfta att deras storleksguider stämmer?

114 cm bröstvidd är vad många tillverkare använder som XL/XXL

Gick in på Etons hemsida och nu ser jag att de rekommenderar mig en storlek 44 Contemporary fit baserat på min längd och vikt (188/100)...deras storlek 44 (126 cm bröstvidd) låg jag på när jag vägde 125 kg. Det var ca 25 kg sen.


Screenshot_20190708-084417_Samsung Internet.jpg


Screenshot_20190708-084427_Samsung Internet.jpg
Du ska upp en eller två storlekar iaf. Jag hade kört på iaf +10cm på mitt bröstmått, så i ditt fall, 120cm i skjorta.
 
Topp