• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Yfront

Omega
Detta är efter jag tagit in den i midjan. Återbesök då.

Knäppt:

4BEACEFD-04FE-429C-A1F0-253A2B1C9780.png

Är långt ifrån expert men tycker den sitter bra! Men kan känna igen mig i känslan.. när jag började med kavaj så hade jag svårt om den inte var lite tajtare. Något som ändrats med tiden. Men som någon var inne på, det ska kännas bra annars används den inte.
 
Är långt ifrån expert men tycker den sitter bra! Men kan känna igen mig i känslan.. när jag började med kavaj så hade jag svårt om den inte var lite tajtare. Något som ändrats med tiden. Men som någon var inne på, det ska kännas bra annars används den inte.

Detta som blir klurigt. Ska tvinga fram en positiv känsla :D Vill undvika schlagerfiguren.

Hur sitter era? Denna var 50/50 ull/linne.
 

Number 6

Omega
Hämtade ut kavajer från skräddare inför nytt jobb. Kan inte undgå att känna mig löjlig i en på tok för stor kavaj. Fick berättat för mig att den sitter som den ska... Lämnar det till er klocktokiga.

Kanske har jag valt fel modeller.

Kanske inte optimala tillbehör men en snabb test väl hemma.

439299BA-8FBB-4713-9F72-D0FBD548F287.png
Man ser ju inte riktigt på bilden då den är tagen uppifrån men den sitter bra. Tror det är en vanesak.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nån som äger flera skjortor från Finamore och kan förklara varför allt jag köper från dem är sytt på HELT olika sätt trots samma storlek?
 

Åskviggen

Panerai
Nån som äger flera skjortor från Finamore och kan förklara varför allt jag köper från dem är sytt på HELT olika sätt trots samma storlek?
Orsak nummer ett kan vara att det är olika modeller, om skjortan är tvättad innan eller inte och även ifall du köper en i linne kontra exempelvis bomull.
Sedan kan det även variera beroende på hur många handsydda moment det är på skjortan.
Tokyo har tre handsydda, Napoli och Milano har åtta sen kan du få helt handsytt också.

Kort och enkelt svar: det ska inte vara någon skillnad om det är samma modell och material. :)
 

Aelgen

Omega
Ok, vore gött om någon hade en egen erfarenhet :)
Någon som testat eller vet något om Pelote i göteborg?
Lite sent svar, men jag har beställt 2 skjortor från Pelote i Göteborg. Mycket nöjd med service och kvalitet. Första skjortan var måtten på axelpartiet inte helt enligt de mått som de tagit, så den var lite tight där. De beställde direkt en ny och jag fick behålla den som var fel, utan extra kostnad. Felet var inte så allvarligt att jag inte kan använda skjortan med kavaj, så tyckte det var en bra gest av dem. Skjortan som kom 3 veckor senare satt perfekt.
Ena skjortan har tvättats ca 15 gånger och är fortfarande lika fin.
 

JB_XII

Rolex
Lite sent svar, men jag har beställt 2 skjortor från Pelote i Göteborg. Mycket nöjd med service och kvalitet. Första skjortan var måtten på axelpartiet inte helt enligt de mått som de tagit, så den var lite tight där. De beställde direkt en ny och jag fick behålla den som var fel, utan extra kostnad. Felet var inte så allvarligt att jag inte kan använda skjortan med kavaj, så tyckte det var en bra gest av dem. Skjortan som kom 3 veckor senare satt perfekt.
Ena skjortan har tvättats ca 15 gånger och är fortfarande lika fin.

Tack för svar :)
 

Mukt

Cartier
Hej panelen.
Har ni något tips på slimmade vardagskläder( typ tröjor, tshirts) i bra kvalité med bra pang för pengen? gärna lite mer i budgetsegmentet då gymnasieekonomin inte tillåter allt för många, dyra hobbies :)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Hej panelen.
Har ni något tips på slimmade vardagskläder( typ tröjor, tshirts) i bra kvalité med bra pang för pengen? gärna lite mer i budgetsegmentet då gymnasieekonomin inte tillåter allt för många, dyra hobbies :)
T-shirts: H&M premium cotton, 149kr/st
Tröjor: T.ex i Merinoull från Uniqlo. 399kr/st
 
Topp