kvantfysik
Basic
Jag är lång och smal men hyggligt uppbyggd runt bröstpartiet. Provade ett gäng olika storlekar och modeller i deras butik i NY och den skjorta som satt bäst var ok i bröst men fortfarande för stor i midja.På vilket sätt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är lång och smal men hyggligt uppbyggd runt bröstpartiet. Provade ett gäng olika storlekar och modeller i deras butik i NY och den skjorta som satt bäst var ok i bröst men fortfarande för stor i midja.På vilket sätt?
Om man ska vara petnoga, så ja, den är lite stram över bröst & midja. Midjan fixar du lätt genom att tokbanta 2v. Som bonus får du en kanonfylla på ditt eget bröllop
Jag hade nog inte brytt mig så mycket. Knäpp upp för det är oftast snyggare oavsett, och sen misstänker jag att du i den stassen kommer vara snyggare klädd än 99% av gästerna ändå.
GRATTIS TILL BRÖLLOPET!
PS. Vet du vad det är för skillnad mellan en flickvän och en fru?
Svar: 25 kg ungefär.
PS2. Fritt citerat från okänd källa med livsvisdom: A little boy asked his father,
"Daddy, how much does it cost to get married?" Father replied, "I don't know son, I'm still paying."
![]()
Tack för input! Jag provade kavajen i morse och då sitter den mycket bättre. Gårdagens bilder var verkligen skräp. Men jag kanske ändå ska besöka skräddaren och lägga ut någon cm. Bröllopsresan bär av till Italien... Pizza och vin sätter sig in på biceps har jag hört...Nej.
Håll kavajen knäppt när man står upp, alltid. Annars finns det inget syfte med att den är skuren som den är...
Tack för input! Jag provade kavajen i morse och då sitter den mycket bättre. Gårdagens bilder var verkligen skräp. Men jag kanske ändå ska besöka skräddaren och lägga ut någon cm. Bröllopsresan bär av till Italien... Pizza och vin sätter sig in på biceps har jag hört...
Jajamen, du ser hur giftermålet bryter ned ens humorcentra.Herrejävlar va tråkiga skämt
Intressant.. Får se hur det sitter om ett par veckor.Jag är lång och smal men hyggligt uppbyggd runt bröstpartiet. Provade ett gäng olika storlekar och modeller i deras butik i NY och den skjorta som satt bäst var ok i bröst men fortfarande för stor i midja.
Haha, vet inte riktigt. Vi har en natt planerad i Florence. Sen tänkte vi bila runt lite i Toscana för att avsluta några nätter i Rom.Jävligt off-topic nu, men vart i Italien? Gick upp 6 kg på 4v i sommar i just Italien.
Komiskt![]()
Haha, vet inte riktigt. Vi har en natt planerad i Florence. Sen tänkte vi bila runt lite i Toscana för att avsluta några nätter i Rom.
Nae, denna skärning är ingen höjdare... Högre midja absolut, men vad i hela friden hände med längden? Det är inte trekvartsbyxor jag letarKomiskt![]()
Inte testat deras kashmir, men har för mig att det finns utlåtanden i tråden. Tycker, likt du, att deras merino är kanon - lätt på samma nivå som grejer för över tusenlappen. Enda jag tycker är trist är utbudet av färger.En dubbelfråga, någon som provat kashmirtröjor från Uniqlo? Gillar deras merino. Samt vilken är er favorit när det kommer till jeansskjorta?
Älskar min denimskjorta från Stenström.En dubbelfråga, någon som provat kashmirtröjor från Uniqlo? Gillar deras merino. Samt vilken är er favorit när det kommer till jeansskjorta?
Denna från Finamore diggade jag https://www.finamore.it/shop/en/shirts/2550-26412-man-s-shirt-gaeta-04398501.html#/28-size-44Inte testat deras kashmir, men har för mig att det finns utlåtanden i tråden. Tycker, likt du, att deras merino är kanon - lätt på samma nivå som grejer för över tusenlappen. Enda jag tycker är trist är utbudet av färger.
Gällande jeansskjorta så har jag testat lite olika. Eton, Finamore, Suitsupply bl.a. Gillar de två sistnämnda.
Sneglat lite där med, småsugen på denna https://stenstroms.com/sv/herr/skjortor/fitted-body/6759215599160Älskar min denimskjorta från Stenström.![]()
En dubbelfråga, någon som provat kashmirtröjor från Uniqlo? Gillar deras merino. Samt vilken är er favorit när det kommer till jeansskjorta?
Tror det är exakt den jag har från Finamore. Lite ljusare i verkligheten. Ruskigt fin krage.Denna från Finamore diggade jag https://www.finamore.it/shop/en/shirts/2550-26412-man-s-shirt-gaeta-04398501.html#/28-size-44
hade den funnits i storlek så hade 150€ kunnat funkat, lite för dyrt med fullpris.
Sneglat lite där med, småsugen på denna https://stenstroms.com/sv/herr/skjortor/fitted-body/6759215599160
Ser väldigt fint ut. Kikat på Suitsupply men inte prickat rätt, vill ha något åt det lite mörkare hållet samt gärna cut-away. Provat en skjorta från Shirtonomy men den kändes inte direkt wow, ingen denim iofs. Men tack för tips!Tror det är exakt den jag har från Finamore. Lite ljusare i verkligheten. Ruskigt fin krage.
https://gabucci.se/en/product/3001/tokyo-slim-fit
Tror Suitsupply eller Shirtonomy skulle vara bra för dig?
Har du provat Granqvist? Jag har tre därifrån, två med buttondown och en cutaway som är riktiga höjdare.En dubbelfråga, någon som provat kashmirtröjor från Uniqlo? Gillar deras merino. Samt vilken är er favorit när det kommer till jeansskjorta?
De har haft mörkare varianter på SS tidigare. Annars ser ju Stenströms ovan kanon ut.Ser väldigt fint ut. Kikat på Suitsupply men inte prickat rätt, vill ha något åt det lite mörkare hållet samt gärna cut-away. Provat en skjorta från Shirtonomy men den kändes inte direkt wow, ingen denim iofs. Men tack för tips!
Har en BD i linne från dem som jag diggar faktiskt, bra att du påminde mig.Har du provat Granqvist? Jag har tre därifrån, två med buttondown och en cutaway som är riktiga höjdare.
Får hålla utkik. Ja den ser fin ut, får pallra mig iväg och prova.De har haft mörkare varianter på SS tidigare. Annars ser ju Stenströms ovan kanon ut.
Det har ju nämnts flera tillverkare ovan, kolla dem till att börja med?Dålig bild, men när vi ändå är inne på denimskjortor. Har ni något tips på liknande skjorta:
En ljus sådan som går att ha casual, ej instoppat, men ändå går att stoppa in om man vill klä upp den lite.![]()
Självklart, det gör jag. Men tänkte bara flika in vad jag har letat efter som någon kanske stöter på som inte nämnts.Det har ju nämnts flera tillverkare ovan, kolla dem till att börja med?
@charles8 är expert på patagonia, han borde kunna hjälpa digHur är Patagonia i storlekarna? Sugen på att klicka hem en hoodie
Ingen erfarenhet av jackorna men deras shorts, braxor (pp1200) och tröjor är ok om man är ute efter leisure/ segelmode, lite typ som Sailracing.Någon som har en åsikt/erfarenhet av Pelle P?
Var inne i min lokala butik häromdagen och frågade om vinterjackor.
De kommer få in några som såg väldigt intressanta ut men jag känner inte till märket alls, är det något att ha tro?
Är främst ute efter en stilren parkas som är vatten- och vindtät men ändå andas ok.
Hur är Patagonia i storlekarna? Sugen på att klicka hem en hoodie