• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Stein

Cartier
Om man ska vara petnoga, så ja, den är lite stram över bröst & midja. Midjan fixar du lätt genom att tokbanta 2v. Som bonus får du en kanonfylla på ditt eget bröllop ;)
Jag hade nog inte brytt mig så mycket. Knäpp upp för det är oftast snyggare oavsett, och sen misstänker jag att du i den stassen kommer vara snyggare klädd än 99% av gästerna ändå.

GRATTIS TILL BRÖLLOPET!

PS. Vet du vad det är för skillnad mellan en flickvän och en fru?
Svar: 25 kg ungefär.

PS2. Fritt citerat från okänd källa med livsvisdom: A little boy asked his father,
"Daddy, how much does it cost to get married?" Father replied, "I don't know son, I'm still paying."

;)

Nej.
Håll kavajen knäppt när man står upp, alltid. Annars finns det inget syfte med att den är skuren som den är...
Tack för input! Jag provade kavajen i morse och då sitter den mycket bättre. Gårdagens bilder var verkligen skräp. Men jag kanske ändå ska besöka skräddaren och lägga ut någon cm. Bröllopsresan bär av till Italien... Pizza och vin sätter sig in på biceps har jag hört...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tack för input! Jag provade kavajen i morse och då sitter den mycket bättre. Gårdagens bilder var verkligen skräp. Men jag kanske ändå ska besöka skräddaren och lägga ut någon cm. Bröllopsresan bär av till Italien... Pizza och vin sätter sig in på biceps har jag hört...

Jävligt off-topic nu, men vart i Italien? Gick upp 6 kg på 4v i sommar i just Italien.
 

Falken

Panerai
Komiskt
F6009BF2-6A9B-46A0-B497-C2BAE45DDEFD.jpeg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Haha, vet inte riktigt. Vi har en natt planerad i Florence. Sen tänkte vi bila runt lite i Toscana för att avsluta några nätter i Rom.

Sweet! Florens är överjävligt bra. Jag skulle nog vara där mer än en natt. (iaf om man gillar mat och vin). När är resan? Är det under pågående tryffelsäsong?
Kullarna norr om Siena är magiskt vackra. Gifte mig faktiskt där. Bra val!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
En dubbelfråga, någon som provat kashmirtröjor från Uniqlo? Gillar deras merino. Samt vilken är er favorit när det kommer till jeansskjorta?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En dubbelfråga, någon som provat kashmirtröjor från Uniqlo? Gillar deras merino. Samt vilken är er favorit när det kommer till jeansskjorta?
Inte testat deras kashmir, men har för mig att det finns utlåtanden i tråden. Tycker, likt du, att deras merino är kanon - lätt på samma nivå som grejer för över tusenlappen. Enda jag tycker är trist är utbudet av färger.

Gällande jeansskjorta så har jag testat lite olika. Eton, Finamore, Suitsupply bl.a. Gillar de två sistnämnda.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Inte testat deras kashmir, men har för mig att det finns utlåtanden i tråden. Tycker, likt du, att deras merino är kanon - lätt på samma nivå som grejer för över tusenlappen. Enda jag tycker är trist är utbudet av färger.

Gällande jeansskjorta så har jag testat lite olika. Eton, Finamore, Suitsupply bl.a. Gillar de två sistnämnda.
Denna från Finamore diggade jag https://www.finamore.it/shop/en/shirts/2550-26412-man-s-shirt-gaeta-04398501.html#/28-size-44
hade den funnits i storlek så hade 150€ kunnat funkat, lite för dyrt med fullpris.
Älskar min denimskjorta från Stenström. :)
Sneglat lite där med, småsugen på denna https://stenstroms.com/sv/herr/skjortor/fitted-body/6759215599160
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
En dubbelfråga, någon som provat kashmirtröjor från Uniqlo? Gillar deras merino. Samt vilken är er favorit när det kommer till jeansskjorta?

Haft en Marino från Uniqlo - inget att invända mot för den pengen. Min nopprade dock ganska mycket relativt fort, mer än hur jag upplevt att annan merino nopprat.

Skulle dock kunna tänka mig att köpa en till - bra pris som sagt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Denna från Finamore diggade jag https://www.finamore.it/shop/en/shirts/2550-26412-man-s-shirt-gaeta-04398501.html#/28-size-44
hade den funnits i storlek så hade 150€ kunnat funkat, lite för dyrt med fullpris.

Sneglat lite där med, småsugen på denna https://stenstroms.com/sv/herr/skjortor/fitted-body/6759215599160
Tror det är exakt den jag har från Finamore. Lite ljusare i verkligheten. Ruskigt fin krage.
https://gabucci.se/en/product/3001/tokyo-slim-fit

Tror Suitsupply eller Shirtonomy skulle vara bra för dig?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tror det är exakt den jag har från Finamore. Lite ljusare i verkligheten. Ruskigt fin krage.
https://gabucci.se/en/product/3001/tokyo-slim-fit

Tror Suitsupply eller Shirtonomy skulle vara bra för dig?
Ser väldigt fint ut. Kikat på Suitsupply men inte prickat rätt, vill ha något åt det lite mörkare hållet samt gärna cut-away. Provat en skjorta från Shirtonomy men den kändes inte direkt wow, ingen denim iofs. Men tack för tips!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor

konkret

Cartier
2-Faktor
Dålig bild, men när vi ändå är inne på denimskjortor. Har ni något tips på liknande skjorta:
B7AF0077-D767-439B-9BD0-E6A250420D1C.png
En ljus sådan som går att ha casual, ej instoppat, men ändå går att stoppa in om man vill klä upp den lite.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Någon som har en åsikt/erfarenhet av Pelle P?
Var inne i min lokala butik häromdagen och frågade om vinterjackor.
De kommer få in några som såg väldigt intressanta ut men jag känner inte till märket alls, är det något att ha tro?

Är främst ute efter en stilren parkas som är vatten- och vindtät men ändå andas ok.
Ingen erfarenhet av jackorna men deras shorts, braxor (pp1200) och tröjor är ok om man är ute efter leisure/ segelmode, lite typ som Sailracing.
De gjorde om byxstorlekarna för ett antal år sedan och slutade med XS på herrsidan så för en spinkig rackare som jag är det numera kört. Finns även en del kul med lite retro touch. Dock inte det första märket jag skulle förknippa med stilren parka.
 
Topp