• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Falken

Panerai
Sugen på att göra en blå peak lapel kostym (mtm) ej DB. Undrar bara om peak lapelsen drar ner användningsområdet rejält. Funkar det att tex köra en merinotröja eller dylikt under eller är skjorta ett måste?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Sugen på att göra en blå peak lapel kostym (mtm) ej DB. Undrar bara om peak lapelsen drar ner användningsområdet rejält. Funkar det att tex köra en merinotröja eller dylikt under eller är skjorta ett måste?
Kanske en kashmirpolo skulle funka? Jag gillar peak, men man får banne mig inte vara ett uns osäker om man ska bära upp den skulle jag säga!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Unnade mig två nya kostymer igår på Lund & Lund. Bra grejor och bra personal. Inte så svettigt dyrt som man kan tro...
IMG_20190903_175426.jpg
 
Senast ändrad:

johpe

Panerai
2-Faktor
Ngn som har erfarenhet av både Saman Amel och PrologueHK när det gäller kavajer / sport coats? Funderar på vilken man bör ta till första MTM / semi-bespoke kavajen.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Ngn som har erfarenhet av både Saman Amel och PrologueHK när det gäller kavajer / sport coats? Funderar på vilken man bör ta till första MTM / semi-bespoke kavajen.
Har hört så mycket bra om Saman Amel och det är dessutom roligt att stödja lokala förmågor, så skulle säga att du borde välja dem.
 

city69

Omega
Har lagt första beställningen av en testbyxa från Luxire ikväll. Måttade ett par av mina bäst sittande chinos och gjorde ett endast ett par små ändringar. Ska bli riktigt kul att se om de lever upp till förväntningarna! :)
Jag har köpt 3 par därifrån och är mkt nöjd. Nackdelen är det kan ta ett tag innan man får dem
 
Jag har köpt 3 par därifrån och är mkt nöjd. Nackdelen är det kan ta ett tag innan man får dem
Väntetiden har jag inget emot faktiskt. Blir det så bra som jag hoppas så är det lätt värt det. Har grymt svårt att hitta passande byxor OTR...
Spännande! Återkom gärna med resultat:)
Det ska jag göra! Hoppas på att första beställningen sitter någorlunda rätt från början. :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Har lagt första beställningen av en testbyxa från Luxire ikväll. Måttade ett par av mina bäst sittande chinos och gjorde ett endast ett par små ändringar. Ska bli riktigt kul att se om de lever upp till förväntningarna! :)
Det gjorde mina, måttade från existerande byxa!

Det gjorde den för mig. Ska beställa tre par byxor nu till i höst inom kort :)
Sitter i samma båt - vad har du landat i för tyger? :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Snälla är de någon som har en klassisk barbour Ashby som kan hjälpa mig med strl? Brukar normalt ha L/XL i t-shirt i de mesta och har hört att dom är lite små i strl. Någon som har en o kan bekräfta de? Jag är 180 matchvikt 93kg

Obs bor på Gotland och finns ingen här som har den modellen och i värst fall så får jag ju beställa en L och XL
 
Senast ändrad:

Arvis

Cartier
2-Faktor
Snälla är de någon som har en klassisk barbour Ashby som kan hjälpa mig med strl? Brukar normalt ha L/XL i t-shirt i de mesta och har hört att dom är lite små i strl. Någon som har en o kan bekräfta de? Jag är 180 matchvikt 93kg

Obs bor på Gotland och finns ingen här som har den modellen och i värst fall så får jag ju beställa en L och XL
Jag har en.
Drar strl. 44 i kostymer/ kavajer. Skulle inte säga att min Ashby i S är liten, snarare så pass rymlig att jag ledigt kan ha en rejäl lammullströja eller tweedkavaj eller quiltad väst under. Klart rymligare än min gamla Enfield i samma strl.(om det hjälper).
 
Snälla är de någon som har en klassisk barbour Ashby som kan hjälpa mig med strl? Brukar normalt ha L/XL i t-shirt i de mesta och har hört att dom är lite små i strl. Någon som har en o kan bekräfta de? Jag är 180 matchvikt 93kg

Obs bor på Gotland och finns ingen här som har den modellen och i värst fall så får jag ju beställa en L och XL
Jag tycker att de är generellt rymliga i kroppen men byggda för musaxlade, päronformade britter. Så är du grov om axlarna och tunn om midjan kan det vara klurigt att få till passformen öht.
 
Topp