• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att de är generellt rymliga i kroppen men byggda för musaxlade, päronformade britter. Så är du grov om axlarna och tunn om midjan kan det vara klurigt att få till passformen öht.
Grov om axlar/bröst och en liten airbag ;) kanske ska sikta på en bedale istället? Kommer bara att användas ihop med jeans o chinos?
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tror jag beställer en M och en L Ashby o hoppas att nån av dom sitter bra? Den modellen verka va snäppet vassare än bedale
 
Någon som har en åsikt/erfarenhet av Pelle P?
Var inne i min lokala butik häromdagen och frågade om vinterjackor.
De kommer få in några som såg väldigt intressanta ut men jag känner inte till märket alls, är det något att ha tro?

Är främst ute efter en stilren parkas som är vatten- och vindtät men ändå andas ok.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Snälla är de någon som har en klassisk barbour Ashby som kan hjälpa mig med strl? Brukar normalt ha L/XL i t-shirt i de mesta och har hört att dom är lite små i strl. Någon som har en o kan bekräfta de? Jag är 180 matchvikt 93kg

Obs bor på Gotland och finns ingen här som har den modellen och i värst fall så får jag ju beställa en L och XL
Jag har en Ashby i storlek L. Är 1.78/88 kg. Sitter hyfsat rymligt och kan ha tunn dunväst och tröja under. Kunde ha M men det var i tajtaste laget.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Fick hem en kritstrecksrandig flanellkostym idag, vintage. Knäppningen är väldigt låg för en treknäppt - jag gillar kostymen och tycker den funkar på både första och andra knappen. Vad tycker ni, gångbar eller är den maskeradig?

(byxor ska kortas, ev också ärmar)
B05244BF-3624-4D9F-8C8E-90C4794895D2.jpeg
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Är i vanliga fall en 9.5, efter lite dialog med dem så valde de att göra en 10 åt mig. Sitter bra, men man ska ju ha i åtanke att det knappast är några skor man joggar runt i. Det är skor för frack/smoking och för den typ av aktiviteter som det medför, så de sitter inte åt extremt runt foten. Oerhört bekväma, nästan sugen på att köpa mig ett par tofflor därifrån också. Kan rekommendera dem i vilket fall.
 
Säkert en fråga som ställts många gånger, men var hittar jag chinos (hyfsat dressade) runt tusenlappen som inte är som klistrade på benen? Är smal men ändå sitter allt galet tight... Eftersöker en mer klassisk passform?
 
Säkert en fråga som ställts många gånger, men var hittar jag chinos (hyfsat dressade) runt tusenlappen som inte är som klistrade på benen? Är smal men ändå sitter allt galet tight... Eftersöker en mer klassisk passform?
Rekommenderar Luxire, som redan har hyllats i tråden! Annars tycker jag att dress-chinos med bra passform är rätt svårt att hitta till ett vettigt pris RTW.
 

RonJeremy

Cartier
Lyckats fläcka ner ett par ullbyxor jag har. Kemtvätt biter tydligen inte på fläckar likt denna, alkohol. Någon som har nått tips på hur jag kan gå tillväga?
IMG_20190911_181610.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lyckats fläcka ner ett par ullbyxor jag har. Kemtvätt biter tydligen inte på fläckar likt denna, alkohol. Någon som har nått tips på hur jag kan gå tillväga?
IMG_20190911_181610.jpg
Jag har alltid denna till hands (i plånboken) för att kunna ta hand om fläckar omgående. Rekommenderas! Osäker om det funkar på mindre färska fläckar dock?
(Annars är det ju bara att handtvätta området med fläcken. Testa flytande galltvål om inte en vanlig handtvätt ger resultat, kan göra underverk på fläckar. Har svårt att se att en handtvätt skulle förstöra brallorna.)
https://www.silkandclean.com/onthespot
image-asset.png
 

RonJeremy

Cartier
Vad är det för något? Öl, vin, hemkört?
Jag hade nog chansat på en handtvätt, men det är jag det. Hög risk för förstörda brallor.
Vitt vin. Tack för tips!
Handtvätt, tillhör de inte en kostym (så lite ändrad lyster inte gör något) så handtvättsprogrammet i tvättmaskinen.

Jag har alltid denna till hands (i plånboken) för att kunna ta hand om fläckar omgående. Rekommenderas! Osäker om det funkar på mindre färska fläckar dock?
(Annars är det ju bara att handtvätta området med fläcken. Testa flytande galltvål om inte en vanlig handtvätt ger resultat, kan göra underverk på fläckar. Har svårt att se att en handtvätt skulle förstöra brallorna.)
https://www.silkandclean.com/onthespot
image-asset.png
Tack för input, får testa handtvätt!
 

Stein

Cartier
Gifter mig om drygt två veckor. Provade kostymen som jag köpte på Blugiallo i vintras efter en liten viktnedgång. Nu när jag provar den igen så retar jag mig på att bröstet buktar ut när jag har den knäppt. Är det lönt att gå till en skräddare och försöka fixa till den genom att ändra midjan eller är den lite lite över bysten?

Översta bilden är från i början av sommaren när jag upplevde den satt lite bättre, resterande från ikväll. Ber om ursäkt för dåliga bilder.
20190911_220428.jpg
20190911_221236.jpg
20190911_221202.jpg
20190911_221105.jpg
20190911_220903.jpg
20190911_221043.jpg
 
Senast ändrad:
Gifter mig om drygt två veckor. Provade kostymen som jag köpte på Blugiallo i vintras efter en liten viktnedgång. Nu när jag provar den igen så retar jag mig på att bröstet buktar ut när jag har den knäppt. Är det lönt att gå till en skräddare och försöka fixa till den genom att ändra midjan eller är den lite lite över bysten?

Översta bilden är från i början av sommaren när jag upplevde den satt lite bättre, resterande från ikväll. Ber om ursäkt för dåliga bilder.
20190911_220428.jpg
20190911_221236.jpg
20190911_221202.jpg
20190911_221105.jpg
20190911_220903.jpg
20190911_221043.jpg
Om man ska vara petnoga, så ja, den är lite stram över bröst & midja. Midjan fixar du lätt genom att tokbanta 2v. Som bonus får du en kanonfylla på ditt eget bröllop ;)
Jag hade nog inte brytt mig så mycket. Knäpp upp för det är oftast snyggare oavsett, och sen misstänker jag att du i den stassen kommer vara snyggare klädd än 99% av gästerna ändå.

GRATTIS TILL BRÖLLOPET!

PS. Vet du vad det är för skillnad mellan en flickvän och en fru?
Svar: 25 kg ungefär.

PS2. Fritt citerat från okänd källa med livsvisdom: A little boy asked his father,
"Daddy, how much does it cost to get married?" Father replied, "I don't know son, I'm still paying."

;)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Om man ska vara petnoga, så ja, den är lite stram över bröst & midja. Midjan fixar du lätt genom att tokbanta 2v. Som bonus får du en kanonfylla på ditt eget bröllop ;)
Jag hade nog inte brytt mig så mycket. Knäpp upp för det är oftast snyggare oavsett, och sen misstänker jag att du i den stassen kommer vara snyggare klädd än 99% av gästerna ändå.

GRATTIS TILL BRÖLLOPET!

PS. Vet du vad det är för skillnad mellan en flickvän och en fru?
Svar: 25 kg ungefär.

PS2. Fritt citerat från okänd källa med livsvisdom: A little boy asked his father,
"Daddy, how much does it cost to get married?" Father replied, "I don't know son, I'm still paying."

;)

Herrejävlar va tråkiga skämt...

On topic: 1. Banta eller 2. Ta ut kavajen. Alt. 1 kanske är bäst...
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Gifter mig om drygt två veckor. Provade kostymen som jag köpte på Blugiallo i vintras efter en liten viktnedgång. Nu när jag provar den igen så retar jag mig på att bröstet buktar ut när jag har den knäppt. Är det lönt att gå till en skräddare och försöka fixa till den genom att ändra midjan eller är den lite lite över bysten?

Översta bilden är från i början av sommaren när jag upplevde den satt lite bättre, resterande från ikväll. Ber om ursäkt för dåliga bilder.
20190911_220428.jpg
20190911_221236.jpg
20190911_221202.jpg
20190911_221105.jpg
20190911_220903.jpg
20190911_221043.jpg
Lägg ut kavajen ett par cm i midjan så ska du se att det löser sig :)
 
Topp