• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Calfen

Panerai

Calfen

Panerai

Haft en likande från dem i blått också tyvärr är skurningen lite fel, det är min kravställning som kanske rör till det lite samt att jag snöat in helt på modellen jag först la upp men mer kavaj än dunjacka, tror Aspesi har gjort nått åt de hållet också men hittar inte den modellen!

Tack för tipset iaf:)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Haft en likande från dem i blått också tyvärr är skurningen lite fel, det är min kravställning som kanske rör till det lite samt att jag snöat in helt på modellen jag först la upp men mer kavaj än dunjacka, tror Aspesi har gjort nått åt de hållet också men hittar inte den modellen!

Tack för tipset iaf:)
Vet inte om jag fattat vad du letat efter, är detta i linje?

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/herno-legend-piumino-down-jacket-navy.html
 

CarlG

Omega
Söker efter byxorna i bild, har mejlat mrporter men fick svaret att byxorna inte är deras och att de således inte ens kan tipsa om varesig märke eller modell... Någon här som vet var de kommer ifrån eller kan tipsa om liknande? :)
Screenshot 2019-09-22 at 10.49.50.png
 

CarlG

Omega
Det är inte typ Informale eller liknande då? Ser inte vad det är för knäppning.
Inte omöjligt att det är Informale. Det enda som eventuellt skulle tala emot är väl isåfall att jag möljligtvis tycker att byxorna i bild ser något blankare ut än Informales i 100% linne, men kan ju givetvis bero på bilden och bildens komposition också. Annars tycks både färg och passform vara nästintill identisk. Kanske får nöja mig med Informales helt enkelt. Tack för input! :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Inte omöjligt att det är Informale. Det enda som eventuellt skulle tala emot är väl isåfall att jag möljligtvis tycker att byxorna i bild ser något blankare ut än Informales i 100% linne, men kan ju givetvis bero på bilden och bildens komposition också. Annars tycks både färg och passform vara nästintill identisk. Kanske får nöja mig med Informales helt enkelt. Tack för input! :)
Hett tips är att kolla om du har någon i London som kan svänga förbi deras popup där, så blir nog byxorna något billigare. Efter avgifter + import etc landade de på drygt 3000, och det får man väldigt mycket byxor för annars...
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Besökte AleksJJ's Trunkshow med @Allan Ballan @Erik83 @bernoulli och @Lüning.

Supertrevligt, det bjöds på utställning, klädsnack och kall öl i Kvänum Köks showroom i ett 20-gradigt Malmö. Representanter från J Hopenstand, Shirtonomy, @Bravur watches, CDLP, Stefano cau, Blugiallo och Skolyx fanns på plats och presenterade produkter. Det fanns även möjlighet att boka in sig för måttagning på både Blugiallo och Shirtonomy, samt prova samtliga läster från Skolyx och TLB och alla(?) modeller i sortimentet hos @Bravur. :)

C52B8E23-94C9-4BA5-AA9E-DF9C7E3ED0A9.jpeg
785E29E1-87B6-45D8-A43D-241F86C6A376.jpeg
E3CE6A42-F3EB-49A2-BD55-5A89833FD24A.jpeg
932765A8-94AB-41DE-B166-31A800829E18.jpeg
C3759295-22CC-4E10-91A7-1E3EF34FC7DF.jpeg
4FE66E3E-7873-4794-9CA7-B841B04EDDC8.jpeg
B606759D-382D-463C-9855-CC82AF4F7713.jpeg
6D4D374F-498C-4E6E-A8CC-A5F8E925DDB6.jpeg
 

Erik83

Cartier
Besökte AleksJJ's Trunkshow med @Allan Ballan @Erik83 @bernoulli och @Lüning.

Supertrevligt, det bjöds på utställning, klädsnack och kall öl i Kvänum Köks showroom i ett 20-gradigt Malmö. Representanter från J Hopenstand, Shirtonomy, @Bravur watches, CDLP, Stefano cau, Blugiallo och Skolyx fanns på plats och presenterade produkter. Det fanns även möjlighet att boka in sig för måttagning på både Blugiallo och Shirtonomy, samt prova samtliga läster från Skolyx och TLB och alla(?) modeller i sortimentet hos @Bravur. :)

C52B8E23-94C9-4BA5-AA9E-DF9C7E3ED0A9.jpeg
785E29E1-87B6-45D8-A43D-241F86C6A376.jpeg
E3CE6A42-F3EB-49A2-BD55-5A89833FD24A.jpeg
932765A8-94AB-41DE-B166-31A800829E18.jpeg
C3759295-22CC-4E10-91A7-1E3EF34FC7DF.jpeg
4FE66E3E-7873-4794-9CA7-B841B04EDDC8.jpeg
B606759D-382D-463C-9855-CC82AF4F7713.jpeg
6D4D374F-498C-4E6E-A8CC-A5F8E925DDB6.jpeg
Tack för ett mycket trevligt event grabbar!
 

Lolle

Panerai
Besökte AleksJJ's Trunkshow med @Allan Ballan @Erik83 @bernoulli och @Lüning.

Supertrevligt, det bjöds på utställning, klädsnack och kall öl i Kvänum Köks showroom i ett 20-gradigt Malmö. Representanter från J Hopenstand, Shirtonomy, @Bravur watches, CDLP, Stefano cau, Blugiallo och Skolyx fanns på plats och presenterade produkter. Det fanns även möjlighet att boka in sig för måttagning på både Blugiallo och Shirtonomy, samt prova samtliga läster från Skolyx och TLB och alla(?) modeller i sortimentet hos @Bravur. :)
Snygga bilder - såg dem på din instagram också. Lite avis, hade tänkt kombinera med lite jobbmöten för att ta mig ner till Skåne men så hade frun det bristande omdömet att bryta benet. Får tröstshoppa online istället sålänge...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nu när hösten börjar nalkas på riktigt funderar jag på att ta upp jakten på en tunn dunjacka med en yta liknande ullfilt/flanell. Jag minns inte vad det var för märke jag såg förra hösten när jag avstod inköp :sorry: Om någon har tips på tunn dunfodrad jacka i grått med ett yttre liknande ullflanell är jag tacksam :)
 

MartinGFX

Cartier
Nu när hösten börjar nalkas på riktigt funderar jag på att ta upp jakten på en tunn dunjacka med en yta liknande ullfilt/flanell. Jag minns inte vad det var för märke jag såg förra hösten när jag avstod inköp :sorry: Om någon har tips på tunn dunfodrad jacka i grått med ett yttre liknande ullflanell är jag tacksam :)
Inte dun men en field jacket i flanell kanske kan vara intressant? Tycker den här modellen är schysst:
https://cavour.co/en/product/1133/flannel-field-jacket
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Börjar bli lite sugen på en Peacoat och tycker denna ser mycket trevlig ut från Suitsupply. Någon som provat den eller äger den?
Tips på annan modell i ungefär samma prisklass? Gillade att den har bälte i ryggen. Är ute efter en med lite smalare passform.
2019-09-23_1726.png

2019-09-23_1726_001.png
Tack på förhand!

https://eu.suitsupply.com/sv/coats/marinbla-skepparjacka/J520.html?cgid=Coats&pdp=true
Jag kör denna https://www.armorlux.com/en/coats-a...a-coat-wool.html#/taille_fr-44/coloris-navire som också är lite smalare i passformen. Alltid trevligt med 100% ull
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Börjar bli lite sugen på en Peacoat och tycker denna ser mycket trevlig ut från Suitsupply. Någon som provat den eller äger den?
Tips på annan modell i ungefär samma prisklass? Gillade att den har bälte i ryggen. Är ute efter en med lite smalare passform.
2019-09-23_1726.png

2019-09-23_1726_001.png
Tack på förhand!

https://eu.suitsupply.com/sv/coats/marinbla-skepparjacka/J520.html?cgid=Coats&pdp=true
Rent generellt är min uppfattning att Suitsupplys vinterrockar är ganska tunna och inte nödvändigtvis särskilt lämpade för bister svensk vinter, men det behöver kanske inte hindra dig.
 

Aelgen

Omega
Rent generellt är min uppfattning att Suitsupplys vinterrockar är ganska tunna och inte nödvändigtvis särskilt lämpade för bister svensk vinter, men det behöver kanske inte hindra dig.
Mm, har hört det från annat håll också. Dock är jag ganska varm av mig och gillar att ha flera lager, så tror inte det egentligen är något problem. Men uppskattar tipset!

Jag kör denna https://www.armorlux.com/en/coats-a...a-coat-wool.html#/taille_fr-44/coloris-navire som också är lite smalare i passformen. Alltid trevligt med 100% ull
Den såg väldigt trevlig ut! Hur skulle du säga storleken är på den? Tack!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Mm, har hört det från annat håll också. Dock är jag ganska varm av mig och gillar att ha flera lager, så tror inte det egentligen är något problem. Men uppskattar tipset!


Den såg väldigt trevlig ut! Hur skulle du säga storleken är på den? Tack!
Jag är en typisk M i storlek i vanliga fall (181cm/77kg). I denna kör jag storlek 48 och la upp ärmarna 1,5-2cm. Det är alltså en ganska smal modell. Om jag skulle haft rätt längd på armarna hade jag behövt gå ner ytterligare i storlek och den var för smal över axlarna på mig. Jag testade den Amerikanska ifrån Schottnyc innan, och den är betydligt mer boxig i passformen (tror dessutom inte den var i 100% ull). Jag köpte min på Sivletto när dom hade butik på söder, tyvärr vet jag inte vilka som säljer Armor Lux längre. Jag tyckte det Franska originalet var coolare än det Amerikanska, sen slänger man på sig en Breton under så är man redo för äventyr :)
cap-sizun-pea-coat-navy-man-resize.jpg

:lånad bild
 

Falken

Panerai
Dags för nya chelsea boots och valet står mellan Myrqvist och Skolyx. Har inte sett någon av modellerna irl så om någon har feedback är jag tacksam. Myrqvist ser ut att ha lite högre skaft på bilderna vilket jag gillar men kan vara bilderna som luras.

Myrqvist (2699kr)
Skärmavbild 2019-09-24 kl. 10.41.21.png


Yanko Skolyx (2999kr)
Skärmavbild 2019-09-24 kl. 10.41.48.png
 
Topp