• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Gött tips! Ska testas.

Japp.
Jag gillar selvedge-jeans/ rådenim och det är ju svårt att hitta till det priset. Har dock testat Arkets och Askets selvedge-jeans för drygt tusingen. Problemet är att jag tycker det är stor skillnad (passformen framför allt) på 100% bomull eller när man blandat i elastan eller annat. De slits inte lika fint heller. Storlekarna är inte lätta att klura ut heller. Har nästan alltid 30 i midjan och i båda fallen hade jag kunnat trycka ner en minime i midjan på jeansen i strl 30.
Jag håller med om Nudies "swirls" på bakfickorna, men deras selvedge för 2000 tycker jag är "prisvärt". De använder jag när jag har jeans till kavaj och annat.
Edwin har ju inte skitsnygga bakfickor heller, men mer diskreta än Nudie.
Blev ju nästan ett inlägg för en annan tråd också.

Jag gillar selvedge-jeans/ rådenim och det är ju svårt att hitta till det priset. Har dock testat Arkets och Askets selvedge-jeans för drygt tusingen. Problemet är att jag tycker det är stor skillnad (passformen framför allt) på 100% bomull eller när man blandat i elastan eller annat. De slits inte lika fint heller. Storlekarna är inte lätta att klura ut heller. Har nästan alltid 30 i midjan och i båda fallen hade jag kunnat trycka ner en minime i midjan på jeansen i strl 30.
Jag håller med om Nudies "swirls" på bakfickorna, men deras selvedge för 2000 tycker jag är "prisvärt". De använder jag när jag har jeans till kavaj och annat.
Edwin har ju inte skitsnygga bakfickor heller, men mer diskreta än Nudie.
Blev ju nästan ett inlägg för en annan tråd också.

Gillade nudie när jag var yngre, tänkte aldrig på fickorna. Men så var dessa moderna och populära med, diskret tryckta där bak...

2B67B075-74AB-4B3F-977A-23AB1313E97B.jpeg

:bag: :bag::bag:

Har någon tips på prisvärda businesskjortor? Kört Rose&Born i flera år men behöver uppdateras med 5-10 nya vita samt vitblårandiga. Måste ha bra spreadkrage, bärs oftast utan slips men ibland med.
Testat Charles Tyrwhitt men gillar inte knappslå på formell skjorta. Vill helst slippa betala 1500 styck...

Har någon tips på prisvärda businesskjortor? Kört Rose&Born i flera år men behöver uppdateras med 5-10 nya vita samt vitblårandiga. Måste ha bra spreadkrage, bärs oftast utan slips men ibland med.
Testat Charles Tyrwhitt men gillar inte knappslå på formell skjorta. Vill helst slippa betala 1500 styck...

The Shirt Factory? Såg reklam om att de just ger 500kr rabatt vid köp av två skjortor, tror de kostar en tusenlapp i normala fall.

Testa Granqvist! Ligger runt 900 st, väldigt prisvärt skulle jag säga.

Suitsupply & Kamakura

La Chemise har rätt prisvärda med köp av flera samtidigt

Ska sy upp lite kläder, efter lite efterforskningar så ska det här vara bästa skräddaren i Bangkok om man ser till vad man får för pengarna. Finns larvigt många skräddare i BBK men Tailor on ten är vad jag kan läsa mig till den mest rekommenderade och långt ifrån de vanliga turistfällorna. Återkommer om två veckor med resultatet.
57AF3E76-8491-44D1-98BB-029709DC56AB.jpeg

Ska sy upp lite kläder, efter lite efterforskningar så ska det här vara bästa skräddaren i Bangkok om man ser till vad man får för pengarna. Finns larvigt många skräddare i BBK men Tailor on ten är vad jag kan läsa mig till den mest rekommenderade och långt ifrån de vanliga turistfällorna. Återkommer om två veckor med resultatet.
57AF3E76-8491-44D1-98BB-029709DC56AB.jpeg

Hur mycket får du betala för en kostym? :)

Det här med Orlebar Brown - hoax eller inte? Jag köpte ett par shorts och ett par brallor i somras, de var fina men väldigt sladdriga. Ok att sömmarna var fina men allt kändes lite "tunt" och enkelt. Någon som köpt och verkligen gillat deras kläder (bortsett från badshortsen)?

Tillbaka
Topp