Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska du lägga de pengarna på en halsduk skulle jag rekommendera Zibellino-halsdukarna från Granqvist. De är i mitt tycke bättre än SG för samma pris. De är 180 x 37, om jag inte missminner mig!Halsduk från Soft goat.
Någon som vet hur längden är?
One size säger inte mig så mycket![]()
Tack för svar men ser gärna en enfärgad utan fransarSka du lägga de pengarna på en halsduk skulle jag rekommendera Zibellino-halsdukarna från Granqvist. De är i mitt tycke bättre än SG för samma pris. De är 180 x 37, om jag inte missminner mig!
Hur varmt är det? Temperatur & klimat avgör detta och knappast något särskilt datum, skulle jag säga.Är det okej att ha på sig linnebyxor och/eller linnekavaj och/eller linneskjorta lite söder om Barcelona i slutet av November, eller blir man en pajas?
Folk går ju runt i shorts i tid och otid..Är det okej att ha på sig linnebyxor och/eller linnekavaj och/eller linneskjorta lite söder om Barcelona i slutet av November, eller blir man en pajas?
Skulle säga att alltihopa är OK var för sig. Tror ärligt talat det blir lite för svalt att bara ha en linneskjorta på sig i slutet på november i Barcelona, men t.ex. en linneskjorta med en jacka eller en vanlig skjorta med en linnekavaj funkar absolut. Sen kan du ha tur och det är 20-23 grader o sol förstås...Är det okej att ha på sig linnebyxor och/eller linnekavaj och/eller linneskjorta lite söder om Barcelona i slutet av November, eller blir man en pajas?
Ja så kommer det absolut vara, spanjorerna kommer tycka det är svinkallt (jag är gift med en spanska). Allt under 27-30 grader är vinter för dom och de kommer ha dunvästar, halsdukar och rockar på sig.Tänker att lokalbefolkningen preppar för första advent medan jag går och lajvar "svensk sommarkväll"
Riktigt trevligt! Är det caccioppolis ull/kashmir?Split Raglan - SA
Scarf - Drakes
Handskar - Hestra Peccary unlined
Flanell - SA
![]()
Ja så kommer det absolut vara, spanjorerna kommer tycka det är svinkallt (jag är gift med en spanska). Allt under 27-30 grader är vinter för dom och de kommer ha dunvästar, halsdukar och rockar på sig.
Ser samma även i Sverige. Jag kör med linneskjortor en bra bit in på hösten och vissa har dragit på sig dunjackornaHAHA! Samma i Italien. Minns när jag var i Portofino i oktober. Det var typ 20-22 grader ute och jag körde piké-tröja och linnebyxor. Jag såg på allvar folk på moppen med dunvästar och ulltröjor.
Super lätt och trevlig, som att slänga på sig en badrock. Rätt på caccioppoli men valde deras covert ull då den är tänkt som ”mittemellan” rock! Har redan en pansarvagn ull/kash som jag sydde förra året från Caruso som får tjänstgöra när det blir kallt på riktigt.Riktigt trevligt! Är det caccioppolis ull/kashmir?
Fått hem den, defenitivt mer jacka än kofta. Väldigt nöjd. Älskar designen så blev ju inte mindre sugen på en valstarino men men...Ett alternativ är den iaf, men ska kolla runt lite. Hittade denna nyss som beställdes, står som jacka på mangos hemsida men tänker mer kofta/lätt stickad.
![]()
Vill ju dock ha mocka men såg trevlig ut![]()
Slänger ut ett till tips. Gillar Charles Thyrwhitt stickade produkter som flera har tipsat om i tråden, framför allt deras half zip merino. https://www.ctshirts.com/intl/ochre-merino-zip-neck-jumper/KNJ0321BRN.html?pf=pdp_colour_swatch Just nu får du två stycken för en tusenlapp med koden "XBR30OFF".
Lite stora skulle jag säga.Hur är de i storlek?![]()
Håller med, @Jockinho men kör S på dessa som jag gör på det mesta. Men ja de är rätt rymliga.Lite stora skulle jag säga.
Luxire?Var köper man jeans för typ tusen spänn eller neråt?
Köpte Acne senast, och de slets ut på 6 mån..
https://sosoclothing.se/ kör 40% med kod för tillfället, landar på ca tusen spänn beroende på vilket denimtyg du är ute efter.Var köper man jeans för typ tusen spänn eller neråt?
Nudie gillar jag, du får gratis lagningar - livet ut. Du behöver inte spara kvittot heller. Lämnar in till en Nudiebutik när de börjar slitas ut så lappar dem ihop jeansen.Var köper man jeans för typ tusen spänn eller neråt?
Klarar inte av fickorna på dem.Nudie gillar jag, du får gratis lagningar - livet ut. Du behöver inte spara kvittot heller. Lämnar in till en Nudiebutik när de börjar slitas ut så lappar dem ihop jeansen.
Var köper man jeans för typ tusen spänn eller neråt?
Designmässigt eller vad specifikt?Klarar inte av fickorna på dem.
Gött tips! Ska testas.
Japp.Designmässigt eller vad specifikt?
https://www.uniqlo.com/se/en/produc...8&dwvar_418939_size=INS029&cgid=IDregular2321Var köper man jeans för typ tusen spänn eller neråt?