• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Scipio

Patek
2-Faktor
Grabbar!

Då jag gått ned ett tiotal kilo i vikt sitter alla jeans som tält.

Har tidigare haft COF och några från SS. Vad har ni för rekommendationer? Vill ha normalhög midja och gärna ganska slimmade, dvs inte raka med hög midja, exempelvis. Gärna lite mörkare tvätt, alltså inga ljusa.

Vill även ha något trevligt märke och således ointresserad av Levis, Ralph Lauren, etc.

Super om man kan hamna på tvåtusingen paret.

Så please, hjälp mig! Ser ut som en pajas

Kram och tack.
Kan du ta dig till söder i Stockholm vid tillfälle så är det här en intressant jeansbutik som kör sitt egna race. De ser seriöst på jeans. T ex finns det svensktillverkade jeans från gamla konfektionsfabriker i Borås, vårt kulturarv från när vi hade en ansedd konfektionsindustri. De har också japanskt, engelskt och amerikanskt. Inget mainstream. https://secondsunrise.se/
 
Senast ändrad:

plundberg

Omega
2-Faktor
Vet inte vart jag ska kika om jag ska vara ärlig. Känns meckigt.

Ingen som känner till en MTM eller liknande som kan göra jobbet? Vet Zaremba i Polen gör en riktigt fin polo coat, men jag har inte direkt vägarna förbi.
Skulle nog verkligen rekommendera en MTM alternativt skräddarsy beroende på budget. Blugiallo eller Götrich skulle vara mina rekommendationer. Inga problem alls att göra en riktigt bra rock från någon av ovan nämnda.
 
Senast ändrad:

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Tips på vad nästa byxa i min garderob borde vara? Tänker kanske en beige fresco eller beige linnebyxa?
F.n. har jag:
2x grå flanellbyxor (Luxire och zegna)
2x blåa chinos (A day's march)
1x beigea chinos (Luxire)
1x gröna chinos (Luxire)
1x mörka denim (Luxire)
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Nånting för sommaren är ju superrimligt, men långt bort ;)
Framförhållning är A och O! :D
Fresco, bästa som finns. Hardy Minnis då alltså!
Ja lutar åt det, är dock rädd att de kanske är för tunna och kommer att slitas fort? Har aldrig haft eller känt på fresco tidigare faktiskt :/
Luxire körde väl bra pris på nån fresco variant på black friday, kanske ligger kvar?
Eftersom de verkar justera priser manuellt så finns mycket kvar. Därför tänkte jag passa på att även köpa till sommaren :)
 

Nudelpalm

Omega
Finns det några bra tips på kostymer/märken som är
1: inte slim fit
2: prisvärda
3: bra material (så lite polyester som möjligt)
4: går att köpa i butik i Stockholm?
 

Drencrom

Omega
20191207_120214.jpg
20191207_135815.jpg
Min första tweed, dröjt alldeles för länge!
 

city69

Omega
Framförhållning är A och O! :D

Ja lutar åt det, är dock rädd att de kanske är för tunna och kommer att slitas fort? Har aldrig haft eller känt på fresco tidigare faktiskt :/

Eftersom de verkar justera priser manuellt så finns mycket kvar. Därför tänkte jag passa på att även köpa till sommaren :)
Verkar finnas en del kvar. Hittade en par ullbyxor (Loro Piana) för 99 usd (https://luxire.com/products/blue_glen_checks-lux_31219_4?variant=27764386056#/) Dock står det inte att dessa är nedsatta men det bör de vara.
 
Topp