Passade tyvärr inte mig. Ärmarna va så pass tighta att jag knappt fick på mig den med bara en tshirt under (nej, är inte särskilt muskulös), helt omöjligt med kavaj. Måste blivit nån miss. Annars ett givet köp.Berg & Berg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Passade tyvärr inte mig. Ärmarna va så pass tighta att jag knappt fick på mig den med bara en tshirt under (nej, är inte särskilt muskulös), helt omöjligt med kavaj. Måste blivit nån miss. Annars ett givet köp.Berg & Berg?
Kan du ta dig till söder i Stockholm vid tillfälle så är det här en intressant jeansbutik som kör sitt egna race. De ser seriöst på jeans. T ex finns det svensktillverkade jeans från gamla konfektionsfabriker i Borås, vårt kulturarv från när vi hade en ansedd konfektionsindustri. De har också japanskt, engelskt och amerikanskt. Inget mainstream. https://secondsunrise.se/Grabbar!
Då jag gått ned ett tiotal kilo i vikt sitter alla jeans som tält.
Har tidigare haft COF och några från SS. Vad har ni för rekommendationer? Vill ha normalhög midja och gärna ganska slimmade, dvs inte raka med hög midja, exempelvis. Gärna lite mörkare tvätt, alltså inga ljusa.
Vill även ha något trevligt märke och således ointresserad av Levis, Ralph Lauren, etc.
Super om man kan hamna på tvåtusingen paret.
Så please, hjälp mig! Ser ut som en pajas
Kram och tack.
Tagliatore har schyssta dubbelknäppta.Letar ännu efter en blå dubbelknäppt rock i ull (modell längre). Tips?
Dock korta i rocken så att säga..Tagliatore har schyssta dubbelknäppta.
Vintage? Går att hitta väldigt bra grejer med lite effort.Letar ännu efter en blå dubbelknäppt rock i ull (modell längre). Tips?
Det är dock ganska svårt att få tips på vad, var eller hur när det gäller just vintage. Speciellt om man bor i en mindre stad.Vintage? Går att hitta väldigt bra grejer med lite effort.![]()
Intrawebben! Sellpy/tratten/bukten!Det är dock ganska svårt att få tips på vad, var eller hur när det gäller just vintage. Speciellt om man bor i en mindre stad.
Vet inte vart jag ska kika om jag ska vara ärlig. Känns meckigt.Vintage? Går att hitta väldigt bra grejer med lite effort.![]()
Skulle nog verkligen rekommendera en MTM alternativt skräddarsy beroende på budget. Blugiallo eller Götrich skulle vara mina rekommendationer. Inga problem alls att göra en riktigt bra rock från någon av ovan nämnda.Vet inte vart jag ska kika om jag ska vara ärlig. Känns meckigt.
Ingen som känner till en MTM eller liknande som kan göra jobbet? Vet Zaremba i Polen gör en riktigt fin polo coat, men jag har inte direkt vägarna förbi.
Fixar blugiallo det? Kanske ska snacka med dom då. Götrich är lite utanför budget.Skulle nog verkligen rekommendera en MTM alternativt skräddarsy beroende på budget. Blugiallo eller Götrich skulle vara mina rekommendationer. Inga problem alls att göra en riktigt bra rock från någon av ovan nämnda.
Är inte helt säker, men värt att höra med dem - tycker de är väldigt duktiga för priset.Fixar blugiallo det? Kanske ska snacka med dom då. Götrich är lite utanför budget.
Fixar blugiallo det? Kanske ska snacka med dom då. Götrich är lite utanför budget.
Gick bra att få den i 115-120cm lång?Jag har gjort en enkelknäppt blå rock hos Blugiallo. Landade på ca 8 000 kr i en Loro Piana-ull.
Längden på rocken ska inte vara något problem. Du kan bestämma exakt hur lång du vill ha den själv.Gick bra att få den i 115-120cm lång?
Gick bra att få den i 115-120cm lång?
Längden på rocken ska inte vara något problem. Du kan bestämma exakt hur lång du vill ha den själv.
Det ska gå att ordna![]()
Nånting för sommaren är ju superrimligt, men långt bortTips på vad nästa byxa i min garderob borde vara? Tänker kanske en beige fresco eller beige linnebyxa?
F.n. har jag:
2x grå flanellbyxor (Luxire och zegna)
2x blåa chinos (A day's march)
1x beigea chinos (Luxire)
1x gröna chinos (Luxire)
1x mörka denim (Luxire)
Fresco, bästa som finns. Hardy Minnis då alltså!Tips på vad nästa byxa i min garderob borde vara? Tänker kanske en beige fresco eller beige linnebyxa?
F.n. har jag:
1x gröna chinos (Luxire)
1x mörka denim (Luxire)
Tips på vad nästa byxa i min garderob borde vara? Tänker kanske en beige fresco eller beige linnebyxa?
F.n. har jag:
1x gröna chinos (Luxire)
1x mörka denim (Luxire)
Framförhållning är A och O!Nånting för sommaren är ju superrimligt, men långt bort![]()
Ja lutar åt det, är dock rädd att de kanske är för tunna och kommer att slitas fort? Har aldrig haft eller känt på fresco tidigare faktiskt :/Fresco, bästa som finns. Hardy Minnis då alltså!
Eftersom de verkar justera priser manuellt så finns mycket kvar. Därför tänkte jag passa på att även köpa till sommarenLuxire körde väl bra pris på nån fresco variant på black friday, kanske ligger kvar?
Gissar att Suitsupply är slim.. men har du kollat där?Finns det några bra tips på kostymer/märken som är
1: inte slim fit
2: prisvärda
3: bra material (så lite polyester som möjligt)
4: går att köpa i butik i Stockholm?
Gissar att Suitsupply är slim.. men har du kollat där?
Finns en på StureplanHar Suitsupply butik i Stockholm? De borde ju ha flera modeller tänker jag...![]()
Finns en på Stureplan
Ta bort när du tvättar sen sätt tillbaka kraglattornaVad gör ni med dessa, behålla i eller ta bort?![]()
Verkar finnas en del kvar. Hittade en par ullbyxor (Loro Piana) för 99 usd (https://luxire.com/products/blue_glen_checks-lux_31219_4?variant=27764386056#/) Dock står det inte att dessa är nedsatta men det bör de vara.Framförhållning är A och O!
Ja lutar åt det, är dock rädd att de kanske är för tunna och kommer att slitas fort? Har aldrig haft eller känt på fresco tidigare faktiskt :/
Eftersom de verkar justera priser manuellt så finns mycket kvar. Därför tänkte jag passa på att även köpa till sommaren![]()