Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Personligen så tar jag bort dem på alla skjortor. Tycker de får en finare och mer naturlig fall, inte så platt.Vad gör ni med dessa, behålla i eller ta bort?![]()
Tack för tipset! Det gäller verkligen att söka om man vill ha de bästa priserna. Priset var riktigt bra för att vara loro piana, och då jag inte är helt säker på mitt byxmönster håller jag mig gärna till en lägre prisnivå!Verkar finnas en del kvar. Hittade en par ullbyxor (Loro Piana) för 99 usd (https://luxire.com/products/blue_glen_checks-lux_31219_4?variant=27764386056#/) Dock står det inte att dessa är nedsatta men det bör de vara.
SlängerVad gör ni med dessa, behålla i eller ta bort?![]()
Slänger bort, vill ha mjukare krage. Oftast får jag ingen snygg krage om de sitter kvar. Ogillar starkt när de är insydda.Vad gör ni med dessa, behålla i eller ta bort?![]()
Dessa gillar jag.Nån som kan tipsa om en mysigt tvättad jeansskjorta?
Blev ett par randsydda Red Wing med foder!
![]()
Behåller, alternativt ersätter med stadigare. Kör mestadels vita business-skjortor till vardags och gillar inte om kragen slakar.Vad gör ni med dessa, behålla i eller ta bort?![]()
Kan tipsa om Klerckers också... klippte en för strax under 700 på black friday. Bra känsla i den även om den givetvis inte kan mäta sig med Finamore, men prisvärd skulle jag säga. Normalpris ligger runt 1000:-
Finns mass med äkta hornknappar på ebay. Köpte ett gäng till en av mina rockar från en polsk säljare.Någon som har tips på var man kan köpa en bra knapp till en rock? Gärna något diskret. Mest hittat plastknappar när jag googlat runt, fast kanske det som gäller?
Tack! Någon uppfattning om vilken diameter rockknappar brukar ha?Finns mass med äkta hornknappar på ebay. Köpte ett gäng till en av mina rockar från en polsk säljare.![]()
Tack! Någon uppfattning om vilken diameter rockknappar brukar ha?![]()
Snyggt, tack! Och det är då 8st size 24 och 3st size 32 i en order?Köpte två såna här kit och tog de största vill jag minnas. Dubbelknäppt rock
![]()
Så var det för mig.Snyggt, tack! Och det är då 8st size 24 och 3st size 32 i en order?![]()
Denna kanske ?Söker en grå väst man kan ha under rocken såväl som för sig självt när det blir lite varmare. Några tips? Gärna med ull som yttermaterial.
Budget 3000kr
Denna är trevlig https://hansenandjacob.com/sv-se/article/wool-waistcoat?attr1_id=152Söker en grå väst man kan ha under rocken såväl som för sig självt när det blir lite varmare. Några tips? Gärna med ull som yttermaterial.
Budget 3000kr
Nja, lite för dressad stil.
Soft goat?Söker en kashmirtröja för runt 2000kr. Finns lite alternativ, något märke som rekommenderas?
Solklart Rosewall annars Luca Faloni (om du är villig o stretcha bidget lite)Söker en kashmirtröja för runt 2000kr. Finns lite alternativ, något märke som rekommenderas?
Har hört lite blandat om Soft goat, att plaggen tappar lite form osvSoft goat?![]()
Ska undersökas! Tack!Solklart Rosewall annars Luca Faloni (om du är villig o stretcha bidget lite)
Absolut det gör dom, har inte så mycket att jämföra med men körde nyligen en i ylletvätt och då återfick den mycket av formen + mycket av nopprorna försvannHar hört lite blandat om Soft goat, att plaggen tappar lite form osv![]()
Granqvist, finns ej på hemsidan men de har i butikenSöker en kashmirtröja för runt 2000kr. Finns lite alternativ, något märke som rekommenderas?
Haft min i ca 1/2 år, inte alls tappat formen IMO (dock ej kört den i tvätten)Har hört lite blandat om Soft goat, att plaggen tappar lite form osv![]()
Tror att de framför allt har rundhalsade?Granqvist, finns ej på hemsidan men de har i butiken
Rekommenderar inte Arket