• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Lindrothh

Cartier
Någon som är duktig på vad vettiga skräddarpriser är generellt? Har några skjortor som jag hade behövt sy upp ärmarna på, men finns inga lokala skräddare i min stad dessvärre. Vad är ett rimligt pris och vet ni någon man eventuellt kan skicka till med anvisningar som löser sådant?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
På tal om Natalino, någon som testat deras nya polo shirts?

https://natalino.co/products/long-sleeve-button-down-polo-shirt-grey?variant=31390186799139
Grey_BD_Polo_2024x2024.jpg
 

Erik83

Cartier
Har en blå vintage i 10/90 kashmir som jag köpte på tradera för typ 300kr, kolla där kanske? Annars är OJs "Sten" riktigt snygg, men ca 7tkr tror jag. Natalino hade en förrut, liksom chad prom - båda ca 4-5tkr tror jag.

Rose and Born har en Herno för typ 6kkr. Annars vintage; har köpt två fantastiska för 500 tutti, en dubbelknäppt - en enkel, båda bältade raglans. :)

Tack för tipsen grabbar :)
Ska nog försöka ge mig på att hitta en vintage. Finns en del fint på ebay!
Hoppas jag är lika bra på det som ni.. Vet ju att din blå db är sjukt fin @grodslukarenx

Fick även tips via pm om den här som ser grymt fin ut :
https://www.poszetka.com/product-eng-5285-raglan-coat-Rudolf.html
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Funderar på nyårsoutfit som inte inkluderar en smoking. Några tips på färgkombinationer sett till bruten kavaj, eller bör det i sådant fall vara en trevlig kostym istället för smoking?

Tänker mig åtminstone en Kavaj, skjorta och mer dressade byxor.
 
Senast ändrad:

Korsvold

Omega
Funderar på nyårsoutfit som inte inkluderar en smoking. Några tips på färgkombinationer sett till bruten kavaj, eller bör det i sådant fall vara en trevlig kostym istället för smoking?

Tänker mig åtminstone en Kavaj, skjorta och mer dressade byxor.

Tycker att en mörkblå kostym med vit skjorta och ingen slips eller näsduk (möjligen vit) är det bästa alternativet till smoking. Slips kan lätt göra det hela lite för affärsmässigt. Udda kavaj och byxor ger inte riktigt samma festliga effekt.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Har inte bidragit till den här tråden förut för jag brukar gå klädd lite som en lodis, men nu har jag fotograferat något hos en vän som jag tror hör hemma här, Torsten Kreugers hatt och tillhörande väska som han lät tillverka hos Palmgrens med mått som tillsammans med några andra väskor passade i bagageutrymmet på Kreugers bil. Palmgrens grundares son berättade för den nuvarande ägaren av Kreugers hatt att den enda som gjort en liknande beställning av måttanpassade väskor i någorlunda modern tid var Jan Stenbeck. Eftersom jag säkerligen aldrig kommer bli så rik att jag har möjlighet att följa Kreugers och Stenbecks exempel och köpa en svindyr bil och låta tillverka passande resväskor hos Palmgrens är jag glad att jag åtminstone fått tillfälle att beundra hantverket i dessa grejer.
Jag är förresten inte särskilt aktiv här i Lifestyle. Finns det relevanta väsk- eller hattrådar där sådant här hör hemma får ni naturligtvis gärna länka det här inlägget dit.
IMG_20191218_125856_794.jpg
IMG_20191218_125856_800.jpg
IMG_20191218_125856_797.jpg
IMG_20191218_125856_801.jpg

_20191218_161403.JPG
 

Exekys

Cartier
Har inte bidragit till den här tråden förut för jag brukar gå klädd lite som en lodis, men nu har jag fotograferat något hos en vän som jag tror hör hemma här, Torsten Kreugers hatt och tillhörande väska som han lät tillverka hos Palmgrens med mått som tillsammans med några andra väskor passade i bagageutrymmet på Kreugers bil. Palmgrens grundares son berättade för den nuvarande ägaren av Kreugers hatt att den enda som gjort en liknande beställning av måttanpassade väskor i någorlunda modern tid var Jan Stenbeck. Eftersom jag säkerligen aldrig kommer bli så rik att jag har möjlighet att följa Kreugers och Stenbecks exempel och köpa en svindyr bil och låta tillverka passande resväskor hos Palmgrens är jag glad att jag åtminstone fått tillfälle att beundra hantverket i dessa grejer.
Jag är förresten inte särskilt aktiv här i Lifestyle. Finns det relevanta väsk- eller hattrådar där sådant här hör hemma får ni naturligtvis gärna länka det här inlägget dit.
IMG_20191218_125856_794.jpg
IMG_20191218_125856_800.jpg
IMG_20191218_125856_797.jpg
IMG_20191218_125856_801.jpg

_20191218_161403.JPG
Riktigt coolt stycke samtidshistoria, hoppas hatten med tillhörande väska vårdas ömt hos ägaren.
 
Topp