• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

93189CA4-68B8-4E72-959C-4A234EE663B2.png

Hmm ja det verkar vara hit or miss. Jag kanske bara har haft tur?

För mig fixade han även skräddarändringar och betalade mina kostnader för att laga sömmen på en kavaj.
Nu blev man tveksam. Han levererar ju ändå kostymer till Victor Lindlöf-Nilsson och John Guidetti så man tycker ju de borde vara lugnt. Kanske är skillnad på folk och folk?

Nu blev man tveksam. Han levererar ju ändå kostymer till Victor Lindlöf-Nilsson och John Guidetti så man tycker ju de borde vara lugnt. Kanske är skillnad på folk och folk?
Tja, jag är varken kändis, rik eller känner honom.. Verkar som att omdömena rasade neråt på slutet innan de la ner helt med att sälja på tratten.

Mm, de verkar ju ha handplockat godbitar.
När de sålde via tradera verkade grejerna gå alldeles för lågt, så jag gissade att de skulle ha fasta priser när de väl kom igång.
Gick för lågt på Tratten?
Tror nog att det gick för det som marknaden vill betala. Men blir intressant att se om detta funkar, imho så är priserna lite höga. Men, vi får se vart det landar.

Det kan ha varit uppe tidigare, men jag har inte lyckats med att hitta chinos som håller form och tvätt.
Jag vet att någon tipsade om Asket, men deras storlekar har varit så märkliga.
Önskas tips under tusenlappen om möjligt.

Det kan ha varit uppe tidigare, men jag har inte lyckats med att hitta chinos som håller form och tvätt.

Köpte dessa på BF-rean för 250kr, för en ggn skull ett par chinos som på mig iaf inte är supertajta/extremt långa eller drar till sig damm. Kan ju vara värt prova vid mellandagsrean (lär vara 50% då)

https://www.mq.se/visual-clothing-project-day-chino-green/

Jag har gått genom många ”budget” varumärken och kommit fram till Dressmans chinos är tveklöst bäst. Bra passform, håller väldigt bra efter tvätt och är gjorda av GOTS certifierad bomull. Allt detta under 400kr går inte att slå.
https://dressmann.com/sv/p/byxor/chinos/kakibrun-chinos-i-passform-slim-fit-med-stretch/7230560_F837

edit: Byxorna har inte längre de fula märket som är med på bilderna på hemsidan.

Senast ändrad:
Kan meddela att jag är otroligt nöjd efter en användning av Natalinos BD polo shirt.
Vet du eller någon annan här om det är svårare att göra skrädderiändringar (korta ärmarna) på detta typ av tyg? Jag tänker att det är enklare på "vanligt skjorttyg" med tanke på att skjortor sys ihop av stycken och att stygnen brukar vara enklare att se. Men jag vet egentligen ytterst lite.

Tillbaka
Topp