• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

aximand

Panerai
2-Faktor
Vad finns det för bra sidor att följa för inspiration och stiltips? Hittar inget bra.
Permanentstyle, de inlägg på Manolo som heter "fredagsinspiration" eller dyl brukar också kunna vara bra. Annars är det nog Instagram eller butikssidorna som gäller - brukar finnas bra lookbooks där som man kan kika i.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Permanentstyle, de inlägg på Manolo som heter "fredagsinspiration" eller dyl brukar också kunna vara bra. Annars är det nog Instagram eller butikssidorna som gäller - brukar finnas bra lookbooks där som man kan kika i.
Manolo är lite för klassiskt för mig, annars en bra sida. Ska kolla in Permanentstyle.
 
Jag letar efter en brun mockajacka som uppfyller följande:

1) Vanlig krage, tänk skjortkrage.
2) Blixtlås
3) Inga muddar
4) Två utanpåliggande framfickor
5) Kostar inte 50,000 SEK

Nån som har tips?
 

Txistorra

Omega

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag letar efter en brun mockajacka som uppfyller följande:

1) Vanlig krage, tänk skjortkrage.
2) Blixtlås
3) Inga muddar
4) Två utanpåliggande framfickor
5) Kostar inte 50,000 SEK

Nån som har tips?
Den här har inte blixtlås, däremot allt det andra som du söker, från Barba hos Linnegatan. I min mening harmoniserar knappar bättre än blixtlås på plagget du söker, dessutom blir det mer funktionellt, i och med att du kan välja att knäppa den på en rad olika sätt. Min go-to-knäppning är Mexikanen, där man endast knäpper översta knappen.

http://www.linnegatan2.com/barba-suede-overshirt-moccha-344208?blockid=26&catid=74

atn1024_Barba-Suede-Overshirt-Front.jpg


Här är Alain Delon i en liknande skjortjacka. Pang.

la-piscine-alain-delon-3-png.1306281
 
Den här har inte blixtlås, däremot allt det andra som du söker, från Barba hos Linnegatan. I min mening harmoniserar knappar bättre än blixtlås på plagget du söker, dessutom blir det mer funktionellt, i och med att du kan välja att knäppa den på en rad olika sätt. Min go-to-knäppning är Mexikanen, där man endast knäpper översta knappen.

http://www.linnegatan2.com/barba-suede-overshirt-moccha-344208?blockid=26&catid=74

atn1024_Barba-Suede-Overshirt-Front.jpg


Här är Alain Delon i en liknande skjortjacka. Pang.

la-piscine-alain-delon-3-png.1306281
Tycker färgen är lite dassig och bröstfickorna lite väl högt upp. Annars är den riktigt snygg.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Snygg men rent praktiskt, hur tänker man när man tar fram en jacka helt utan användbara fickor? Verkligen style before substance, skulle precis som Lindrian heller inte vilja ha en jacka utan praktiska fickor.

Jag frågar mig ofta hur kläddesigners tänker, så jag har inget bra svar på din fråga :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Snygg men rent praktiskt, hur tänker man när man tar fram en jacka helt utan användbara fickor? Verkligen style before substance, skulle precis som Lindrian heller inte vilja ha en jacka utan praktiska fickor.
Vad har du i fickorna? Fickorna på jackan från Brothers skulle vara praktiska för mig. Solglasögon i ytterfickan, plånbok och telefon i innerfickan.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad har du i fickorna? Fickorna på jackan från Brothers skulle vara praktiska för mig. Solglasögon i ytterfickan, plånbok och telefon i innerfickan.
Varierar, Airpodsfodral, snusdosa, kan vara lite vad som helst, händer om det är svinkallt och man glömt handskar :D använder man bröstfickan för mycket riskerar man dessutom se ut som en medelålders korpulent man, eftersom det känns som att just överfulla bröstfickor är väldigt populära i den kategorin.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Om ni vet om en blodröd/vinröd mockajacka nånstans på rea så tjoa gärna till! Såg att Human Scales hade en schysst, dock inte i Medium :(
 

Whedda

Rolex
@Whedda dessa ser ju väldigt fina ut! Kommer det nån info om årets kollektion på Manolo snart? Eller kan du skina lite ljus över tyger och färger?

Som med allt annat i samhället har Coronautbrottet omkullkastat vår planering kring vårens byxa och en väldigt spännande nyhet vi hade hoppats lansera. Jag skall skriva en artikel som förklarar närmare men för att summera så finns byxan i en uppdaterad version (samma passform men några estetiska förbättringar) i tre nyanser av bomull (benvit, khaki och mörkbrun) tillgänglig i butiken men vår stora nyhet för tyvärr vänta tills senare i år. Men den som väntar på något gott...
 

Erik83

Cartier
Ni som haft era Valstarino ett tag nu, hur trivs ni med dom? Vilka färger har ni valt och är ni nöjda med valet?
 
Topp