• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Som med allt annat i samhället har Coronautbrottet omkullkastat vår planering kring vårens byxa och en väldigt spännande nyhet vi hade hoppats lansera. Jag skall skriva en artikel som förklarar närmare men för att summera så finns byxan i en uppdaterad version (samma passform men några estetiska förbättringar) i tre nyanser av bomull (benvit, khaki och mörkbrun) tillgänglig i butiken men vår stora nyhet för tyvärr vänta tills senare i år. Men den som väntar på något gott...
Dom är alltså redan nu till försäljning på Ströms? Pris?
 

Whedda

Rolex
Intressant. Gått och klurat på dessa ett tag, och prismässigt blir det ju väldigt likt.
https://natalino.co/products/single-pleat-trouser-brown-brushed-cotton?variant=31798687301667

Är Ströms-brallan mycket vassare? ;)

Hur skall jag kunna svara opartiskt på det? ;)

viktigaste är hur den sitter på dig så du får avgöra vad som passar dig bäst men jag är extremt stolt över resultatet och det är tveklöst den bästa byxan jag äger för det priset
 

Whedda

Rolex
Nice! Är det "bara" bomull som finns denna gång? Klippte ett par i taupe linne förra året som jag är toknöjd med, tycker bomulls-khakin ser mycket intressant ut i år.

I nuläget är det tyvärr så då Coronaviruset har lamslagit hela industrin vilket gjorde att andra batchen i linne från Spence Bryson tyvärr inte han produceras innan den totala nedstängningen. Det var bara en av flera stora nyheter och våren 2020 skulle bli den största förändringen i vårt samarbete med Ströms. Vi har dock inte gett upp men kommer få skjuta fram detta tills situationen lugnat ner sig.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
inget avgörande för passformen. Vi har förlängt midjebandet samt breddat det något samt adderat blixtlås istället för knappgylf då både vi själva och kunder känt att det skulle förbättra helheten i byxan.
Nu när du ändå är här; hur ser du på förändringarna på manolo och i synnerhet kommentarsfältet? Jag bevittnade, och deltog i, många diskussioner som, sedan ändringar på sidan, helt försvunnit. Kommentarsfältet var en stor bidragande faktor till att jag läste manolo, vilket jag numera tyvärr gör mer sällan.
 
Senast ändrad:

johpe

Panerai
2-Faktor
thumbnail_IMG_2171.png
inget avgörande för passformen. Vi har förlängt midjebandet samt breddat det något samt adderat blixtlås istället för knappgylf då både vi själva och kunder känt att det skulle förbättra helheten i byxan.
På enda bilden jag sett hittills ser det ut som ni flyttat ner side-adjustern till sömmen på midjebandet oxå vilket jag verkligen gillar isf!
Är det pleats även på bomullsbyxorna?
 

Whedda

Rolex
Nu när du ändå är här; hur ser du på förändringarna på manolo och i synnerhet kommentarsfältet? Jag bevittnade, och deltog i, många diskussioner som, sedan ändringar på sidan, helt försvunnit. Kommentarsfältet var en stor bidragande faktor till att jag läste manolo, vilket jag numera tyvärr gör mer sällan.

maila eller skriv ett dm angående den typen av frågor så slipper det bli för off topic.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hur är den i passform? Ser ganska fyrkantig ut på bild, men svårt att bedöma så. Skinnjackor tycker jag ska sitta ganska nära right som ett skinn för att vara snyggt, imo.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hur var passformen och materialet? Är det tjock eller len och följsam mocka?

Ganska stabil jacka vad jag vill minnas, passform nog bra bara inte på mig (jag var för tunn och ärmarna blev för långa, båda vanligt problem för mig). Tyckte den såg bra ut iaf inte minst för det priset. Gillade de stora fickorna likt stoffa. Märket finns hos Volt (som numer finns lite överallt) och där jag provade den, dock ingen rea där på den då.

Hade den suttit bra hade jag köpt den direkt :)

Edit: finns ju lite bilder på instagram bla denna:
76248C93-CE0C-4C06-8E82-A3348C20ABFA.png
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ganska stabil jacka vad jag vill minnas, passform nog bra bara inte på mig (jag var för tunn och ärmarna blev för långa, vanligt problem för mig). Tyckte den såg bra ut iaf inte minst för det priset. Gillade de stora fickorna likt stoffa.

Hade den suttit bra hade jag köpt den direkt :)
Längd och vikt på dig samt storlek du provade? :)
 
Topp