• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Fick hem min G9a idag. Zoovillage hade -30% på den så fick ett helt ok pris. Drog hem den i natural såväl som tan, och tror jag behåller tan. Natural hade nästan en grönaktig ton i vissa ljus jag inte fann smickrande.

Vilken färg körde ni andra?

Grattis till en trevlig jacka!

Kom över ett par stycken i olika färger för några år sedan. Det verkar dock som att de som säljs nu är något uppdaterade.
Har en i Dark Navy, Navy och en mörkgrön. Dark Navy är nog den jag använt mest. Har även haft en Tan som inte passade mig helt hundra så den fick vandra vidare.

Är det nån som har både den äldre och den nya modellen som kan redogöra för skillnaderna?

Grattis till en trevlig jacka!

Kom över ett par stycken i olika färger för några år sedan. Det verkar dock som att de som säljs nu är något uppdaterade.
Har en i Dark Navy, Navy och en mörkgrön. Dark Navy är nog den jag använt mest. Har även haft en Tan som inte passade mig helt hundra så den fick vandra vidare.

Är det nån som har både den äldre och den nya modellen som kan redogöra för skillnaderna?
Färgerna verkar skilja sig mellan classic/archive. Tycker archive generellt har snyggare färger.

Fick hem min G9a idag. Zoovillage hade -30% på den så fick ett helt ok pris. Drog hem den i natural såväl som tan, och tror jag behåller tan. Natural hade nästan en grönaktig ton i vissa ljus jag inte fann smickrande.

Vilken färg körde ni andra?
Grattis! Inga procent nu i alla fall. :(

Själv har jag en vintage G9 i svart som jag kör ibland på våren. Gillar den men ibland blir volymen i armarna på den för mycket för mig. Men lite som McQueen känner jag mig allt. Sugen på att testa en mer modern modell.

Jag kammar lite noll i jakt på ett par specifika jeans. Vill ha ett par som är mörkblå, tvättade.
Strax under 80cm i midjan, typ 78cm eller något.
Lårvidd 57-58cm+
Knävidd 40cm+
Fotvidd 35-38cm

Midjan måste vara lite högre också.
Hittar inget hos: Nudie, COF, Edwin, Acne, Levis, Orslow bl.a.

Tips?!

Jag kammar lite noll i jakt på ett par specifika jeans. Vill ha ett par som är mörkblå, tvättade.
Lårvidd 57-58cm+
Knävidd 40cm+
Fotvidd 35-38cm

Tips?!
Om du är så säker på alla mått så hade jag beställt från Luxire. :)

Lårvidd 57-58cm+
Knävidd 40cm+
Fotvidd 35-38cm

Tips?!

A: Ändra dina krav eller sy om hos skräddare.
B: Kolla hos Second Sunrise, Cultizm och liknande affärer. Jag vet att både Indigofera och Tellason haft modeller som varit högre och lite lösare när alla andra bara gjorde slim-fit.

Lårvidd 57-58cm+
Knävidd 40cm+
Fotvidd 35-38cm

Tips?!
https://www.ourlegacy.se/mens/jeans/second-cut-classic_-blue

Vad som är högre midja är svårt att veta. Bära dem vid midjan istället för höftbenen gör en stor skillnad. Så en kompromiss är kanske "straight" passform och sedan ta in midjan så de sitter högre upp?

Lårvidd 57-58cm+
Knävidd 40cm+
Fotvidd 35-38cm

Tips?!

Testat Levis 501 93? Lite dåligt med utbud på tvättar men kanon passform. Högre midja än vanliga 501, samt smalare fotvidd. För 1200kr är jag riktigt nöjd.

Om du vill ha "bevis" så pallar jag givetvis inte, men om du är uppriktigt nyfiken så har Acne, Nudie, Edwin, LVC, Orslow alla tvättade modeller som är vidare.
Jag är seriös :), du får gärna länka specifika par. Orslow 107 XS är de enda jag hittar som skulle bli OK med justeringar. Men tycker de är för dyra i en lite tråkig färg.

Lårvidd 57-58cm+
Knävidd 40cm+
Fotvidd 35-38cm

Tips?!
De jag kommer att tänka på är Zaremba, men de kanske inte är tillräckligt mörka?

Denna är fån tråden ”idrottsmäns klockor”...Nån som har tips på liknande skjorta som Matri har?

upload_2020-5-16_20-26-21.jpeg

Kanske inte hör hemma i en tråd där man kanske sneglar mer mot finare märken men jag var inne i en av Gutteridges butiker i Rom förra året och gillade konceptet, dvs lite mer genomtänkt och dressat fast-fashion. Tyvärr skickar dom inte till Sverige. Någon som vet någon butik med liknande sortiment som gör det? Där man ex. kan få en mer dressad linneskjorta med lite fetare cut away-krage för ~30 EUR?

Kanske inte hör hemma i en tråd där man kanske sneglar mer mot finare märken men jag var inne i en av Gutteridges butiker i Rom förra året och gillade konceptet, dvs lite mer genomtänkt och dressat fast-fashion. Tyvärr skickar dom inte till Sverige. Någon som vet någon butik med liknande sortiment som gör det? Där man ex. kan få en mer dressad linneskjorta med lite fetare cut away-krage för ~30 EUR?
Kan varken butiken eller begreppet dreassat fast fashion, men linneskjorta kring 300 pix så kolla, Uniqlo, Weekday, och Arket.

Kan varken butiken eller begreppet dreassat fast fashion, men linneskjorta kring 300 pix så kolla, Uniqlo, Weekday, och Arket.

Nog inget etablerat uttryck utan bara ett försök att beskriva fenomenet/sortimentet som de håller - ser påkostat ut med stilfulla detaljer som ligger i tiden men lågkvalle till ett ynka pris.

Tack för tipsen men när det gäller just de butikerna du nämner i det lägre segmentet och typ HM så är min spaning att deras skjortor (oavsett produktlinje) uteslutande har små spetsiga kragar eller button down där den ligger som limmad mot skjortan med en längd/höjd på max 3 cm. Jag kanske kollar på fel grejer?

Tillbaka
Topp