• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tycker alla ser ut typ såhär i kragen, supertrist enligt min smak.

Bilagor

• 2B3ED32F-38BF-4F24-AC9D-4F61A53F7E09.jpeg
    2B3ED32F-38BF-4F24-AC9D-4F61A53F7E09.jpeg
    257.4 KB · Visningar: 17
Nog inget etablerat uttryck utan bara ett försök att beskriva fenomenet/sortimentet som de håller - ser påkostat ut med stilfulla detaljer som ligger i tiden men lågkvalle till ett ynka pris.

Tack för tipsen men när det gäller just de butikerna du nämner i det lägre segmentet och typ HM så är min spaning att deras skjortor (oavsett produktlinje) uteslutande har små spetsiga kragar eller button down där den ligger som limmad mot skjortan med en längd/höjd på max 3 cm. Jag kanske kollar på fel grejer?
Tror diskussion varit på tal tidigare i tråden, <500 och rejäla kragar och jag minns inga vettiga alternativ. Du får dubbla budgeten och jaga t.ex. Granqvist, Eton, Stenströms på rea eller jaga begagnat.

Tycker alla ser ut typ såhär i kragen, supertrist enligt min smak.
Boggi Milano har helt ok skjortor till ett överkomligt pris. Bra look och fit, rejäla kragar, helt ok tyg och priser från ca 700kr. Ofta rabatter dessutom. Bytte hela min jobbskjortgarderob till dem från Rose&Born och är åtminstone inte missnöjd.

Skitkul. :p Enfärgade.
Fortfarande ganska öppet och ospecat...
Om du menar typ korta chinos; Boomerang, NN07 kanske? Klercker hade lite kortare förra året. Själv beställde jag ett par från Sailracing och ett annat par från North Sails på rea nyligen. Fanns i många färger.
Om du letar långa cargos har jag tyvärr ingen aning.

Fortfarande ganska öppet och ospecat...
Om du menar typ korta chinos; Boomerang, NN07 kanske? Klercker hade lite kortare förra året. Själv beställde jag ett par från Sailracing och ett annat par från North Sails på rea nyligen. Fanns i många färger.
Om du letar långa cargos har jag tyvärr ingen aning.

Korta är jag ute efter. Men tusen tack!

Någon som har tips på liknande tröja som bilden. Letar en pikétröja i denim, ledig stil. Gillade kragen på bilden som kändes väldigt avslappnad.

tacksam för hjälp

Bilagor

• 5330CD5E-9999-480D-A489-A0E757163914.jpeg
    5330CD5E-9999-480D-A489-A0E757163914.jpeg
    117.1 KB · Visningar: 15
Börjat spana efter garderobsgrejer som behövs till höstens kostymsatsning. Är Skolyx galgar nåt att satsa på? Alternativ?

Var inne en snabbis i en Volt butik igår och hittade en trench på 70% rea men fanns ej i min size och inte heller online, någon som bor nära en Volt som hade orkat kika om det finns i 46? Vi löser något bra i sådana fall:)

Var inne en snabbis i en Volt butik igår och hittade en trench på 70% rea men fanns ej i min size och inte heller online, någon som bor nära en Volt som hade orkat kika om det finns i 46? Vi löser något bra i sådana fall:)
Testa att ringa någon av butikerna i centrala Göteborg, finns den inne där kan jag hämta ut den åt dig och skicka med posten :)

Tillbaka
Topp