Storlek 48, tts imo.Vad beställde du för storlek?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Storlek 48, tts imo.Vad beställde du för storlek?
OK, brukar ha 52 om än att det är borderline tight. Beställde 4 kostymer i 54 precis, får prova helt enkelt. Lite osäker på hur byxorna är, därav 54.Storlek 48, tts imo.
Kolla Jay från J Lindeberg.Rätt saftigt pris kan jag tycka, samt att de fanns inte i några längre längder tyvärr.
Tror du detta är något som sker på bredare front, dvs att mer dressat mode kryper neråt i åldrarna?Känner för att skriva av mig lite, tänk vilket fantastiskt forum KS är. För ett år sedan jagade man Moncler, Kenzo och liknande "streetwear" kläder för att passa in och "flasha" i andra ring i gymnasiet. Vändningen kom på KS och efter en Milano resa. Klockintresset hade funnits under en längre period och minns det såväl i Milano. Tre unga killar med vältrimmat skägg, en i houndstooth och jeans, en i linnekavaj och en i marinblå hopsack (tror jag). Alla med loafers eller oxfordskor och jag sneglade lite avundsjukt på en av killarnas AP. De såg så otroligt stilmedvetna och självsäkra ut. Där och då kände jag, fasen, såhär är det jag vill klä mig.
Efter denna resa började man nörda ner sig mer och mer i denna typ av mode och mycket av inspirationen hämtas här på KS. Så många kunniga och väl klädda män här på forumet. Idag har streetwear garderoben försvunnit och tenderar mer och mer åt det formella. Jag är dock bara i början på min resa och velar mellan att hitta den personliga touchen till herrmode, men det börjar närma sig och det känns så otroligt kul. Hade någon sagt "Du kommer bära tassels och blazer" till mig för ett år sedan hade jag börjat garva, idag känns det naturligt. Detta medför kanske inget värde till er här i tråden, men denna tråden har medfört otroligt mycket för mig. Ville bara skriva av mig och visa uppskattning för forumet.
Ha en bra helg allihopa!
Nae tyvärr. Skulle nästan säga tvärtom. Den påverkan kändisar har med sin stil sprider sig i åldrarna och de absolut vanligaste typerna av stil i gymnasiet skulle jag påstå är ”märkeskläder” där man brukar så mycket dyra märken man kan eller en något mer avslappnad vintage look. Enbart egen erfarenhet av de två gymnasier jag gåttTror du detta är något som sker på bredare front, dvs att mer dressat mode kryper neråt i åldrarna?
Finns såklart ett mellanting med med mycket fast fashion.Nae tyvärr. Skulle nästan säga tvärtom. Den påverkan kändisar har med sin stil sprider sig i åldrarna och de absolut vanligaste typerna av stil i gymnasiet skulle jag påstå är ”märkeskläder” där man brukar så mycket dyra märken man kan eller en något mer avslappnad vintage look. Enbart egen erfarenhet av de två gymnasier jag gått
på dock.
Håller med, men kvalitén är därefter.Rätt saftigt pris kan jag tycka, samt att de fanns inte i några längre längder tyvärr.
Mig veterligen finns ingen genväg. Om du inte vill leva med vidare byxor, kommer du att få leva med knäpåsar.Okej, hur löser man att det bildas knäpåsar på byxorna?
Jag förstår att desto tajtare byxan är runt knä så kommer tyget att töja sig och bilda påsar.
Så ett par breda byxor kommer ju inte ha problemet.
Men jag vill inte bära för breda byxor. Incotex slim fit i "rätt" storlek är de som har varit bäst hittills. Finns det andra?
Eller det enda alternativet är kanske välja storlek större och sy in både midja och fotvidd.
Vad säger experterna?
Den är från belstaff, här i blått: https://www.belstaff.eu/en/men/outerwear/coats/milford-coat-ink-blue/B000138339.html#start=1Hej hej!
Såg nyligen ”the Gentlemen” och fastnade för Dry Eyes rock. Någon som vet vart jag kan hitta liknande? Kulör behöver inte vara samma.
Har kikat på Belstaff Milford men verkar inte finnas att testa i GBG.
![]()
![]()
Japp!Jag returnerade mina grejer till Coloniaire för över en vecka sen och har inte hört ett knyst. Inget svar på mejlen heller ... lite oroväckande.
Var det nån annan som beställt och returnerat?
Kul! Ska absolut ta en titt, tackar för tipset.Det är en kul Youtube-satsning på gång av Lalle Johnson, under namnet Style & Stories Studio. Han har bevisligen koll på både klockor och kläder, så det här ska bli väldigt spännande och följa.
In och stötta!
Jag tycker den är cool. Väldigt tunn dockJag funderar på att köpa mig en Harringtonjacka från Baracuta, modell G9 Original. Den är främst tänkt som en sommarjacka. Ytterplagg för höst och vår har jag tillräckligt med alternativ av. Vad säger ni som äger modellen, är G9 från Baracuta en bra sommarjacka (tänkte isåfall alternera mellan den, car coaten och kavaj) eller är den för varm och lämpar sig bäst när det är lite kyligare utomhus?
Mvh
Gary Coleman
Jag tycker den är cool. Väldigt tunn dock
En storlek upp. Jag bär 48 och drog hem en 50 (uk40) som sitter bra.Tack för svaret! Låter bra.
Hur är den i storleken, true to size? Tänker om jag bär pikétröja eller skjorta under, dvs ej typ långärmad stickad tröja i bomull.
Baracuta har två olika passformer på G9 för stunden. En passform är smalare och heter classic; den andra passformen är mer lik originalet och heter archive. Jag har själv tänkt köp en med sistnämnda passformen som sommarjacka, i färgen dark navy.En storlek upp. Jag bär 48 och drog hem en 50 (uk40) som sitter bra.
notera att modellen ska va lite baggy. Kan se gubbigt ut, men så ska den sitta. Gillar man det så gillar man inte modellen.
Baracuta har två olika passformer på G9 för stunden. En passform är smalare och heter classic; den andra passformen är mer lik originalet och heter archive.
Baracuta har två olika passformer på G9 för stunden. En passform är smalare och heter classic; den andra passformen är mer lik originalet och heter archive. Jag har själv tänkt köp en med sistnämnda passformen som sommarjacka, i färgen dark navy.
Det är en väldigt trevlig sommarjacka där blandningen 50 % bomull och 50 % polyester gör sig väldigt bra som just sommarjacka. Plagget fixar regnet lika bra som sol, något som få plagg gör och det lär vara en del av G9s storhet. Det är också en sådan detalj som man lätt uppmärksammar efter att plagget har hängt i garderoben ett tag.
Kör @Gary Coleman
Yes, den e classic.Borde vara Classic eller har jag fel? https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/baracuta-g9-original-harrington-jacket-racing-green.html
Det stämmer. Archive kännetecknas genom en liten tagg ovanför vänstra fickan.Borde vara Classic eller har jag fel? https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/baracuta-g9-original-harrington-jacket-racing-green.html
Baracuta har två olika passformer på G9 för stunden. En passform är smalare och heter classic; den andra passformen är mer lik originalet och heter archive. Jag har själv tänkt köp en med sistnämnda passformen som sommarjacka, i färgen dark navy.
Det är en väldigt trevlig sommarjacka där blandningen 50 % bomull och 50 % polyester gör sig väldigt bra som just sommarjacka. Plagget fixar regnet lika bra som sol, något som få plagg gör och det lär vara en del av G9s storhet. Det är också en sådan detalj som man lätt uppmärksammar efter att plagget har hängt i garderoben ett tag.
Kör @Gary Coleman
Tydligen kör Suitsupply en kampanj på MTM-kostymer maj ut. S130 från VBC för €299.