• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Kvalle?

Vet att de har gratis reparationer, men det låter ju mest som att man måste reparera dem ofta. :)
Jag har en jäkla förmåga att nöta jeans mellan låren, nära skrevet och Nudie är inga undantag där men passformen och följsamheten i många modeller är fantastiskt skön och snygg! I samma nivå som mina acne och ToS skulle jag säga! Storlekarna kan dock skilja sig jäkligt mycket mellan modeller har jag märkt. Har 31 i midja i vissa medan jag drar 33 i andra. Det är Nudie ensamt om på så vis i alla fall!

Vad menar du med de första/senare tvättarna?

Tvätt, färg, design. De som släpptes först, minns inte vilka nu, är större än de som släppts senare. Mina väldigt ljusa från mars är märkbart mindre än ett par jag köpte förra året. Frågade om det i butiken och säljaren sa att de uppdaterat passformen innan de släppte flera färger.

1081801.jpg

Någon som vet hur Belstaff är i storlekarna? Har snöat in lite på Dunstall-modellen. Brukar dra 50 i kavaj. Googlar jag verkar folk ha olika uppfattningar gällande true to size eller inte.

Hade gillat Nudie mer om det inte var för den bedrövliga loggan på backfickorna.
Jag håller med om att de inte är fantastiskt snygga, men Nudie är det enda märket av jeans jag kunnat ha mer än ett halvår. Jag lämnade in mitt första par svarta Nudie på reparation i vintras, efter fyra års hårt slit. De hade gått upp i grenen, och det var hål i ena fickans innertyg.

Om sömmarna håller dig från köp finns det tvättar som har tråden i samma ton som tyget, vilket är betydligt mer diskret.

1081801.jpg

Någon som vet hur Belstaff är i storlekarna? Har snöat in lite på Dunstall-modellen. Brukar dra 50 i kavaj. Googlar jag verkar folk ha olika uppfattningar gällande true to size eller inte.
Har 4 Belstaff jackor och skulle säga att de generellt sett är TTS. Sen kan modellen av jacka påverka lite om du i normala fall ligger på gränsen mellan 2 storlekar (och hur tight du vill ha den). Jag brukar ligga mellan (EU/IT) 46 o 48 i storlek och har en 46 och tre 48 av Belstaff. De brukar skriva på sin hemsida på vissa plagg att de är tight eller slim eller Italian cut och en av 48orna jag har som är Italian cut är typ tightare än min 46a.

Har 4 Belstaff jackor och skulle säga att de generellt sett är TTS. Sen kan modellen av jacka påverka lite om du i normala fall ligger på gränsen mellan 2 storlekar (och hur tight du vill ha den). Jag brukar ligga mellan (EU/IT) 46 o 48 i storlek och har en 46 och tre 48 av Belstaff. De brukar skriva på sin hemsida på vissa plagg att de är tight eller slim eller Italian cut och en av 48orna jag har som är Italian cut är typ tightare än min 46a.
Tackar! Då har jag något att förhålla mig till.

1081801.jpg

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/belstaff-dunstall-waxed-jacket-black.html
mått finns här, jämfört med andra märken skulle jag säga att storlekarna är små. Notera längden med, kort jacka. Men snygg!

sen ska ju den modellen vara lite kort och tajt

Jag returnerade mina grejer till Coloniaire för över en vecka sen och har inte hört ett knyst. Inget svar på mejlen heller ... lite oroväckande.

Var det nån annan som beställt och returnerat?
Något nytt sedan sist?
Mailade idag så får vi se vad som händer.
Edit; Fick svar direkt. Pengar på väg.
Edit 2; Klart, inga problem.

Senast ändrad:
1081801.jpg

Pendlar du mellan två storlekar skulle jag säga den övre. Hade en Belstaff som jag tappat bort där 46 var lite, lite tajt men det funkade. De ska som sagt vara tajta men den va nästan på gränsen. Hade jag köpt en ny och haft längden inne för 48 hade jag nog köpt 48, men det beror såklart på dina kroppsproportioner och preferenser. TTS funkar men är man ”stubbig” som jag var den på gränsen. Grym jacka i övrigt, grämer mig än idag att jag Inter vet vart den tagit vägen.

Ge dig nu. Du försöker ge dina kinaslipsar för en tjuga styck en aura av exklusivitet, du skriver samma sak på typ alla inlägg.

Transparens är det viktigaste här, att folk aldrig lär sig av Söner, Marcels och alla andra som försökt sig på det här i historien.
E5DB1B16-FA33-4309-8A3A-1A89D2759727.jpeg
F1B6BD40-B4C9-4190-B763-CD28AC9309D4.jpeg
DE96893C-8ACF-4B2E-802C-DEFE8310CB45.jpeg

Fel ställe, fel klientel och en total miss i utförandet av den här marknadsföringen.
@Rolexsearch
”Fdetails ties ARE”..

Pendlar du mellan två storlekar skulle jag säga den övre. Hade en Belstaff som jag tappat bort där 46 var lite, lite tajt men det funkade. De ska som sagt vara tajta men den va nästan på gränsen. Hade jag köpt en ny och haft längden inne för 48 hade jag nog köpt 48, men det beror såklart på dina kroppsproportioner och preferenser. TTS funkar men är man ”stubbig” som jag var den på gränsen. Grym jacka i övrigt, grämer mig än idag att jag Inter vet vart den tagit vägen.
Riktigt bra tips! Jag tackar och bugar!

Ibland blir den höga midjan lite väl hög.
Vart tog överkroppen vägen?
B651B3C5-072F-47C3-A9DD-FF99F5F3E48B.jpeg
Jag bär uteslutande hög midja (navel) men har väldigt svårt att se hur dessa sitter baktill, de är verkligen jättehöga, han måste ha världens längsta röv. Tycker generellt e-handlare är dåliga på att visa bilder på hela siluetten, vem som helst kan få en byxa att se schysst ut framifrån.

Jag bär uteslutande hög midja (navel) men har väldigt svårt att se hur dessa sitter baktill, de är verkligen jättehöga, han måste ha världens längsta röv. Tycker generellt e-handlare är dåliga på att visa bilder på hela siluetten, vem som helst kan få en byxa att se schysst ut framifrån.
Haha ja eller en rygg som bara plötsligt delas i två :D

+1
Samma modell av byxa på två olika modeller kan se väldigt olika ut beroende på hur man väljer att presentera byxan.
Tex
7D478A81-CA02-47D6-AF74-796D3CF7BB78.jpeg
B7BEBF44-A6B6-4547-8D16-DDC420185DF8.jpeg

Fick hem min G9a idag. Zoovillage hade -30% på den så fick ett helt ok pris. Drog hem den i natural såväl som tan, och tror jag behåller tan. Natural hade nästan en grönaktig ton i vissa ljus jag inte fann smickrande.

Vilken färg körde ni andra?

Tillbaka
Topp