• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Falken

Panerai
Vilken tillverkare erbjuder den mjukaste linneskjorta? Gärna under 1500kr. Morris har jag för mig är riktigt härlig men tråkigt med loggan.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Vilken tillverkare erbjuder den mjukaste linneskjorta? Gärna under 1500kr. Morris har jag för mig är riktigt härlig men tråkigt med loggan.

Köpte en på Suitsupply förra veckan. Tycker den var tillräckligt mjuk. Har själv ofta problem med att hitta sköna linnéskjortor.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fick hem min tredje overshirt från Drake's idag. Köpte två inför förra sommaren. Väldigt trevligt och användbart plagg. När den nu fanns i brunt också kunde jag inte låta bli att köpa en till!:)
1.jpg
13-.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Behöver ett par byxor för den lite varmare perioden nu. Linne och fresco är ju givna alternativ, men tänker mig kanske något i en mix? Eller bara en tunnare chino?

Några tips, tankar?
 
Behöver ett par byxor för den lite varmare perioden nu. Linne och fresco är ju givna alternativ, men tänker mig kanske något i en mix? Eller bara en tunnare chino?

Några tips, tankar?
Tycker en byxa i fresco har ganska annorlunda användningsområde än en i bomull, så det beror lite på vad du tänkt använda de till.

Jag är en fan av tvättad bomull i nån skön färg på sommaren. Behöver inte va rädd om dom och de är lagom svala.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tycker en byxa i fresco har ganska annorlunda användningsområde än en i bomull, så det beror lite på vad du tänkt använda de till.

Jag är en fan av tvättad bomull i nån skön färg på sommaren. Behöver inte va rädd om dom och de är lagom svala.
Mer vardag än kontor.

Inte riktigt hittat rätt vad gäller bomullsbyxor.
 

plundberg

Omega
2-Faktor

Lindrothh

Cartier
KS! Snabb hjälp behövs. Är denna silvriga ish rand avgörande om jag kan bära en 18K guld, dressklocka till kostymen? Hittade ingen annan dressare i huset dessvärre och är till ikväll. Eller ska man bara gå med ett subtilt silver armband? Är till en ”mini-bal”.
8A5D3262-FD46-4DBD-980A-C9E543CFBEB1.jpeg

Ignorera provisoriska putsduken som agerar näsduk, var där tills jag köpte en ny.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
KS! Snabb hjälp behövs. Är denna silvriga ish rand avgörande om jag kan bära en 18K guld, dressklocka till kostymen? Hittade ingen annan dressare i huset dessvärre och är till ikväll. Eller ska man bara gå med ett subtilt silver armband? Är till en ”mini-bal”.
8A5D3262-FD46-4DBD-980A-C9E543CFBEB1.jpeg

Ignorera provisoriska putsduken som agerar näsduk, var där tills jag köpte en ny.
Hur lugnt som helst i mina ögon. Har aldrig reagerat på att en slips/kostymtyg och klocka inte matchar så länge klockan inte sitter på något färgglatt nato/gummi
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
KS! Snabb hjälp behövs. Är denna silvriga ish rand avgörande om jag kan bära en 18K guld, dressklocka till kostymen? Hittade ingen annan dressare i huset dessvärre och är till ikväll. Eller ska man bara gå med ett subtilt silver armband? Är till en ”mini-bal”.
8A5D3262-FD46-4DBD-980A-C9E543CFBEB1.jpeg

Ignorera provisoriska putsduken som agerar näsduk, var där tills jag köpte en ny.
Metaller kan man alltid blanda friskt. Är inget fel på tvåton tex.
 

3AMEternal

Omega
2-Faktor
Toklugnt @Lindrothh ! Sådan in-i-minsta-detaljmatchning blir tvärtom sällan lyckad, tycker jag. Fint med dubbelknäppt, men jag skulle ha skippat näsduken helt eller möjligtvis vit vikt med en cm eller två (vet att din fråga inte gällde detta, så feel free att bortse från det senare).

@vaniljglass jag har ett par linnebyxor där linet är uppblandat med modal ( lika med mindre jidder än 100 linne) som är ganska trevliga, från Oscar J. Modellen heter Nolan och såg härom dagen att de dessutom nu är på rea.
 
Senast ändrad:

Zeta

Omega
Har helt snöat in på Drake's overshirts och tycker de är grymt snygga. Gillar längden, fickornas design (speciellt den öppna bröstfickan), kvalitetskänslan - tyvärr passar inte deras storlekar mig :banghead: Deras Medium sitter perfekt från bröst och ner men de är för tight över axlar samt att det är risk för elbow blow out i ärmarna. Large är i sin tur på tok för stor.

Nu till frågan: finns det något bra alternativ som ligger nära drake's utseendemässig där jag kan hoppas på en lite bättre/annorlunda passorm? Nu kan jag tänka mig att några av er tänker att alla som tillverkar overshirts har modeller som ser ungefär liknande ut som drake's - det jag är ute efter är att vara så nära drakes som möjligt utan att vara drake's :)
Michael_Jondral-3413_e4b21043-46d4-44bb-b423-4dff5dba5412_932x932.jpg
 
Har helt snöat in på Drake's overshirts och tycker de är grymt snygga. Gillar längden, fickornas design (speciellt den öppna bröstfickan), kvalitetskänslan - tyvärr passar inte deras storlekar mig :banghead: Deras Medium sitter perfekt från bröst och ner men de är för tight över axlar samt att det är risk för elbow blow out i ärmarna. Large är i sin tur på tok för stor.

Nu till frågan: finns det något bra alternativ som ligger nära drake's utseendemässig där jag kan hoppas på en lite bättre/annorlunda passorm? Nu kan jag tänka mig att några av er tänker att alla som tillverkar overshirts har modeller som ser ungefär liknande ut som drake's - det jag är ute efter är att vara så nära drakes som möjligt utan att vara drake's :)
Michael_Jondral-3413_e4b21043-46d4-44bb-b423-4dff5dba5412_932x932.jpg
Kan Shirtonomys variant (mtm) vara ett alternativ?
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Har helt snöat in på Drake's overshirts och tycker de är grymt snygga. Gillar längden, fickornas design (speciellt den öppna bröstfickan), kvalitetskänslan - tyvärr passar inte deras storlekar mig :banghead: Deras Medium sitter perfekt från bröst och ner men de är för tight över axlar samt att det är risk för elbow blow out i ärmarna. Large är i sin tur på tok för stor.

Nu till frågan: finns det något bra alternativ som ligger nära drake's utseendemässig där jag kan hoppas på en lite bättre/annorlunda passorm? Nu kan jag tänka mig att några av er tänker att alla som tillverkar overshirts har modeller som ser ungefär liknande ut som drake's - det jag är ute efter är att vara så nära drakes som möjligt utan att vara drake's :)
Michael_Jondral-3413_e4b21043-46d4-44bb-b423-4dff5dba5412_932x932.jpg
typ denna?
https://www.manofakind.se/designers/morris-heritage/linne-overshirt-offwhite-60454698-06
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Har helt snöat in på Drake's overshirts och tycker de är grymt snygga. Gillar längden, fickornas design (speciellt den öppna bröstfickan), kvalitetskänslan - tyvärr passar inte deras storlekar mig :banghead: Deras Medium sitter perfekt från bröst och ner men de är för tight över axlar samt att det är risk för elbow blow out i ärmarna. Large är i sin tur på tok för stor.

Nu till frågan: finns det något bra alternativ som ligger nära drake's utseendemässig där jag kan hoppas på en lite bättre/annorlunda passorm? Nu kan jag tänka mig att några av er tänker att alla som tillverkar overshirts har modeller som ser ungefär liknande ut som drake's - det jag är ute efter är att vara så nära drakes som möjligt utan att vara drake's :)
Michael_Jondral-3413_e4b21043-46d4-44bb-b423-4dff5dba5412_932x932.jpg

Jag slog till på den här:
https://www.luigiborrellishop.com/en/prodotto/LINEN-BUSH-JACKET/16082/?c=2

Har inte fått den än men kan återkomma om hur den är i storleken. Kanske inte helt lik den från Drakes avseende bröstfickorna men jag tycker att passformen ser bra ut på bilderna.
 

Zeta

Omega
Kan Shirtonomys variant (mtm) vara ett alternativ?

inte sett dem innan, kan vara ett bra alternativ för att få bra passform. Någon som testat? (Bilderna var tyvärr ganska dåliga)


väldigt fin den ska jag försöka prova

Jag slog till på den här:
https://www.luigiborrellishop.com/en/prodotto/LINEN-BUSH-JACKET/16082/?c=2

Har inte fått den än men kan återkomma om hur den är i storleken. Kanske inte helt lik den från Drakes avseende bröstfickorna men jag tycker att passformen ser bra ut på bilderna.

Återkom gärna vad du tycker, den var väldigt fin!
 
Topp