• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Testar här för det är "relaterat".
Någon som har koll på var Hollies tillverkar sina jackor/kläder?
Production

"We work only with suppliers and clients who share a basic view that is based both on quality thinking and ethical positions. Thus, we do not produce where child workers are used. Likewise, we carefully check that no banned chemicals are found in our products."

Låter som att de har produktion i ett land där barnarbete förekommer, och därför måste svära sig fria från det. :p

Hur är det med Barbour-service, måste man lämna till AD, eller kan man skicka direkt till de som faktiskt gör det? Tänkte serva rockstackaren nu under sommaren.

Jag upplever bomullskostym som långt ner på min lista. Kanske inte ens bland mina 10-topp om man ska vara super-pragmatisk. Tycker bomull gör sig bättre som uddabyxa respektive -kavaj. Nu har jag visserligen en kostym i seersucker, men den kom jag över väldigt billigt.

Jag tänkte likadant tills jag insåg att de bomullskostymer som OJ har på rea går att tvätta i tvättmaskin. Kanske inte jätteviktigt egentligen men bekvämligheten av att slippa betala 400-600kr varje gång jag råkar spilla mat på kavajen eller brallan är lockade.

Sen tror jag att den nerdressade kostymen har en framtid inom de mindre formella sammanhangen. Tex när kostym är för uppklätt och overshirt är för nedklätt. ”Smart casuall” eller vad de nu kan kallas.

Men som sagt, jag bara spånar. Alltid intressant med andras åsikter så jag kan få en bredare bild :)

Kollar lite Palme och kan inte sluta stirra på Thomas Petterssons skjorta. Nån som vet vad det är för märke/modell?

3C14006B-033B-466C-BCBE-BA071788C121.png

NK gbg har rea på loake bland annat om någon är intresserad, klippte själv ett par penny loafers i mocka för 1300.

Edit: ursäkta lite OT med tanke på att vi trots allt har en skotråd, men snål-ålen inom mig vaknade till liv när jag läste rea i tidigare inlägg.

Någon som har tips på byxor i liknande design då dessa verkar ha utgått ur sortimentet? Gillar side adjusters med knapparna skarpt, behöver inte vara HM pris men håller mig gärna under tusenlappen.
hmgoepprod.jpeg

Jag tänkte likadant tills jag insåg att de bomullskostymer som OJ har på rea går att tvätta i tvättmaskin. Kanske inte jätteviktigt egentligen men bekvämligheten av att slippa betala 400-600kr varje gång jag råkar spilla mat på kavajen eller brallan är lockade.

Sen tror jag att den nerdressade kostymen har en framtid inom de mindre formella sammanhangen. Tex när kostym är för uppklätt och overshirt är för nedklätt. ”Smart casuall” eller vad de nu kan kallas.

Men som sagt, jag bara spånar. Alltid intressant med andras åsikter så jag kan få en bredare bild :)
Kemtvätt av kostym för 600kr? Går du till någon guldtvätt?

Kemtvätt av kostym för 600kr? Går du till någon guldtvätt?
Har varit lite beroende på fläck osv. Oftast betalar jag 400 kr men ibland har kemtvätten fått tvätta 2-3 gånger samt behandla fläcken och därmed kostat mer :) (Siracha-majonäs är inget jag rekommenderar på kostymen :p )

Har varit lite beroende på fläck osv. Oftast betalar jag 400 kr men ibland har kemtvätten fått tvätta 2-3 gånger samt behandla fläcken och därmed kostat mer :) (Siracha-majonäs är inget jag rekommenderar på kostymen :p )
Hehe ok! Spillt soja på mina kostymbyxor och de körde nog 2-3ggr men behövde ej betala något extra. Har aldrig pröjsat mer än 250kr för kostym (Stockholm innerstan). Du bör nog kika runt lite efter annan kemtvätt :)

I Stockholm finns det en enda ohotad, det är Royal på Östermalmstorg. Personalen kan vara ganska ”rakt på sak” men rakt igenom ärliga med vad som är möjligt och inte.
Är det någon här som testat Wash Away?

Så jäkla gott dock så det är värt risken! ;)
Nästan som rysk roulette, så sjukt bra avkastning på risken ;)

Hehe ok! Spillt soja på mina kostymbyxor och de körde nog 2-3ggr men behövde ej betala något extra. Har aldrig pröjsat mer än 250kr för kostym (Stockholm innerstan). Du bör nog kika runt lite efter annan kemtvätt :)
Du har helt rätt, har kört billigare alternativ tidigare men han nu gett vika till bekvämligheten av att ha kemtvätten levererad till kontoret :p

Hur ser ni på att ha svarta strumpor ihop med exempelvis gråa byxor och ett par ljusa sneakers?

Finns det någon "regel" kring hur man ska tänka med mörka strumpor när man har ljusare byxor och vita skor?

Hur ser ni på att ha svarta strumpor ihop med exempelvis gråa byxor och ett par ljusa sneakers?

Finns det någon "regel" kring hur man ska tänka med mörka strumpor när man har ljusare byxor och vita skor?
Beor på vad du menar med ljusa sneakers. Men generellt sett skulle jag nog undvika synliga strumpor med ljusa sneakers. Sedan beror det ju även på matrial, typ av byxa etc.

Beor på vad du menar med ljusa sneakers. Men generellt sett skulle jag nog undvika synliga strumpor med ljusa sneakers. Sedan beror det ju även på matrial, typ av byxa etc.
Dåligt formulerat av mig :) Menar vita lädersneakers, tänk typ CP Achilles i vitt.

Köper det med icke synliga strumpor men det blir lite väl casual att ha det så på jobbet och då föredrar jag att ha vanliga strumpor (även om det är väldigt casual med vita sneakers).

Har två år Edios Napoli flanellbyxor som har blivit för små. Ett par tjockare mörkblåa och ett par tunnare mörkgrå. Mörkblå är storlek 50 men intagna och dom andra är 52. Kan måtta benlängd vid intresse.
Någon som är intresserad att köpa?
Kan skicka bilder på dom.

Tillbaka
Topp