• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

johpe

Panerai
2-Faktor
Som med allt annat i samhället har Coronautbrottet omkullkastat vår planering kring vårens byxa och en väldigt spännande nyhet vi hade hoppats lansera. Jag skall skriva en artikel som förklarar närmare men för att summera så finns byxan i en uppdaterad version (samma passform men några estetiska förbättringar) i tre nyanser av bomull (benvit, khaki och mörkbrun) tillgänglig i butiken men vår stora nyhet för tyvärr vänta tills senare i år. Men den som väntar på något gott...
Har det kommit, eller finns det, någon mer info om den "stora nyheten"?
 

city69

Omega
På jakt efter dressade chinos i bomull, typ beige/khaki/taupe eller nåt sånt. Vill helst hålla mig under 1500. Hög midja, frontveck, uppvik. Gärna side adjusters. Nån som har bra tips?

Har kollat OJs rea, Linnégatan, Cavour.. De intressanta grejerna slut i min storlek (50). Berg&Berg kommer väl ner i pris om några veckor, men känns just nu lite dyra.

Är det luxire som är det vettiga valet?
Jag köpte dessa både i beige och i mörkblå, men de verkar slut. Kan finnas i butik
Riktigt bra pris och passform

https://www.brothers.se/ry-viksten-high-waist-byxor-beige-1
 

MartinGFX

Cartier
På jakt efter dressade chinos i bomull, typ beige/khaki/taupe eller nåt sånt. Vill helst hålla mig under 1500. Hög midja, frontveck, uppvik. Gärna side adjusters. Nån som har bra tips?

Har kollat OJs rea, Linnégatan, Cavour.. De intressanta grejerna slut i min storlek (50). Berg&Berg kommer väl ner i pris om några veckor, men känns just nu lite dyra.

Är det luxire som är det vettiga valet?
Vill absolut slå ett slag för Luxire. Här är mitt första par därifrån. En luftig bomullsbyxa för 800kr med alla designval du efterfrågade. Sen att min lokala kemtvätt pressade dem fel så jag numera har dubbla pressveck kan jag inte lasta Luxire för :)
A70A4F50-E117-4F60-A77C-990F27001B37.jpeg
 

Erik83

Cartier
Vill absolut slå ett slag för Luxire. Här är mitt första par därifrån. En luftig bomullsbyxa för 800kr med alla designval du efterfrågade. Sen att min lokala kemtvätt pressade dem fel så jag numera har dubbla pressveck kan jag inte lasta Luxire för :)
A70A4F50-E117-4F60-A77C-990F27001B37.jpeg
Det lutar åt att det blir ett par därifrån. Är det testtyget?
 

krelleg

Omega
2-Faktor
Hände mig med BestofBrands. Först beställde jag ett par jeans, som de återkom samma dag/dagen efter kring att det varit ett lagersaldofel på och således var slut. Som kompensation fick jag 15% på mitt nästa köp, så köpte ett annat par. Efter en vecka hade jag fortfarande inte fått något leveransmail, så frågade dem onsdags när jag kan förvänta mig att de levereras. Nästa vecka var svaret. Idag meddelade de att även dessa inte kan levereras pga lagersaldofel. Ingen ordning och reda där inte.
 
Hände mig med BestofBrands. Först beställde jag ett par jeans, som de återkom samma dag/dagen efter kring att det varit ett lagersaldofel på och således var slut. Som kompensation fick jag 15% på mitt nästa köp, så köpte ett annat par. Efter en vecka hade jag fortfarande inte fått något leveransmail, så frågade dem onsdags när jag kan förvänta mig att de levereras. Nästa vecka var svaret. Idag meddelade de att även dessa inte kan levereras pga lagersaldofel. Ingen ordning och reda där inte.
Haha, ja jösses...
 
Hände mig med BestofBrands. Först beställde jag ett par jeans, som de återkom samma dag/dagen efter kring att det varit ett lagersaldofel på och således var slut. Som kompensation fick jag 15% på mitt nästa köp, så köpte ett annat par. Efter en vecka hade jag fortfarande inte fått något leveransmail, så frågade dem onsdags när jag kan förvänta mig att de levereras. Nästa vecka var svaret. Idag meddelade de att även dessa inte kan levereras pga lagersaldofel. Ingen ordning och reda där inte.
DA87BFE6-3DD5-4D70-853F-CEEDA6F9DAEF.jpeg

Så var det med det, tjenatjena!
:D
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Känns som en bra idé efter att Manolo tankat totalt med reklamorienterad design och knalldött kommentarsfält.
Tror samtliga tidigare Manololäsare redan röstat med fötterna och nu söker ny sajt för inspiration. Snacka om hål i marknaden.
Instämmer! Andreas har tillräckligt bra varumärke för att klara sig på egen hand!
 

Number 6

Omega

KPEI

Omega
2-Faktor
Känns som en bra idé efter att Manolo tankat totalt med reklamorienterad design och knalldött kommentarsfält.
Tror samtliga tidigare Manololäsare redan röstat med fötterna och nu söker ny sajt för inspiration. Snacka om hål i marknaden.

Andreas har redan mer "pull" än vad hela Manolo har. Han har vuxit ifrån sidan för länge sedan. Tror han kommer göra en hemsida och utveckla sin instagram men podden Gentlemanualen kan utvecklas enormt mycket också mer samarbeten och mer community. Han har gett så många så mycket med sin rådgivning en sån kille förtjänar att tjäna bra pengar.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
På tal om ingenting... vad tycker ni om espadrillos i samma modell som spanska armén använde under 1900-talets första hälft?
upload_2020-7-3_21-36-22.png

upload_2020-7-3_21-37-52.png

Jag är väldigt ambivalent då snörningen runt benen känns lite väl feminin? Samtidigt gillar jag det gröna bandet och den vita canvassen vilket jag aldrig sett på andra versioner av samma sko.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
På tal om ingenting... vad tycker ni om espadrillos i samma modell som spanska armén använde under 1900-talets första hälft?
upload_2020-7-3_21-36-22.png

upload_2020-7-3_21-37-52.png

Jag är väldigt ambivalent då snörningen runt benen känns lite väl feminin? Samtidigt gillar jag det gröna bandet och den vita canvassen vilket jag aldrig sett på andra versioner av samma sko.
Spontant väldigt skeptisk! Varför krångla till det?
Meningen enligt mig med dessa är att man bara trampar ned hälkappan och hasar iväg. Här är bild på ett par standard Toms. (De påstår dessutom att de skänker ett par dosor till fattiga barn för varje sålt par).
B95B2885-B0FF-4752-B45C-549C049B04E2.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
I intervjun som Egmont släppte igår om Andreas i samband med att han slutar på Manolo stod det nåt om samarbeten som kommer i höst.
Bara att önska lycka till! Ser fram emot kommande samarbeten! Blir spännande att se vilken riktning det tar nu. Olof Ecknell som startade manolo gjorde även han ett grymt jobb.

Bara ett fåtal verksamma idag som givit samma balanserade och mångsidiga känsla för stil som Andreas Weinås. Hans partner in crime Per Nilsson och Lalle Johnsson är väl de andra som idag har samma ödmjuka inställning och fingertoppskänsla (vissa butiker då ej inräknade).
 

Korsvold

Omega
Tips på nån slipskombo till nedan ullkostym och vit skjorta till ett sommarbröllop med klädkod kavaj? Är en del struktur i tyget men lutar ändå åt något mönstrat, kanske i linne. Beige?


Oscar-Jacobson_Ego-Suit_Naples-Blue_21474302_233_extra[1].jpg
 

Shadow

Omega
2-Faktor
Fältjackan har jag inte testat, men deras kavajer va TTS iaf. Bomerjackan va för liten, 1-2 storlekar upp.

52 kan faktiskt flyga. Den satt mycket bättre och större än jag trodde. Kan jag klippa en mockajacka i det utförande jag vill (hade möjligen velat ha den lite längre som Stoffas) för 7,5-8K istället för 15-16K (görs enligt Cavour) i samma fabrik som Isaia, Caruso och Stoffa. Den upplevs mycket lyxig och mjuk:)
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Tips på nån slipskombo till nedan ullkostym och vit skjorta till ett sommarbröllop med klädkod kavaj? Är en del struktur i tyget men lutar ändå åt något mönstrat, kanske i linne. Beige?


Oscar-Jacobson_Ego-Suit_Naples-Blue_21474302_233_extra[1].jpg
Kanske beige/brun linne/shantung-slips (med några stripes?) eller senapsgul virkad sidenslips? Kan tänka mig att en mörkblå virkad sidenslips kan fungera också!
 
52 kan faktiskt flyga. Den satt mycket bättre och större än jag trodde. Kan jag klippa en mockajacka i det utförande jag vill (hade möjligen velat ha den lite längre som Stoffas) för 7,5-8K istället för 15-16K (görs enligt Cavour) i samma fabrik som Isaia, Caruso och Stoffa. Den upplevs mycket lyxig och mjuk:)
Deras varor är 10/10, helt klart. Mycket fina mockajackor, grattis till ditt köp!
 

Shadow

Omega
2-Faktor
Deras varor är 10/10, helt klart. Mycket fina mockajackor, grattis till ditt köp!

Tack, skulle du säga att jackan är värd 15.000 på ordinarie pris? Tänker att det är rejäl skillnad mot ex Rose&Born, Valstar etc?
Upplever ibland att ex R&B, Cavour tar upp över 2K för en basskjorta.

Velar fortfarande om storleken är perfekt.
 
Tack, skulle du säga att jackan är värd 15.000 på ordinarie pris? Tänker att det är rejäl skillnad mot ex Rose&Born, Valstar etc?
Upplever ibland att ex R&B, Cavour tar upp över 2K för en basskjorta.

Velar fortfarande om storleken är perfekt.
Nja, alltså, i modebranschen är det inte mycket som är värt sitt ordinarie pris. Men det råder ingen tvekan om att jackan är välgjord (inspektera stygnen t.ex) och att materialen är noga utvalda. Enligt mig är det ett steg upp från valstar, men man får fråga sig om det är värt 50% dyrare plagg :).
 

Shadow

Omega
2-Faktor
Nja, alltså, i modebranschen är det inte mycket som är värt sitt ordinarie pris. Men det råder ingen tvekan om att jackan är välgjord (inspektera stygnen t.ex) och att materialen är noga utvalda. Enligt mig är det ett steg upp från valstar, men man får fråga sig om det är värt 50% dyrare plagg :).

Enig!:)
 
Topp