Tighta?Någon som har tips på något liknande? Svart. Tyvärr satt natalino otroligt dåligt på mig![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tighta?Någon som har tips på något liknande? Svart. Tyvärr satt natalino otroligt dåligt på mig![]()
Tight & tyckte tyvärr kragen var för storTighta?
Hade is i magen och slog till på rean, supernöjd. Köpte den i navy för ca 3400kr (10% ytterligare på reapriset om man reggar sig som ny kund innan köp). Vill även tipsa er ifall någon är sugen, den beige:a varianten är även nedsatt ännu mer (från 7600 till 2500) och finns mycket annat på rea.Tackar för tips!Hade det inte varit rea på private white-jackan hade jag nog köpt den. Billigaste priset jag hittar den i min storlek för är 5700.
Tack för tipset. Ska fundera på saken. Den ser utan tvekan kvalitativ ut på bilder i alla fall.![]()
Primärt att valmöjligheterna minskat nu när de bytt från Munro till in-house.Något du är missnöjd med hos SS?
Kan inte uttala mig om blugiallo mer än att jag är väldigt nöjd med Suitsupply (Ted).Primärt att valmöjligheterna minskat nu när de bytt från Munro till in-house.
Verkar som att kostym/kavajpriserna är högre hos Blugiallo. Är det verkligen någon större kvalitetsskillnad? De använder sig väl av just Munro, som SS använder sig utav tidigare?
Tack för tipset! Hur kändes storleken?Hade is i magen och slog till på rean, supernöjd. Köpte den i navy för ca 3400kr (10% ytterligare på reapriset om man reggar sig som ny kund innan köp). Vill även tipsa er ifall någon är sugen, den beige:a varianten är även nedsatt ännu mer (från 7600 till 2500) och finns mycket annat på rea.
https://www.privatewhitevc.com/products/the-shell-parka?variant=31557046009917
Rymlig passform om du tar din normala storlek, vilket jag gillar. jag körde normal storlek och då var den rymlig och skön (får även in en tunnare dunväst eller kavaj under utan problem om jag skulle vilja utan att den känns för stor utan. Jag skulle säga din "normala" storlek, alternativt en storlek mindre om du verkligen vill ha en kroppsnära passform och den ska bäras t.ex med endast en t-shirt under.Tack för tipset! Hur kändes storleken?
Fungerar det att flytta, säg de två översta, knapparna på skjortor om de sitter lite tight runt halsen? Har på grund av träning blivit lite större kring nacken och plötsligt sitter skjortorna för tight kring halsen.
Det är en kamp att knäppa översta knappen och det fungerar ok med en uppknäppt, men vad hjälper det om man skall ha slips... Gå upp ytterligare i halsstorlek gör att RTW blir ohållbart.
När jag tittar på knapparnas placering ser det ut att finnas plats att flytta, men frågan är om det stör passformen i övrigt. Någon som testat?
Fungerar det att flytta, säg de två översta, knapparna på skjortor om de sitter lite tight runt halsen? Har på grund av träning blivit lite större kring nacken och plötsligt sitter skjortorna för tight kring halsen.
Det är en kamp att knäppa översta knappen och det fungerar ok med en uppknäppt, men vad hjälper det om man skall ha slips... Gå upp ytterligare i halsstorlek gör att RTW blir ohållbart.
När jag tittar på knapparnas placering ser det ut att finnas plats att flytta, men frågan är om det stör passformen i övrigt. Någon som testat?
Testat Charles Tyrwhitt? Tre passformer (varav en ”extra slim”) för varje kragmått.Tack för svaren, detta är lugnande. Har precis satt igång att pensionera ett 10-tal MTM-skjortor till lite rymligare RTW-skjortor. Problemet var bara att kragen som sagt var för tight och det blir fort många bäckar små om jag behöver köpa 10+ skjortor och lägga på kanske 250-300 kr per skjorta samt extra 20 dagar leveranstid bara för att kragen inte passar.
Testat Charles Tyrwhitt? Tre passformer (varav en ”extra slim”) för varje kragmått.![]()
Är det smidigt att retirera till Gabucci?Rea på Gabucci påbörjat. Passar på. Lite osäker på Jersey skjortan men går ju alltid att returnera.
![]()
![]()
Eh hur menar du nu? Ja Gabucci är en bra butik. Kanske en av de bästa i Stockholm. Men ”smidigt”??Är det smidigt att retirera till Gabucci?
Vilket märke och typ av plagg? Om plagget inte passar kan du ju alltid returnera.Är sugen på att beställa men osäker på storleken
Nu var det slutsålt. Så det löste sig ”smidigt” ;-)Eh hur menar du nu? Ja Gabucci är en bra butik. Kanske en av de bästa i Stockholm. Men ”smidigt”??
Vilket märke och typ av plagg? Om plagget inte passar kan du ju alltid returnera.
Jo jag vet ju det egentligen..Säkerligen inte svaret du är ute efter. Men det enda tipset som imo är värt något är att du prövar dig fram och även surfar runt själv efter inspiration och information. Bl a Manolo har rätt mkt bra i arkivet, likväl lite Sartorialist för inspiration etc. Gå på vad du själv trivs i, en del av att hitta sin egen stil är att misslyckas lika mkt som man lyckas. Lycka till!
Ja så är det och själv blandar jag ofta mer traditionella märken. För egen del är det alltid en släng av manlig OCD inblandad. Gör rätt mkt research eller handlar bara från ÅF som jag litar på. T ex Gabucci eller liknande. En annan större men bra butik är Ströms.Så ja, jag vet egentligen att man nästan måste prova sig fram bland div märken mm, men det kan vara bra att få veta vilka märken som är prisvärda, eller vilka man bör undvika etc.
Kolla Aspesi på Gabuccis reaNu är det ju rea på lite allt möjligt i butikerna. Jag letar efter en höstjacka som jag kan ha kavaj under. Jag har 2 rockar redan och en varmare parkas.
Jag tror att jag letar efter någon skepparkavaj-liknande modell eller en M65-liknande.
Har ni några tips? Storlek 52/L och ej svart.
Kan ju vara så att jag är helt ute och snurrar också och att jag ligger år efter modet så om det är fallet så kan ni ju peka mig åt rätt håll
Och jag är inte sugen på att betala massor för superfina tyger och Italienska designers
Mer åt -3000 budget-ish.
Tack! Kan du länka? Hittar bara för 6000:-Kolla Aspesi på Gabuccis rea
För-vår REA på Gabucci.se 40% på allt från tidigare säsong
Kod: summersale
Testade koden och det dras av i kassan när du checkar ut. Tyvärr är det mesta slut i min storlek.Kanske missuppfattar, men på hemsidan står inget om rea? Eller är det så att allt är på rea med koden summersale? Gabucci brukar vara väldigt tydliga med sin rea.![]()