• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Falken

Panerai
Långärmad pike, färg mörkblå i bomull eller någon blandning (dock ej 100 merinoull). Tips? Får gärna vara lite struktur i tyget och en fin krage.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ofodrad sommar/tidig höst/vår-jacka med lite militärstuk? Några tips?
Absolut inte kamouflagemönster... jag är ingen 50 åring danska klockjournalist som försöker vara 25.
Aspesi Vancouver i Navy. Den är dessutom på rea hos Gabucci nu, med en rimlig prislapp. Taggen är löstagbar och just nu finns den i lager i alla storlekar.

5B484F91-459C-45DC-8BB2-69604E7B3B8D.jpeg

https://gabuccistore.com/products/vancouver-jacket-navy-aspesi
https://gabuccistore.com/products/vancouver-jacket-navy-aspesi
 
Nu är det ju rea på lite allt möjligt i butikerna. Jag letar efter en höstjacka som jag kan ha kavaj under. Jag har 2 rockar redan och en varmare parkas.
Jag tror att jag letar efter någon skepparkavaj-liknande modell eller en M65-liknande.
Har ni några tips? Storlek 52/L och ej svart.

Kan ju vara så att jag är helt ute och snurrar också och att jag ligger år efter modet så om det är fallet så kan ni ju peka mig åt rätt håll :D

Och jag är inte sugen på att betala massor för superfina tyger och Italienska designers :)
Mer åt -3000 budget-ish.
M65 parka. Kolla upp ten c (The emperors new clothes) de har iofs ett högt nypris, min kostade 12k om jag minns rätt.
Men det är verkligen så att de blir snyggare med tiden och passformen blir även den bättre. Borde kunna hittas på rea från kanske 5 - 6 (vill jag minnas mig ha sett), annars lätt begagnat?
Märket startades av 2 st (designers?), en från cp company och en från store Island, så de har att luta sig emot även om märket är ganska nytt.

Mvh
Edit bilder:
images.jpeg-1.jpg
images.jpeg-2.jpg
ten_c_parka_fish_tail_piombo.jpg
1348676043-27690400.jpg
 
Senast ändrad:
Ja så är det och själv blandar jag ofta mer traditionella märken. För egen del är det alltid en släng av manlig OCD inblandad. Gör rätt mkt research eller handlar bara från ÅF som jag litar på. T ex Gabucci eller liknande. En annan större men bra butik är Ströms.
Sedan om du är intresserad kan ju alltid googla märket eller kolla på Manolo. Manolo har fram till idag tycker jag borgat för bra kvalitet och smak. Prisvärda är relativt men jag förstår vad du menar :).
Syröms har jag köpt lite på, bla en OJ rock, upplever att de hade väldigt mycket olika kvaliteter och priser dock.

Hmm.. jag kommer inte gå ifrån.min nuvarande sätt att klä mig, mennkag skulle vilja peta upp översta pinnen ett steg.

Om jag ska beskriva det VÄLDIGT enkelt så gillar jag den brittiska, lite lantliga stilen, lite längre kavaj, inte jättetajta och korta byxor etc. - För att förenkla ytterligate, tänk lite "peaky blinders", lite rufsiga med tweeden, men ändå uppdressat nog pga västen?

Den modernare och lite tajtare kostymen tilltalar mig inte alls lika mycket, den är för "dressig" redan utan slips och känns slm att den blir svår att röra sig fullt ut i. Jag vill ha fina kläder som jag kan bruka som jag idag gör med typ jeans eller flanellbrallor och en kofta. Fast ett snäpp eller två stiligare.

Så typ, tänk "peaky blinders" fast med modernare kläder, men tygerna och passformen känns bra
(För att riktigt ställa till det)..

Oj oj oj, jag tag aldrig med den mest dressade delen när jag "pluggade" kläder och märken, det har aldrig riksomfattande varit aktuellt med kostym. Dwt får man betala för nu.. skit..
 
R

Red Scream

Guest
Bröstnäsduk till lite formellare tillställning, vad säger stilpanelen: vikt med rak kant, fluffigt eller spetsigt?
 
Topp