Laddar...

Kläderna gör mannen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Maxim, 17 november 2013.

1. Shadow

Shadow Titan Premium

Från:
    Stockholm
    OK, samtliga plagg på webben?

2. MrJL

MrJL Titan

Från:
    Stockholm
    Testade tyvärr inte samtliga plagg. Men det plagg jag testade fick jag rabatt på.

Shadow gillar detta.
  3. city69

city69 Titan

Nån som vet några ”roliga” grupper på Facebook med inriktning på herrkläder?

4. Falken

Falken Brons

Långärmad pike, färg mörkblå i bomull eller någon blandning (dock ej 100 merinoull). Tips? Får gärna vara lite struktur i tyget och en fin krage.

5. Shadow

Shadow Titan Premium

Från:
    Stockholm
    Berg&Berg hade en mörkblå i mesh med bra krage i vintras. Klippte den, avvakta och se vad de kommer till hösten:)

6. ErikGBG

ErikGBG Guld

Ofodrad sommar/tidig höst/vår-jacka med lite militärstuk? Några tips?
    Absolut inte kamouflagemönster... jag är ingen 50 åring danska klockjournalist som försöker vara 25.

Belfort, krämbulle och classeknut gillar detta.
  7. christian-h

christian-h Platina

Aspesi Vancouver i Navy. Den är dessutom på rea hos Gabucci nu, med en rimlig prislapp. Taggen är löstagbar och just nu finns den i lager i alla storlekar.

5B484F91-459C-45DC-8BB2-69604E7B3B8D.

https://gabuccistore.com/products/vancouver-jacket-navy-aspesi

Hela dagen runt tavlan och ErikGBG gillar detta.
  8. ErikGBG

ErikGBG Guld

Snygg men lite för slimmad kanske... finns den att testa i Sverige?
    I Sthlm såg jag nu

9. Lutte

Lutte Tantal

Gabbuci ligger i Stockholm.

10. christian-h

christian-h Platina

Om du upplever den som för slim kan du enkelt gå upp en storlek och vid behov korta ärmarna.

11. Duddee

Duddee Titan

Sunspel har många trevliga modeller.

12. puffen

puffen Tantal

Till er som finner detta intressant så har jag en kod som ger 40% på www.ljung.net som alla kan ta del av :) victor40 är koden

13. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Aspesi och Herno brukar vara bäst på det du efterfrågar och finns hos ganska många butiker i sverige.

CBO och ErikGBG gillar detta.
  14. CBO

CBO Tantal

15. tjock_röker

tjock_röker Titan

16. KPEI

KPEI Titan

Ingen aning maila och fråga. Han brukar ibland ha Shirtonomy men det är ingen match knapp och färgmässigt.

17. tjock_röker

tjock_röker Titan

Finns han på klocksnack?

18. CBO

CBO Tantal

Du kan säkert DM:a via hans insta. Nog enklast

19. Thunell

Thunell Tantal

tjock_röker gillar detta.
  20. bernoulli

bernoulli Silver

21. Hela dagen runt tavlan

Hela dagen runt tavlan Tantal

Från:
    Oz
    M65 parka. Kolla upp ten c (The emperors new clothes) de har iofs ett högt nypris, min kostade 12k om jag minns rätt.
    Men det är verkligen så att de blir snyggare med tiden och passformen blir även den bättre. Borde kunna hittas på rea från kanske 5 - 6 (vill jag minnas mig ha sett), annars lätt begagnat?
    Märket startades av 2 st (designers?), en från cp company och en från store Island, så de har att luta sig emot även om märket är ganska nytt.

Mvh
    Edit bilder: images.jpeg-1. images.jpeg-2. ten_c_parka_fish_tail_piombo. 1348676043-27690400.

Senast ändrad: 4 augusti 2020 kl 08:59
  22. Hela dagen runt tavlan

Hela dagen runt tavlan Tantal

Från:
    Oz
    Syröms har jag köpt lite på, bla en OJ rock, upplever att de hade väldigt mycket olika kvaliteter och priser dock.

Hmm.. jag kommer inte gå ifrån.min nuvarande sätt att klä mig, mennkag skulle vilja peta upp översta pinnen ett steg.

Om jag ska beskriva det VÄLDIGT enkelt så gillar jag den brittiska, lite lantliga stilen, lite längre kavaj, inte jättetajta och korta byxor etc. - För att förenkla ytterligate, tänk lite "peaky blinders", lite rufsiga med tweeden, men ändå uppdressat nog pga västen?

Den modernare och lite tajtare kostymen tilltalar mig inte alls lika mycket, den är för "dressig" redan utan slips och känns slm att den blir svår att röra sig fullt ut i. Jag vill ha fina kläder som jag kan bruka som jag idag gör med typ jeans eller flanellbrallor och en kofta. Fast ett snäpp eller två stiligare.

Så typ, tänk "peaky blinders" fast med modernare kläder, men tygerna och passformen känns bra
    (För att riktigt ställa till det)..

Oj oj oj, jag tag aldrig med den mest dressade delen när jag "pluggade" kläder och märken, det har aldrig riksomfattande varit aktuellt med kostym. Dwt får man betala för nu.. skit..

23. grodslukarenx

grodslukarenx Platina

Från:
    Sydsverige
    https://www.poszetka.com/product-eng-5764-Linen-safari-jacket.html

Vet inte hur mycket militär du är ute efter - men tycker Poszetka har ett par schyssta alternativ. :)