• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

De saker jag har från dom har jag definitivt inte märkt av kvalitets problem med. De använder ju sej av väldigt bra tyger.
Då ska jag beställa ett gäng från dem pronto!!

Därav: "ska ha". :)
Jag har iofs bara två par strumpor, en slips och en skjorta från suitsupply - allt håller utmärkt kvalité, särskilt sett till priset.
Andreas Weinås har kommenterat hur kostymerna sys någonstans och förklarat att det inte går att få en 15-20 000 kr kostym till suitsupply-priser, och jag litar på honom. Min egen kunskap är alldels för låg för att göra någon egen analys.
 
Därav: "ska ha". :)
Jag har iofs bara två par strumpor, en slips och en skjorta från suitsupply - allt håller utmärkt kvalité, särskilt sett till priset.
Andreas Weinås har kommenterat hur kostymerna sys någonstans och förklarat att det inte går att få en 15-20 000 kr kostym till suitsupply-priser, och jag litar på honom. Min egen kunskap är alldels för låg för att göra någon egen analys.
Jag tror att jag kommenterade om just dom och hur dom håller priserna nere tidigare i den här tråden.
Mycket riktigt ligger produktionen i öst Europa men tygerna är italienska och brittiska från framstående producenter. Det konstiga är ju att även mer välkända italienska märken såsom Incotex har sin tillverkning i bla Ungern idag men där betalar man fortfarande premium priser.
Ett annat exempel är Boggi och som är ett Milanesiskt märke som kör samma upplägg som Suit Supply.
 
Jag tror att jag kommenterade om just dom och hur dom håller priserna nere tidigare i den här tråden.
Mycket riktigt ligger produktionen i öst Europa men tygerna är italienska och brittiska från framstående producenter. Det konstiga är ju att även mer välkända italienska märken såsom Incotex har sin tillverkning i bla Ungern idag men där betalar man fortfarande premium priser.
Ett annat exempel är Boggi och som är ett Milanesiskt märke som kör samma upplägg som Suit Supply.

Har för mig att det står "Made in china" på någon av grejerna från suitsupply. Har för mig att mycket sys just där. Visste inte att de körde öst-europa. Men det jag menar är inte vart de sys utan hur. Att konstruktionen, oavsett tygerna, inte är samma som de dyrare pjäserna (Även om det tydligen förekommer en hel del genvägar även bland väldigt dyra märken, t.ex mitt favoritmärke Brunello Cuccinelli som ska ha sålt halv-canvas kostymer för nära 30k).

För att hålla nere priserna så går man inte den dyrare (och bästa) tillverkningsvägen helt enkelt. Vilket är 100% rimligt, annars skulle man sannolikt (Gissar jag) gå back på försäljningen.
 
Har för mig att det står "Made in china" på någon av grejerna från suitsupply. Har för mig att mycket sys just där. Visste inte att de körde öst-europa. Men det jag menar är inte vart de sys utan hur. Att konstruktionen, oavsett tygerna, inte är samma som de dyrare pjäserna (Även om det tydligen förekommer en hel del genvägar även bland väldigt dyra märken, t.ex mitt favoritmärke Brunello Cuccinelli som ska ha sålt halv-canvas kostymer för nära 30k).

För att hålla nere priserna så går man inte den dyrare (och bästa) tillverkningsvägen helt enkelt. Vilket är 100% rimligt, annars skulle man sannolikt (Gissar jag) gå back på försäljningen.
Själva tekniken de kör vid tillverkningen är jag osäker på men de dyrare linjerna är ju givetvis mer välskreddade.
Finns några bra intervjuer med grundaren samt review's av diverse tidningar som var rätt intressanta.
Vad som intresserar mej mest är ju att jämför du Suit Supply med övriga märken inom samma prisklass så känns dom ju betydligt vassare..
 
Själva tekniken de kör vid tillverkningen är jag osäker på men de dyrare linjerna är ju givetvis mer välskreddade.
Finns några bra intervjuer med grundaren samt review's av diverse tidningar som var rätt intressanta.
Vad som intresserar mej mest är ju att jämför du Suit Supply med övriga märken inom samma prisklass så känns dom ju betydligt vassare..

Håller helt med dig.
Krona för krona är de absolut mest prisvärda av alla alternativ jag känner till. Dock har de ju höjt priserna en del på slutet. För nåt år sen vill jag iaf minnas att skjortorna kostade 59€ som standard (Mot 849 kr nu). Detsamma gäller byxor som börjar på 1349 nu (mot 849 har jag för mig, kan ha fel) för något år sen. En inte helt ovanlig prisbild är upp mot (men inte fullt ut) 2 000.
 
Håller helt med dig.
Krona för krona är de absolut mest prisvärda av alla alternativ jag känner till. Dock har de ju höjt priserna en del på slutet. För nåt år sen vill jag iaf minnas att skjortorna kostade 59€ som standard (Mot 849 kr nu). Detsamma gäller byxor som börjar på 1349 nu (mot 849 har jag för mig, kan ha fel) för något år sen. En inte helt ovanlig prisbild är upp mot (men inte fullt ut) 2 000.
Beror nog delvis på att priserna steg runt 10% direkt när de beslutade att de skulle ha en svensk affär och översatte alla priser till SEK.
 
Exakt likadant med Boggi tyvärr men kan klargöra att jag köpte min kostym på en av butikerna i London och där är det i pynd och ännu dyrare:(
 
Håller helt med dig.
Krona för krona är de absolut mest prisvärda av alla alternativ jag känner till. Dock har de ju höjt priserna en del på slutet. För nåt år sen vill jag iaf minnas att skjortorna kostade 59€ som standard (Mot 849 kr nu). Detsamma gäller byxor som börjar på 1349 nu (mot 849 har jag för mig, kan ha fel) för något år sen. En inte helt ovanlig prisbild är upp mot (men inte fullt ut) 2 000.
Ändå, 850 spänn för en skjorta i egyptisk bomull, det får du knappt en tshirt i samma material för.
Standard skjortorna går på 650:-
 
Jag vet inte om det är rätt tråd, det jag söker är i alla fall en korthållare i ljust skinn som blir rolig att åldras med. Bra kvalité & en budget på ungefär 1000:-. Palmgrens har en variant som jag har tittat på, men jag tycker inte att den har rätt proportioner, lite som en kvadrat.

Vad har ni för tips bois? :)

Edit* - Jag har endast tre kort & så ska det förbli.
Palmgrens_14396.jpg
 
Jag vet inte om det är rätt tråd, det jag söker är i alla fall en korthållare i ljust skinn som blir rolig att åldras med. Bra kvalité & en budget på ungefär 1000:-. Palmgrens har en variant som jag har tittat på, men jag tycker inte att den har rätt proportioner, lite som en kvadrat.

Vad har ni för tips bois? :)

Edit* - Jag har endast tre kort & så ska det förbli.
Palmgrens_14396.jpg

Jag kan passa på och fråga ifall ni vet om några korthållare som låter en sätta i korten vertikalt istället för horisontellt. Personlig preferens att ha dem åt det hållet och hittar inte så många.
 
Jag hittade en rätt så omgående. Jag gillar konceptet med en vikbar korthållare. Idag har jag en liknande plånbok men med allt för många fack på insida & utsida som inte används. Den där borde göra susen.

Drake-s-Tan-Leather-Credit-Card-Case-CARD.DH001.001-31.jpg
Drake-s-Tan-Leather-Credit-Card-Case-CARD.DH001.001-32.jpg
 
Antar att märket är viktigt, annars är det nog inga som helst problem för nån av forumets lädersnickrare att slänga ihop nåt på beställning.
Har själv börjat småpilla med sånt.
 
Ändå, 850 spänn för en skjorta i egyptisk bomull, det får du knappt en tshirt i samma material för.
Standard skjortorna går på 650:-

HAHA, ja. Förvisso.
Men om vi ska ge oss på att hitta någon rimlig konkurrent till SS, vad skulle det vara? Det enda jag brukar tycka har rätt vettiga tyger till vettig prisbild är (hör och häpna) Massimo dutti. (Tycker dock SS är skarpare).
 
Precis hemkommen med ett par chinos från mason's
Och dom är ju ypperligt sköna och sådär..
Men är lite fundersam på längden.
Vad brukar ni gå efter när ni köper chinos?
Ska byxorna sluta där skon börjar?( så kallad no break )
Eller ska dom gå ner lite över skon ( så kallad half break ) ?
Vad tycker ni?
 
Precis hemkommen med ett par chinos från mason's
Och dom är ju ypperligt sköna och sådär..
Men är lite fundersam på längden.
Vad brukar ni gå efter när ni köper chinos?
Ska byxorna sluta där skon börjar?( så kallad no break )
Eller ska dom gå ner lite över skon ( så kallad half break ) ?
Vad tycker ni?

Jag tycker att bomullsbyxor passar bäst med half break.
 
Precis hemkommen med ett par chinos från mason's
Och dom är ju ypperligt sköna och sådär..
Men är lite fundersam på längden.
Vad brukar ni gå efter när ni köper chinos?
Ska byxorna sluta där skon börjar?( så kallad no break )
Eller ska dom gå ner lite över skon ( så kallad half break ) ?
Vad tycker ni?
Jag kör no break oavsett byxa och material, tycker det är snyggast. Du får helt enkelt testa dig fram, en smaksak.
 
Längden är väl en smaksak och vad som är rätt eller fel för just dej med dina chinos får du pröva dej fram till.
Själv lämnar jag alltid in mina om dom kommer i rålängd och sen när jag kemtvättar dom gillar jag att få dom med pressveck och snyggt uppvik.
Vår/Sommar chinos lite kortare och höst/vinter lite längre..
 
Tillbaka
Topp