• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Btw, mina beiga Ralphan åkte på i förmiddags efter duschen, var med på brunchen, OK's gör det själv hall när jag tvättade bilen, garaget när jag bytte däck, långpromenad, lagade middag, åt middag, kollade El Classico i soffan, lång promenad, och snart filmmys i sängen.. Skulle jag isf ha bytt byxor X gånger under dagen så att dom skulle hålla nåt år till? Nja..
Sen så kan jag förstå er som har ett kontorsjobb att ni vill svida om när ni kommer hem, absolut. Men för mej som ännu inte jobbar på kontor och använder kostym som arbetskläder blir det ju en helt annan femma. Jobbat inom restaurang i drygt 10 år innan det blev skolbänken igen i augusti vilket känns som en oerhörd befrielse då jag äntligen får använda mina egna kläder igen. Kommer aldrig att arbeta med något där man inte får ha sina egna kläder igen!!
Jag är väl generellt en rätt extremt petig, noggrann och pedant jävel när det gäller det mesta. Dammsuger, tvättar bilen och kläder samt putsar skorna alltför ofta då jag blir extremt okoncentrerad och frustrerad när något inte är rent haha. För min del är dock alternativet att jag inte skulle våga använda några plagg, klockor, eller för den delen knappt röra bilen eller mej själv i hemmet. Näe hellre använder jag såklart saker.
Sen består väl min garderob till 70% av dyrare casual kläder som i fallet bara skulle bli löjligt att inte använda hemma. Dyra stickade tröjor och byxor skull typ isf användas någon timme på stan eller i skolan för att sedan bytas av till en stickad tröja och byxa från typ H&M när jag kommer hem.. Och varken mjukisar eller H&M känns som nåt jag skulle köpa. I min värld skulle det bara kännas som att kasta pengarna i sjön på nåt jag aldrig skulle använda.. Sen har jag även alltid ansett att träningskläder gör sej bäst på ett gym.
Långt utlägg för att formulera varför jag köper 2 par nya manchester byxor varannat år haha.
 
Absolut, men tänker att jag säkert får två par schyssta för samma pris av ett par incotex, då jag känner att jag behöver både ett par blå och svarta!

Okej Mason's måste jag kolla upp!

Något annat?
Ett par Mason's ligger väl på ca 1400 spänn vilket iofs är "prisvärt" för att vara ett italienskt märke likväl som Incotex som ligger på ca 2200 spänn, har från båda och inga av dom är tillverkade i Italien tråkigt nog trots prisskillnaden. Ström's egna chinos gillar jag och även OJ har rätt schysta chinos vilka ligger runt 1200 spänn. Har även chinos från JCrew vilka lätt är dom mest prisvärda för ca 900 spänn styck! Kolla gärna in deras kollektion..
 
Håller helt med!
Men är i behov av två par i tillräckligt bra kvalité.
Som är bättre än hm men sämre än incotex, men du kör bara incotex eller? :)
Förstår :) Nej har ett par masons som nämns ovan som är ett bra mellanstopp, incotexen införskaffades dock efter masons och nu skulle jag ha svårt att byta då jag tycker kvalite och främst passformen är super på mig :)
 
Ett par Mason's ligger väl på ca 1400 spänn vilket iofs är "prisvärt" för att vara ett italienskt märke likväl som Incotex som ligger på ca 2200 spänn, har från båda och inga av dom är tillverkade i Italien tråkigt nog trots prisskillnaden. Ström's egna chinos gillar jag och även OJ har rätt schysta chinos vilka ligger runt 1200 spänn. Har även chinos från JCrew vilka lätt är dom mest prisvärda för ca 900 spänn styck! Kolla gärna in deras kollektion..
OJ ska jag kolla upp !
Jcrew var hittar jag det?
 
OJ ska jag kolla upp !
Jcrew var hittar jag det?
Mrporter.com
Prisvärda plagg med en lättare Ivy League känsla. Just chinos och tshirts är väl deras bästa plagg;)
Gillar du mer italiensk feeling kan jag även rekommendera Boggi som är väldigt privärt. Sen finns ju alltid klassikern Dockers även om det kanske inte känns så "hett" just nu men chinos kan dom
 
Är det någon som har testat C.O.F Studio M3 & kan uttala sig om storleken? Normalt sett är jag 32 i jeans, men hittade en rekommendation på nätet gällande just denna modell att gå en storlek ner. Värt att tillägga är att när storlek 32 går åt pipsvängen är det mina stora lår som ställer till det...

https://www.linnegatan2.se/clothing/jeans/circle-of-friends-jeans

@Singular ? :)

Jag bär 33 i mina, som allting annat. Är rätt stor i stuss och lår.
 
Tack för hjälpen igår @Singular .

Alltid lika dyrt att kika in hos er. Men alltid lika trevligt och alltid samma oklanderliga service. Det tackar jag för. Är imponerad.

Faktiskt löjligt nöjd med gårdagens inköp.
 
Tillbaka
Topp