• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen


En Herno-rock.

image.jpeg


Känns grymt funktionell för lite mer semidressade tillfällen.

Bra skrot.
 
Senast ändrad:
Ute efter något bra chinos märke, gärna inte incotex dyrt, men inget h&m eller liknande för dom går bara sönder för mig..
Hit me!
Ansluter mig till skaran som rekommenderar OJ. Jag har stora lår och sliter snabbt ut jeans och andra byxor, OJ har hållit i snart ett år. De fortfarande marinblå och visar inte några tecken på att blekas.
 
Kört rock i 10år typ. Nuvarande klassiska bossrock börjar ge upp redan efter 4år. Finns något annat snyggt alternativ när man sportar kostym under o samtidigt vara åt det varmare hållet?
 
Ni som sliter ut era byxor på 1-2 år: hur många par byxor varvar ni med?
Jag varvar höst/vinter mellan 2 par chinos, 2 par manchester, 2 par jeans o 1 par flannel plus pyjamasbyxor såklart. Och nej, alla byxor slits inte ut efter 1-2 år, bara manchesterbyxorna som jag använder mest som blir lite sletna o trista..
 
Berätta nu vad du gör för konstigt i dina manchesterbyxor...
Man kan nog säga att jag använder dom rätt hårt. Har dom mest på helgerna när jag har hundarna dessutom så förutom skogspromenader och biltvätten så slits dom nog mest i soffan. Jag tycker ju manchesterbyxor är fantastiskt sköna så dom är på from morgon till kväll. Tvättas väl en gång i månaden typ o är de enda byxor jag inte kemtvättar och kör pressveck på.
 
Sen kan det nog vara att just Ralphan kanske har lite sämre kvalitet men dom sitter så bra så jag har inte vågat testa nåt annar märke. Jag gillar lite mer klassisk form på manchesterbyxor dessutom. De ska ju va lite lagom gubbiga haha
Men du rekommenderar OJ? Hade ett par chinos från dom, Dean?, som höll i flera år tills jag i somras satte mej på en trasig stol som rev upp ett hål i skrevet:(
 
Berätta nu vad du gör för konstigt i dina manchesterbyxor...
Jag har ju dom mest på helgerna när jag har tjejerna (hundarna) plus att dom är på från morgon till kväll.
Dessa bruna är från oktober förra hösten. Man ser redan slitningarna:
image.jpeg

image.jpeg

Dom får således duga tom vår sen blir det nya i höst igen. Blir nog ett nytt märke isf men jag gillar ju den klassiska passformen..
 
Sen är det kanske jag som är petig, jag är likadan med min uppsättning av vita tshirts. Köper oftast ett gäng varannat år o sen nöter jag sönder dom haha.
Jackor, tröjor, kavajen, skor o annat håller bra mycket längre för mej.
Ja förutom ullstrumpor då, köper typ 5 par varje år som jag nöter sönder:(
Pantarella, Burlington, Falke mm, snygga och sköna men håller tyvärr inte i evigheter..
 
@Singular ! Du borde väl ha någon bättre förklaring till varför just manchester tyg på byxor slits? Jag anser väl mej relativt kunnig när det kommer till material och tyger men förklara gärna;)
 
Sen är det kanske jag som är petig, jag är likadan med min uppsättning av vita tshirts. Köper oftast ett gäng varannat år o sen nöter jag sönder dom haha.
Jackor, tröjor, kavajen, skor o annat håller bra mycket längre för mej.
Ja förutom ullstrumpor då, köper typ 5 par varje år som jag nöter sönder:(
Pantarella, Burlington, Falke mm, snygga och sköna men håller tyvärr inte i evigheter..

Falke var en besvikelse...
 
Hittade denna info:
  • Pigment dyed/printed corduroy: The process of colouring or printing corduroy with pigment dyes. The dye is applied to the surface of the fabric, then the garment is cut and sewn. When washed during the final phase of the manufacturing process, the pigment dye washes out in an irregular way, creating a vintage look. The colour of each garment becomes softer with each washing, and there is a subtle color variation from one to the next. No two are alike.
Plus denna sida:
http://oxfordclothbuttondown.com/2015/01/corduroy-conundrum/
Det intressanta dock är att just Ralphan tydligen använder ett italienskt tyg som anses vara av god kvalitet. Mycket märkligt..
Som sagt jag tvättar dom inte så ofta och vänder dom in o ut osv.
Men som du såg på bilderna så blir det slitningar i tyget.
Köp inte Burlington isf, köpte ett 2 pack i merino ull o har tvättat dom 3 gånger. Börjar redan noppra:(
 
Jag har två par ullstrumpor från suitsupply. De håller förvånandsvärt bra (givet att suitsupply inte ska ha så bra kvalitet). Lite noppriga men över 1 år gamla. :)

Har för mig att de va rätt billiga också.
 
Jag har två par ullstrumpor från suitsupply. De håller förvånandsvärt bra (givet att suitsupply inte ska ha så bra kvalitet). Lite noppriga men över 1 år gamla. :)

Har för mig att de va rätt billiga också.
De saker jag har från dom har jag definitivt inte märkt av kvalitets problem med. De använder ju sej av väldigt bra tyger.
Då ska jag beställa ett gäng från dem pronto!!
 
Tillbaka
Topp