• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

TLalle

Omega
Ofodrad sommar/tidig höst/vår-jacka med lite militärstuk? Några tips?
Absolut inte kamouflagemönster... jag är ingen 50 åring danska klockjournalist som försöker vara 25.
Om du inte har hittat något ännu så hade jag köpt något från broadwayandsons. Är ju inte lite militärstuk men Sveriges roligaste klädbutik om du frågar mig. Går i köptankar på denna själv https://www.broadwayandsons.com/product-page/vtg-1970s-french-army-field-jacket-s-m
 

ErikGBG

Audemars
Om du inte har hittat något ännu så hade jag köpt något från broadwayandsons. Är ju inte lite militärstuk men Sveriges roligaste klädbutik om du frågar mig. Går i köptankar på denna själv https://www.broadwayandsons.com/product-page/vtg-1970s-french-army-field-jacket-s-m
Var där igår och kollade en sväng, ska tillbaka imorgon haha :)
För att va lite relevanta för forumet har ägarfamiljen väldigt fina klockor, speciellt pappan. Inte omöjligt dom finns här på forumet
 
R

Red Scream

Guest
Röd slips kan vara svår att matcha. Om man ex kör med mörk kostym, röd slips och puffad glansig vid näsduk är risken att man ser ut som Trump eller Joe Labero. Givetvis om man gör det på rätt sätt med nyanser och färgval kan det bli grymt snyggt. Men nog värt att ta en omgång eller två framför spegeln först ;)
Definitiv check på den! :D
 

MartinGFX

Cartier
Det blir röd slips och vit näsduk
Beror på tillställning, om riktigt formellt hade jag nog kört på något liknande:
1ABB5AA1-F23D-49F8-A32E-307921E1C874.jpeg
 

Falken

Panerai
Någon som har tips på en "dressad" hoodie utan zip? Provade OJ pascal men tyckte den var för "ullig", får gärna vara lite "glansigare" bomull-ish...
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Tips på vart man kan hitta liknande jacka som den med pälskragen?

bild från The Gentlemen som förövrigt är en grym rulle
035A157D-E650-47E1-B2A3-9D75CEDE70CC.png
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Finns ju rätt många liknande från alla möjliga modemärken men Broadway & Sons har ju varit på tapeten, så köp the real deal:

https://www.broadwayandsons.com/product-page/aero-leather-clothing-type-d-1-jacket
Finns ju rätt många liknande från alla möjliga modemärken men Broadway & Sons har ju varit på tapeten, så köp the real deal:

https://www.broadwayandsons.com/product-page/aero-leather-clothing-type-d-1-jacket
Tackar! såg inte att det var skinn. Är mer ute efter typ någon variant som inte är skinn/mocka.
 

Wibo

Omega
Fick precis hem mina första byxor från Luxire. Eftersom att jag aldrig använt mig av en onlinetjänst likt Luxire tidigare var jag lite osäker på hur det skulle bli med tanke på att det var jag själv som angav måtten. På grund av detta var jag lite osäker på om jag skulle beställa ett par i deras trial-tyger men jag hittade en heavy vintage linnekvalitet som inte kostade så mycket mer än testtyget så jag körde på dem. Jag måste säga att jag är imponerad, byxorna blev i mina ögon och utifrån vad jag strävade efter helt perfekta. Något för långa men det är en enkel korrigering inför nästa beställning. Jag utgick ifrån ett par super-vida bomullsbyxor som jag äger från De Petrillo och modifierade måtten något för att få en lite mer slankare profil. 5/5 rekommenderar starkt om du inte testat än! :)
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick precis hem mina första byxor från Luxire. Eftersom att jag aldrig använt mig av en onlinetjänst likt Luxire tidigare var jag lite osäker på hur det skulle bli med tanke på att det var jag själv som angav måtten. På grund av detta var jag lite osäker på om jag skulle beställa ett par i deras trial-tyger men jag hittade en heavy vintage linnekvalitet som inte kostade så mycket mer än testtyget så jag körde på dem. Jag måste säga att jag är imponerad, byxorna blev i mina ögon och utifrån vad jag strävade efter helt perfekta. Något för långa men det är en enkel korrigering inför nästa beställning. Jag utgick ifrån ett par super-vida bomullsbyxor som jag äger från De Petrillo och modifierade måtten något för att få en lite mer slankare profil. 5/5 rekommenderar starkt om du inte testat än! :)

Hur känner du kring ben vs överkropp? Från den här vinkeln känner jag att du gränsar till att gå till överdrift med höjden på byxorna och därmed se lite oproportionerlig ut.
 

Wibo

Omega
Hur känner du kring ben vs överkropp? Från den här vinkeln känner jag att du gränsar till att gå till överdrift med höjden på byxorna och därmed se lite oproportionerlig ut.

Förstår absolut vad du menar och jag håller med dig om att ett för högt rise kan ge intrycket av att man inte har någon överkropp,
Problemet är däremot att jag har oproportionerlig långa ben och relativt kort överkropp så byxorna slutar egentligen där jag vill ha dem. Dvs, vid eller lite ovanför naveln. Med en lägre rise så hamnar dem på precis under naveln och då känns det som att de "åker av", lite svårt att förklara men du förstår säkerligen vart jag vill komma. I detta fallet är faktiskt inte vinkeln som spökar utan jag har dragit upp dem extra högt bara för bildens skull, så det inte är så mycket tyg som veckar sig över skorna då de som jag skrev blev något för långa. :)
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Ser över garderoben och störd som man är slutade det med ett färgkodat Excel. Känner mig ganska nöjd överlag men mottager gärna input vad gäller byxor och ytterkläder om någon orkar bemöda sig. Saknar jag något? Kan jag plocka bort något? Det är absolut inte tanken att det ska vara någon minimalistisk garderob men vill försöka göra den mindre än vad den är idag.
Screenshot_20200814-111317__01__01.jpg
Screenshot_20200814-111322__01__01.jpg
 
Topp