• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har använt deras större weekend bag samt en del jaktväskor under några år och tycker att de håller mycket bra kvalité! Blir bara finare och finare ju mer patina de får.
Dock aldrig i canvas utan endast skinn.
Ja det är trist att de slutad med skinn! Canvas känns lite tråkigt i längden om det slits på fel sätt.

Tänkte fråga om litet tips, ska köpa en vinterjacka för max 5000.

Har svårt att välja mellan en klassisk rockstil eller en varm kvalitativ jacka, tex Barbour?

Det finns ju en del märken när man går runt på stan och ser på nätet, men har problem att skilja på vad som är kinaimport med förnäma loggor, och vad som är kvalitet på riktigt.

Någon som har koll på ett gäng bra märken som jag kan rota bland?

Tänkte fråga om litet tips, ska köpa en vinterjacka för max 5000.

Har svårt att välja mellan en klassisk rockstil eller en varm kvalitativ jacka, tex Barbour?

Det finns ju en del märken när man går runt på stan och ser på nätet, men har problem att skilja på vad som är kinaimport med förnäma loggor, och vad som är kvalitet på riktigt.

Någon som har koll på ett gäng bra märken som jag kan rota bland?
Du behöver nog vara lite mer specifik, men jag har varvat med denna de senaste 13 åren https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/barbour-lifestyle-sapper-jacket-olive.html
Håller värmen och gör jobbet mot vind och väta.

Du behöver nog vara lite mer specifik, men jag har varvat med denna de senaste 13 åren https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/barbour-lifestyle-sapper-jacket-olive.html
Håller värmen och gör jobbet mot vind och väta.

Tack, ser fin ut! Annars verkar de flesta Barbour ganska tunna.

Kan tyvärr inte vara superspecifik då jag inte riktigt vet själv...

Hittade en gammal fin duffel hemma, funderar på att sy om hos skräddare som alternativ till nytt.

Hittade en gammal fin duffel hemma, funderar på att sy om hos skräddare som alternativ till nytt.
Just denna modellen har innerfoder och dragsko i midjan. De andra kan man köpa till (ex Ashby), men imo blir den lite väl tight.Men duffel är inte fel det heller.

Barbour lifestyle-jackorna kan man köpa till västar till som man bär under om det är kallare. Har ingen själv men är sugen på en Beaufort.

Kan man ta in ett par byxor två storlekar i midjan så det ser bra ut eller passformen blir helt knasig? Gäller ett par chinos från Incotex.

Nepp. Bakfickorna kommer bli knasiga.
Inte om skräddaren också tar in dem i mittsömmen, men det blir bra mycket mer jobb eftersom hela linningen behöver tas av. Har gjort detta på några par second hand-byxor med mycket gott resultat även om priset för ändringarna varit runt 500kr. Dock överkomligt när priset för byxorna varit runt hälften.

HEJ GOTT FOLK!

Jag behöver lite tips för vad jag kan använda mig utav istället för en kavaj/blazer.. känner att det står helt still i huvudet så uppskattar alla tips..

Moncler väst har varit populärt på kontoret nu i höst.
Ah, becknare!
HEJ GOTT FOLK!

Jag behöver lite tips för vad jag kan använda mig utav istället för en kavaj/blazer.. känner att det står helt still i huvudet så uppskattar alla tips..
Svårt utan kontext, men väldigt vanligt med en overshirt/skjortjacka av något slag.

Personligen tar jag gärna en kashmirtröja med dragkedja.

Numera kittad från Baron! Enda köpet under black week.
AB47C05A-3D4E-40EF-B4FD-9A734527B216.jpeg

HEJ GOTT FOLK!

En sådan här? Har en själv och är väldigt nöjd.

Senast ändrad:
Nepp. Bakfickorna kommer bli knasiga.

Inte om skräddaren också tar in dem i mittsömmen, men det blir bra mycket mer jobb eftersom hela linningen behöver tas av. Har gjort detta på några par second hand-byxor med mycket gott resultat även om priset för ändringarna varit runt 500kr. Dock överkomligt när priset för byxorna varit runt hälften.

Inte nödvändigtvis.
Tack för svar! Klickar hem dem så får vi se vad skräddaren säger, återkommer med resultat.

Tillbaka
Topp