• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Kvällens andra fråga - jeans med högre midja (främst intresserad av en ”vanlig” mellanblå tvätt, inget rådenim etc.) någon som har erfarenhet av COF M7? Tycker inte den ser speciellt hög ut på bilder, kan det stämma? Förslag på andra märken som kan ha hög midja? Blir Blugiallo om jag inte hittar något vettigt, men värt ett försök. Tack på förhand!
Levis 501 93 har schysst midja.

Kvällens andra fråga - jeans med högre midja (främst intresserad av en ”vanlig” mellanblå tvätt, inget rådenim etc.) någon som har erfarenhet av COF M7? Tycker inte den ser speciellt hög ut på bilder, kan det stämma? Förslag på andra märken som kan ha hög midja? Blir Blugiallo om jag inte hittar något vettigt, men värt ett försök. Tack på förhand!
M7 är lite högre i midjan, men ganska smal.

Skulle rekommendera Levis Vintage Clothing. Modellen 1955 är riktigt bra med högre midja.

Om du vill köra MtM så tillverkar Blugiallo jeans i en mängd olika denimtyger. Tar dock cirka en månad innan man får den. :)

På jakt efter en Drake’s overshirt i navy i storlek Large (verkar vara väldigt sällsynt online för tillfället). Jag har sett längden variera mellan ca 75 cm till 81 cm beroende på vilken sida man kollar på, någon som vet om det skiljer såpass mycket mellan deras overshirts eller om det snarare är hur man mäter som är skillnaden? Är den kring 80 cm skulle jag säga att den kan anses som längre än många andra overshirts från andra märken, kan det stämma (är lång själv så vore verkligen att föredra)? Tack på förhand (och för dig som är less på din navy Drakes i storlek Large har härmed ett lead :) )!

Jag är verkligen förtjust i dessa overshirts och upplever dem definitivt längre än andra märken jag använt (OJ, a days march). Har flera stycken blandat nyköp och begagnade och upplever alla med lite skillnader som längd på ryggen och ärmar (tror att någon av de begagnade kan ha varit MTM).

Har du koll på det här jeansstället? Coolt och lite udda, samtidigt nördigt kunniga. https://secondsunrise.se

Någon som har erfarenhet av Berkeley och kan säga något om deras skjortor avseende kvalité, passform, storlek etc? Deras Oxford-skjortor ser väldigt trevliga ut.
Screenshot_20201216-085940.png

Returnerade den. Mest för att jag tyckte tyget var lite för lätt, ville ha en kraftigare vinterrock.
Ett problem jag har med den är att jag tycker den sitter bra när jag tar den på mig, men sakta men säkert glider den ner och efter en stund sitter den inte alls lika bra. Märkligt, och lite osäker på vad jag kan göra åt saken. Kanske bara får leva med det.

Har COF M7, något högre midja men måste säga att Jeanerica TM005 som jag köpt efteråt sitter ännu bättre, lite högre, lite mer retro-känsla på fitten. M7 är ganska smal ändå. Gillar dessutom tyget på TM005 bättre, de känns kvalitativa och sköna. Tyget i mina par från COF är ganska tunt. TM005 är mitt tips!

Har COF M7, något högre midja men måste säga att Jeanerica TM005 som jag köpt efteråt sitter ännu bättre, lite högre, lite mer retro-känsla på fitten. M7 är ganska smal ändå. Gillar dessutom tyget på TM005 bättre, de känns kvalitativa och sköna. Tyget i mina par från COF är ganska tunt. TM005 är mitt tips!
Vad säger @christian-h om elastane i jeans?

På jakt efter en Drake’s overshirt i navy i storlek Large (verkar vara väldigt sällsynt online för tillfället). Jag har sett längden variera mellan ca 75 cm till 81 cm beroende på vilken sida man kollar på, någon som vet om det skiljer såpass mycket mellan deras overshirts eller om det snarare är hur man mäter som är skillnaden? Är den kring 80 cm skulle jag säga att den kan anses som längre än många andra overshirts från andra märken, kan det stämma (är lång själv så vore verkligen att föredra)? Tack på förhand (och för dig som är less på din navy Drakes i storlek Large har härmed ett lead :) )!
Skynda fynda! Bara en kvar! https://www.drakesarchive.com/flash-sale/navy-cotton-flap-pocket-overshirt
Jag skulle säga att Drake's måttangivelser stämmer väldigt bra.

Har börjat få upp ögonen för följande cardigan-modell:

Eller hamnar den tröjan i No man's land? Försöka se ut som en blazer vilket får den att inte passa in som varken cardigan eller blazer? Själv tycker jag att den gör sig väl som både och. Försöker dock hitta en modell till bra mycket rimligare prislapp än BC..
Snygg, men långt från prisvärd. Hur kan man motivera att betala 23K för den? Jag skulle aldrig betala det, hur mycket uppsnack de än hällde över mig. Säkert välsydd och säkert bra kashmirkvalité, men den når ändå bara upp till max 6000 kr för mig.

Har börjat få upp ögonen för följande cardigan-modell:

Eller hamnar den tröjan i No man's land? Försöka se ut som en blazer vilket får den att inte passa in som varken cardigan eller blazer? Själv tycker jag att den gör sig väl som både och. Försöker dock hitta en modell till bra mycket rimligare prislapp än BC..
Faktiskt ful imo. Finns mycket finare varianter av Blazer/Cardigan-hybrider.

Har någon erfarenhet av Rose & Borns egna plagg? De har en del jackor och stickat som är snyggt, men definitivt inte billigt. Är det värt pengen?

Har någon erfarenhet av Rose & Borns egna plagg? De har en del jackor och stickat som är snyggt, men definitivt inte billigt. Är det värt pengen?
Jag har en lite grövre uddakavaj i ull som används mycket till jeans. Det känns som en morgonrock men ser välklätt casual ut. Den är väldigt välsydd så den formar sig efter mig, inte tvärtom. Ett favoritplagg som jag gillar väldigt mycket.

Innan jag skottar ut ett par lock på ett sånt här bälte vill jag sondera terrängen ett varv till.
74B0F451-6CE0-4A7F-B831-6482F3F6432A.jpeg

Jag vill ha ett jeansbälte av dunderkvalitet, 40-45 mm, gärna svart med mässing. Finns det några andra alternativ som kan konkurrera?
Inga flippade grejer. Mitt senaste favoritbälte har hängt med i 30 år (det kan nog mäkta med 10 år till med lite fett och kärlek) och jag tänker att det nya ska ta över stafettpinnen och bli bältet jag begravs med.
Palmgren.

Bilagor

• E314DA07-183F-4BEF-8E7D-FEBBE1AAE3F6.jpeg
    E314DA07-183F-4BEF-8E7D-FEBBE1AAE3F6.jpeg
    385.4 KB · Visningar: 29
Har inte testat COF M7, vore kanske bara att checka ändå. Någon som vet återförsäljare i Stockholm med bra utbud?

Tillbaka
Topp