• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

INSANE

Panerai
2-Faktor
Tänkte passa på att fråga, fick hem nedan rock igår, nöjd i överlag. Aldrig haft ett plagg från Morris tidigare, hur är eran erfarenhet när det kommer till hållbarhet, kvalitet ? Nåt annat att rekommendera i samma prisklass ?

Den är vändbar.
2D8A3386-2875-4BA9-AD69-6F3442F12184.jpeg
4C007C48-9D47-4299-8AAF-88271C78BD3A.jpeg
95B38DBA-D90D-4D76-ABBE-31492C88FF75.jpeg
 

stigge

Omega
2-Faktor
Tänkte passa på att fråga, fick hem nedan rock igår, nöjd i överlag. Aldrig haft ett plagg från Morris tidigare, hur är eran erfarenhet när det kommer till hållbarhet, kvalitet ? Nåt annat att rekommendera i samma prisklass ?

Den är vändbar.
2D8A3386-2875-4BA9-AD69-6F3442F12184.jpeg
4C007C48-9D47-4299-8AAF-88271C78BD3A.jpeg
95B38DBA-D90D-4D76-ABBE-31492C88FF75.jpeg
Kvalitet- vad betyder det för dig?
Det kan betyda lite olika beroende på mottagaren som tex slitstyrka, blandning i tyget, passform, handgjorda moment, klimatpåverkan osv osv.

Personligen tycker jag det är lite mycket polyester i blandningen och avsaknad av foder i axlar/ärmar kan göra att den faller lite sämre än andra plagg. Det krävs såklart om den ska vara vändbar, men hur ofta kommer du använda den möjligheten?

Men, om du gillar den och den sitter bra på dig så är det viktigast. Det är du som ska vara nöjd :)
 
Jo, jag lovar att Dressmann har den perfekta passformen för några personer! Kanske inte för dig eller dina kompisar. Men någonstans i Sverige finns det människor med en kroppsform där Dressmanns kläder är "the perfect fit"!:)
Du har självklart helt rätt. Men något säljargument måste de ju ha för att kunna kränga kavajer för 20 000kr :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har börjat få upp ögonen för följande cardigan-modell:


Eller hamnar den tröjan i No man's land? Försöka se ut som en blazer vilket får den att inte passa in som varken cardigan eller blazer? Själv tycker jag att den gör sig väl som både och. Försöker dock hitta en modell till bra mycket rimligare prislapp än BC..

Smaken är som baken. Jag har en kashmir-rock som jag köpte från BC. Haft den typ 7-8 år och den ser fortfarande ny ut. Tänker att BC, LP et al är märken jag köper enstaka plagg som jag tänker ha i 20 år framåt (och då kan kostnaden knappt motiveras). Om det här plagget är ett sånt kan bara du svara på.

Jag köpte min rock från Massa Boutique:

De har typ alltid plagg inne för 40% och jag köpte min på 70% rabatt. Då börjar det likna något som är någorlunda prisvärt. Men knappt.
 
Nån här som har erfarenhet av Uniqlos Raw Stretch Selvage Jeans? Hur de är i storlek och passform?
Jag äger ett par, nöjd för priset. Tveksamt om det är något man ska satsa på om man vill ha slitningar och så. Jag fick gå upp två storlekar i midjan, så dessa verkar vara väldigt små i storlek. Lite högre midja, men ingenting om man vill ha något i likhet med COF eller annat.
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Jag äger ett par, nöjd för priset. Tveksamt om det är något man ska satsa på om man vill ha slitningar och så. Jag fick gå upp två storlekar i midjan, så dessa verkar vara väldigt små i storlek. Lite högre midja, men ingenting om man vill ha något i likhet med COF eller annat.
Tack. Nej det är väl kanske inget man kan räkna med för priset. Chansar på en storlek upp.
 
Senast ändrad:

Floffen

Panerai
Den var riktigt fin! Lägg upp en bild sen när du har fått den.

Har hört att Ring Jacket har den absolut bästa passformen RTW. Lägg gärna upp en utlåtande när du fått den.

Uppdatering på detta. Fått hem den, tyvärr är den en aning för tight över axlarna och det blir för svårt att sy om. Får gå i retur :( I övrigt fruktansvärt bra, hade bara behövt lägga ner ärmarna 2 cm.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Uppdatering på detta. Fått hem den, tyvärr är den en aning för tight över axlarna och det blir för svårt att sy om. Får gå i retur :( I övrigt fruktansvärt bra, hade bara behövt lägga ner ärmarna 2 cm.
Chockerande nyheter!:rolleyes: Enligt vad @rgladh hade hört skulle den ju ha bästa passformen! Sjukt obegripligt att den då inte passade dig och din kroppsform!;)
Har hört att Ring Jacket har den absolut bästa passformen RTW.
Kan vi bara inte enas i den här tråden om att passformen på ett plagg är ytterst individuellt, så vi slipper svepande beskrivningar på att ett visst plagg/märke har en bra/perfekt/fantastisk passform!:)
 

Floffen

Panerai
Chockerande nyheter!:rolleyes: Enligt vad @rgladh hade hört skulle den ju ha bästa passformen! Sjukt obegripligt att den då inte passade dig och din kroppsform!;)

Kan vi bara inte enas i den här tråden om att passformen på ett plagg är ytterst individuellt, så vi slipper svepande beskrivningar på att ett visst plagg/märke har en bra/perfekt/fantastisk passform!:)
Det blir kanonbra. Kan inte du ta och lägga upp en bild på en av dina kavajer som sitter perfekt? :)
 
Brukar Ströms köra rea? Online? (och isf när?)
Jag fick detta på mailen den 6:e jan.

FÖRTUR VINTERREALISATION​

Först av allt vill vi önska dig som Strömsvän ett riktigt gott nytt år och tacka för året som gått. Det har minst sagt varit ett annorlunda år fyllt av utmaningar. Vi är oerhört tacksamma och glada för allt stöd vi fått från vänner och kunder under 2020.

Start 7 januari i butiken kl. 9-19
Varmt välkommen till butiken från kl. 9 för att fynda i vårt stora sortiment. Vi kommer också ha ett begränsat reautbud på stroms.com som öppnas upp från kl 19. Allmänheten bjuds sedan in lördagen den 9/1.

Säkerhet & trygghet
Du ska känna dig trygg på Ströms. Vi kommer att ha ett begränsat antal personer i butiken vilket kan medföra kö och en stunds väntan. Vi tackar för din förståelse! Vi bjuder på kaffe och kommer göra allt vi kan för att det ska gå smidigt och att väntetiden blir så kort som möjligt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-226300. För att se delar av vårt sortiment besök stroms.com.

Varmt välkommen!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag fick detta på mailen den 6:e jan.

FÖRTUR VINTERREALISATION​

Först av allt vill vi önska dig som Strömsvän ett riktigt gott nytt år och tacka för året som gått. Det har minst sagt varit ett annorlunda år fyllt av utmaningar. Vi är oerhört tacksamma och glada för allt stöd vi fått från vänner och kunder under 2020.

Start 7 januari i butiken kl. 9-19
Varmt välkommen till butiken från kl. 9 för att fynda i vårt stora sortiment. Vi kommer också ha ett begränsat reautbud på stroms.com som öppnas upp från kl 19. Allmänheten bjuds sedan in lördagen den 9/1.

Säkerhet & trygghet
Du ska känna dig trygg på Ströms. Vi kommer att ha ett begränsat antal personer i butiken vilket kan medföra kö och en stunds väntan. Vi tackar för din förståelse! Vi bjuder på kaffe och kommer göra allt vi kan för att det ska gå smidigt och att väntetiden blir så kort som möjligt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-226300. För att se delar av vårt sortiment besök stroms.com.

Varmt välkommen!
Tackar! Vilken timing! Tyvärr verkar inte Enzo byxan i biege flanell som jag ville ha vara med på rean (iaf inte online, och för långt för mig att åka till Stockholm).
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Brukar vara här inne och tjuvkika titt som tätt i inspirationssyfte så här kommer ett litet inlägg från mig som tack för en bra tråd.

Fick upp ögonen för plagget chore coat över ledigheten. I grunden ett Amerikanskt arbetarplagg där Carhartt och Dickies är de största aktörerna som jag förstår det. Patagonia försöker tydligen ta marknadsandelar med deras Forge-serie. Beställde denna Iron forge chore coat från just Patagonia. Hoppas på ett slitstarkt och boxigt plagg till vår och höst.

CC310F4D-FEA1-43A6-86E3-E67B78FBBD08.jpeg
39AB50EF-EEA9-46CC-AC9F-F522F3F265E5.jpeg
 

Txistorra

Omega
Någon som har tips på mjukisset man kan visa sig i ute utan att skämmas?
Skulle helst undvika konventionell jersey-typ. Kikat lite på Gobi i cashmere men känns omotiverat att lägga 3k på ett mjukisset, kanske värt det i brist på alternativ? Känns opraktiskt men rätt skönt... annars är väl sunspel eller motsvarande ett säkert kort? Men slipper som sagt gärna att pröjsa flera tusen
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på mjukisset man kan visa sig i ute utan att skämmas?
Skulle helst undvika konventionell jersey-typ. Kikat lite på Gobi i cashmere men känns omotiverat att lägga 3k på ett mjukisset, kanske värt det i brist på alternativ? Känns opraktiskt men rätt skönt... annars är väl sunspel eller motsvarande ett säkert kort? Men slipper som sagt gärna att pröjsa flera tusen
Kör själv på originalet - champion.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Mjukisset som man man kan visa sig ute med? Utan att skämmas?!?
Jag kan möjligtvis ha missat något nytt inom modevärlden, men finns det verkligen heltäckande mjukiskläder man kan bära på stan utan att behöva skämmas?
Om svaret är ja, vill jag bra gärna att ni ger några schyssta exempel på vad ni menar! Jag älskar bekväma kläder! Än bättre om man kan bära dem offentligt!🙂
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Själv kör jag gärna med mysplagg från Brooks Brothers hemmavid. Så länge jag inte har några gäster såklart!
Bjuder på en bild på mina favoritmysbrallor från BB!
2ttyuiuiy-jpg.472431
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mjukisset som man man kan visa sig ute med? Utan att skämmas?!?
Jag kan möjligtvis ha missat något nytt inom modevärlden, men finns det verkligen heltäckande mjukiskläder man kan bära på stan utan att behöva skämmas?
Om svaret är ja, vill jag bra gärna att ni ger några schyssta exempel på vad ni menar! Jag älskar bekväma kläder! Än bättre om man kan bära dem offentligt!🙂

Kritvit WCT-overall från Sergio Tacchini funkar. Det har alltid funkat! :D
 
Topp