• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Här är mina efter jag har använt dom ca 10-15ggr
image.jpeg
image.jpeg
 
Någon som äger kläder från Cavaliere? Hur är kvalitén på dessa plagg om man jämför med andra märken i snarlik prisklass? SS, OJ, JL etc etc
 
Hur är priserna hos Suitsupply i London, är de snarlika med de svenska priserna? Tänker huvudsakligen på butikspriser, samt vet någon om de kör någon mellandagsrea?
 
Någon som äger kläder från Cavaliere? Hur är kvalitén på dessa plagg om man jämför med andra märken i snarlik prisklass? SS, OJ, JL etc etc

Har en Cavalierakavaj i vitale barberis canonico super 110. Utvändigt är den i perfekt skick. Kvaliteten på foder och innerfickor är dock bedrövlig.

Edit: har haft den 4 år. Använd 1/v på höst och vinter.
 
Hur är priserna hos Suitsupply i London, är de snarlika med de svenska priserna? Tänker huvudsakligen på butikspriser, samt vet någon om de kör någon mellandagsrea?
Var i London i September och dök in i en av deras butiker. Upplevde dock att priserna var något högre än de svenska så jag avstod köp och köpte över nätet istället.
 
Jag har följt din resa i denimtråden, den där christian-h verkar vara riktigt glad för att handla kläder!
Ja, det är faktiskt så - men jag ser det som att jag rustar upp. Alla plagg som jag har handlat på senaste tiden är väl tänkt att typ åldras med och ha som stabila grundpelare i garderoben. Skiter i mer klockköp nu. Resan med jackor är i alla fall över, tror jag. Det var tio resor värre.:D
 
Ja, det är faktiskt så - men jag ser det som att jag rustar upp. Alla plagg som jag har handlat på senaste tiden är väl tänkt att typ åldras med och ha som stabila grundpelare i garderoben. Skiter i mer klockköp nu. Resan med jackor är i alla fall över, tror jag. Det var tio resor värre.:D

Du ger ju bra recensioner och information om plaggen så du får gärna fortsätta, uppskattas! :D
 
Fick nyss hem ett par Hestra-handskar. Ska man fetta in dem efter ett tag eller är det bara att köra på?

Kör på. Men skulle du någon dag besluta dig för snöbollskrig så skulle jag råda dig till att torka dem långsamt (ej på element) och sen möjligen smörja in dem ifall de känns torra. Men så länge de inte får utstå en massa väta är det cool.
 
Kör på. Men skulle du någon dag besluta dig för snöbollskrig så skulle jag råda dig till att torka dem långsamt (ej på element) och sen möjligen smörja in dem ifall de känns torra. Men så länge de inte får utstå en massa väta är det cool.
Kan du rekommendera något att smörja in med? Har ett pat handskar som skulle behöva lite kärlek.
 
Tillbaka
Topp