• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är det någon som har erfarenhet av märket MMX Germany? Såg det i en butik häromdagen och det verkade vara rätt sjyssta kläder.
 
Vad säger experterna om detta? C.O.F M3 i rådenim där jag redan har gått ner en storlek (satt toktight från början) och ändå har jeansen töjt sig typ två storlekar.

Skräddaren säger att hon kan ta in dom. Tror ni det fungerar? Eller är det dags att leta efter ett par nya?
image.jpeg
 
Nu röstar jag för att vi håller oss till ämnet & diskuterar just kläder.

Jag funderar på att beställa hem denna. Är det någon som har testat Morgano?

http://gabucci.se/sv/product/1126/crewneck

zoom.jpg

Frös som fa'an i onsdags på stan och köpte en Morgano. Värmde riktigt bra i ruskvädret. Härlig passform! Lite kortare i ärmen - perfekt för oss klocktokar.

Blir en till imorgon om gf hinner dit.

Deras polotröjor kräver dock en giraffhals...
 
Vad säger experterna om detta? C.O.F M3 i rådenim där jag redan har gått ner en storlek (satt toktight från början) och ändå har jeansen töjt sig typ två storlekar.

Skräddaren säger att hon kan ta in dom. Tror ni det fungerar? Eller är det dags att leta efter ett par nya?
image.jpeg
Fan vad det har töjts sig sen senast, ring o prata med butiken, be om att få reklamera?
 
Det beror helt på skulle jag säga. En bättre kavaj med tre knappar där den översta döljs av slagens rullning kan se mycket bra ut. Men om det inte var det du menade med tre säger jag absolut två.
 
Jag har en lärare som endast knäpper den understa knappen, jag funderar på att gå fram och sprätta bort den understa knappen snart...:D Utöver det matchar han en för liten kritstrecksrandig kavaj med en röd och blå flanellskjorta.
 
Hittade denna kavajen från The Tailoring club som är Brothers egna lite finare märke som jag gillade. Är det någon som provat detta märke och kan uttala sig om det? Har läst runt lite och det ska visst vara en halv kanvas konstruktion och dem har fått rätt bra betyg gentemot pris klass. Köper en del annat från Brothers och har alltid varit nöjd. Vad tror ni, duger det till en person som inte bär udda kavaj så ofta? Eller finns det någon liknande kavaj från något annat ställe i liknande prisklass (2500kr).
image.jpg
 
Ska man satsa på en blazer med 2 eller 3 knappar?

Smaksak, 2 är mest modernt just nu. Personligen föredrar jag den med 3 men i Neapolitanskt snitt där den översta aldrig är menad att någonsin användas. Knapphålet är dessutom "felvänt"/uppochned på den översta. (Till skillnad mot "vanliga" 3 knäppta där den översta inte är rent kosmetiskt). Kallas "tre bottoni su due"

fb2deb5205acb9f6c8cdf6318dbe78b6.jpg


Annars är jag en stor sucker för dubbelknäppta kavajer:
Attolini-1-830x622.jpg

CESARE_ATTOLINI_FW15-003-1110x740.jpg
 
Jag har kollat mycket på olika blazers, främst från l.b.m 1911 och boglioli och ser att många av deras kavajer har ett snitt nedanför bröstet på bägge sidor av blazern, varför? Ser inte så snyggt ut tycker jag.

Kanske ska vara så när det är en kvalitetskavaj?

Bifogar en lite dålig bild, hoppas ni ser!
image.jpg
 
Jag har kollat mycket på olika blazers, främst från l.b.m 1911 och boglioli och ser att många av deras kavajer har ett snitt nedanför bröstet på bägge sidor av blazern, varför? Ser inte så snyggt ut tycker jag.

Kanske ska vara så när det är en kvalitetskavaj?

Bifogar en lite dålig bild, hoppas ni ser!
image.jpg

Är det verkligen bara deras kavajer som har de snitten? ;)
 
Fick nyligen hem min nyaste kostym direkt från Bauer. Den är sydd efter kanske världens mest ikoniska kostym nämligen Cary Grant's kostym i North by northwest. Lägger upp bilder på faktiska kostymen när jag kommer hem till lite bättre ljus. Nu får ni klara er på en bild på den originella kostymen från filmen! Vilka är era favorit kostymer från filmer?
image.png
 
Senast ändrad:
Hittade denna kavajen från The Tailoring club som är Brothers egna lite finare märke som jag gillade. Är det någon som provat detta märke och kan uttala sig om det? Har läst runt lite och det ska visst vara en halv kanvas konstruktion och dem har fått rätt bra betyg gentemot pris klass. Köper en del annat från Brothers och har alltid varit nöjd. Vad tror ni, duger det till en person som inte bär udda kavaj så ofta? Eller finns det någon liknande kavaj från något annat ställe i liknande prisklass (2500kr).
image.jpg
Har en kavaj från dom och är nöjd med kvalitén. Har ett par skjortor också. Ganska slimmade.. Snygg modell du har hittat.
 
Tillbaka
Topp