• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hörde mig för med lokal skräddare, och de verkade inte speciellt sugna, tyvärr.

Tack för tips! Såg dessa också, men de verkar vara något smala över lår i förhållande till midja.

Köpte till slut ett par från Asket, deras "regular"-modell i svart. Den var dock extremt insvängd kring foten. Utseendemässigt fick jag Flashbacks till det här med gummisnoddar runt ankeln. Hade inte gått att ha på sig boots med den byxan, så de åkte tillbaka rekordsnabbt. :oops:
Ville inte skräddaren sy in midjan på ett par jeans? :0

Jag skulle säga att storlekarna är väldigt TTS för amerikanska storlekar så en upp jämfört med europeiska. Jag har som ref XL regular hos Asket (inte Arket) och kör L i Uniqlo.

I bravestar kör jag L, men i alla europeiska märken hamnar jag på XL.

Är 196 lång och väger 90.
Beställde svarta M tvåpack efter jag mätt lite här hemma. Vita var slutsålt tyvärr. Får väl bli två vita från Arket.

Jag flikar in. Tycker inte den är oversize sett till modellens längd. Ser bra ut, men jag tycker inte det ser bra ut när man får in tre av sina armar i ärmen. Sen är ju alla kroppar olika fylliga, kan ju vara att jag vant mig vid en viss passform på ärmen också.

Jag var bara nyfiken. Jag har en del oversize:ade plagg men det där skulle jag kalla regular fit eller så.

Jepp, han skulle kunna lägga på sig 10 kg utan att den t-shirten skulle se tight ut och då förespråkar jag inte någon strandraggar-fit allmänt. I synnerhet ärmarna är väldigt luftiga. Och då är ändå den bilden tillsammans med den på svarta t-shirten de som ser minst oversizade ut skulle jag säga.

Spännande hur man kan tycka så olika.
Jag har en del tightare tishor än det där och en del betydligt lösare. Men att kalla det där oversize håller jag inte med om.

Jag var bara nyfiken. Jag har en del oversize:ade plagg men det där skulle jag kalla regular fit eller så.

Spännande hur man kan tycka så olika.
Jag har en del tightare tishor än det där och en del betydligt lösare. Men att kalla det där oversize håller jag inte med om.
Håller med dig att den inte är uppenbart oversize, uppenbarligen marknadsförs den inte som det. Kanske är det lite trendigt med oversize så man medvetet att valt pinsmala modeller för att få allt att se lite större ut?

Håller med dig att den inte är uppenbart oversize, uppenbarligen marknadsförs den inte som det. Kanske är det lite trendigt med oversize så man medvetet att valt pinsmala modeller för att få allt att se lite större ut?

Jomen det tror jag absolut. Finns en "sanning" i fashion att kläder "faller" bättre på supersmala människor och därmed ser bättre ut på bild.
Tror inte den där tishan är särskilt oversizad på en normalt byggd person. Nästan så jag vill köpa den bara för att testa! :)

Någon som vet hur Sweyd är i förhållande till A days march gällande skostorlek?

Tar tacksamt emot tips på vår/sommarjacka, känns som det endast finns m65 och overshirts att välja på...

Hög nivå på Sportnytt ikväll..!
69D28ADD-AB50-4D40-A559-B27CAD0118E3.jpeg

Ska (troligtvis, beroende på covid) på bröllop i augusti. Har en grön trevlig linnekostym, se bild nedan, men är två dagar så behöver en till. Alternativt en uddakavaj plus byxor kvällsfesten innan. Klädkod är jag inom ”sommarfin”.

Då jag aldrig använder kostym undrar jag kring vad man matchar med.
  • Skjortväg kan man ha en blå/vitrandig skjorta? Eller klassiskt vitt som gäller?
  • Vilket skjortmaterial är bra till linne?
  • I skoväg svart eller mörkbrunt? Sugen på tasselloafers kvällen innan. Något mer formellt till bröllopet gissar jag.

Funderar på denna bruna från H&M som extra...
E200CF82-A2A1-4033-B95F-FCE70B824223.jpeg

Denna äger jag. Tycker om de breda slagen, lite synd den bruna har smalare men men 🤓
7B98BE44-31DB-46A8-8705-83715E306370.jpeg

Kan tipsa om https://bravestarselvage.com/collec...tra-heavyweight-cotton-t-shirt-two-pack-white

Ytterligare kraftigare än den från Arket men jag säga att jag har aldrig ägt bättre t-shirts än dessa. Jag har gjort mig av med alla mina andra och har endast 7 sådana här.. Gäller såklart att man inte har bråttom (för det har inte tullen i Sverge) och med frakt, moms och tull så blir såklart priset klart högre än den från Arket men så får du också en helt annan vara.
Fått hem två svarta medium. Satt perfekt enligt mig 👍🏻 Känns väldigt gedigna! Tack för tipset. Blir nog fler framöver.

Tänkte köpa in några billigare bomullstrumpor i OTC-längd. Någon här som provat Granqvists och kan säga något om storleken? Finns två storlekar - 39-42 och 43-46. Kan nämna att jag har storlek UK8,5 vanligtvis. Jag har en del från Skolyx (deras OTC-ullstrumpor) och då har jag fått gå på den större storleken (43-45). De mindre (40-42) nådde ej upp över mina vader och hasade ner efter en stund.

Behöver tips på bra skräddare i centrala Göteborg. Behöver lägga upp ett par smokingbyxor.

Någon som har tips på företag med liknande estetik som Saman men något mer prisvänligt? Tänker typ mycket silkes, stickat osv i tunnare materials, polos utan knappar etc.
7AB507F8-C018-4640-AD59-0C13348E6084.jpeg

Tillbaka
Topp