• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

givetvis

Omega
Har precis fått hem ett par nya byxor från Luxire. Uppdaterat mina mått lite, tycker jag fått till det väldigt bra nu, möjligtvis lägga till något i lårvidd för att minska chansen att det "skrynklar" sig under rumpan. Tycker förövrigt att detta tyget känns väldigt bra: Linen cotton canvas: cream. Väldigt prisvärt också.

Ni får ursäkta lite smått suddiga bilder.
Framåt.jpg
Bakifrån.jpg
Sidan.jpg
Stämmer in med samtliga av ovanstående talare, grym balans i dom brallorna!

Har en kort fundering nu när vi är inne på ljusare brallor som är kring fläckar. Hur gör ni när har typ benvita byxor som inte är jeans och kräver kemtvätt? Känns som varje gång jag använder mina ’oroar’ jag mig över för fläckar som inte går bort/syns väldigt mycket. Liksom, använder jag dem på fest oroar jag mig för att någon spiller på dem eller om jag sätter mig på en uteservering och att stolen skulle fläcka ner dem? Har slutat med att jag i princip aldrig använder mina ljusa byxor för jag tycker det är alltför omständigt med just detta. Kanske en intet-fråga, men är uppenbart nyfiken för benvita byxor är ju enormt snyggt till diverse plagg!
 

marw

Panerai
2-Faktor
Hallå behöver shorts. Börjar bli gammal hänger inte med. Gillar orslow. Har några new Yorker shorts men behöver vidga vyerna. Tänk vit linnesljorta och ett par c.qp i somrig färg. Däremellan ska det vara ett par shorts, vad köper jag? Inte för dressat men öppen för förslag, vad gäller?
 

krelleg

Omega
2-Faktor
Dagens fråga: har en smoking där jag tycker att slagen (peak lapels) är något för smala (den har några år på nacken). Skulle det gå att göra dem bredare? Tänker att det inte gör jättemkt om det är ett ”tygöverlapp” på insidan av kavajen, så man inte nödvändigtvis måste byta tyget på insidan ”hela vägen ner”, utan ”bara” kan byta själva slaget, är det någon vet om detta ens är möjligt eller om jag ska ge upp dessa tankar här och nu?:)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Dagens fråga: har en smoking där jag tycker att slagen (peak lapels) är något för smala (den har några år på nacken). Skulle det gå att göra dem bredare? Tänker att det inte gör jättemkt om det är ett ”tygöverlapp” på insidan av kavajen, så man inte nödvändigtvis måste byta tyget på insidan ”hela vägen ner”, utan ”bara” kan byta själva slaget, är det någon vet om detta ens är möjligt eller om jag ska ge upp dessa tankar här och nu?:)
Spontant tänker jag att det borde gå att fixa. Ofta kan skräddare utföra det mesta man hittar på, sen är ju frågan om det är värt pengarna.
 
Senast ändrad:

Shadow

Omega
2-Faktor
Stämmer in med samtliga av ovanstående talare, grym balans i dom brallorna!

Har en kort fundering nu när vi är inne på ljusare brallor som är kring fläckar. Hur gör ni när har typ benvita byxor som inte är jeans och kräver kemtvätt? Känns som varje gång jag använder mina ’oroar’ jag mig över för fläckar som inte går bort/syns väldigt mycket. Liksom, använder jag dem på fest oroar jag mig för att någon spiller på dem eller om jag sätter mig på en uteservering och att stolen skulle fläcka ner dem? Har slutat med att jag i princip aldrig använder mina ljusa byxor för jag tycker det är alltför omständigt med just detta. Kanske en intet-fråga, men är uppenbart nyfiken för benvita byxor är ju enormt snyggt till diverse plagg!

Också haft samma "oro" men kom över det när jag fick barn. Har ett par benvita byxor i mollskinn från Incotex som jag bara kör på handtvättsprogrammet. Det är ett par tjockare byxor för höst/vinter. Tänker till vad det är för väder ute och går inte i dem om det spöregnar eller är lerigt. I övrigt kör på som vanligt. Tricket för mig är att undvika byxor med för mycket kemtvätt som ger mer jobb och kostnad. Har kommit överens med mig själv att saker ska användas men att man får tänka till lite.
 
Senast ändrad:

Vantheman

Cartier
Någon här som kan tipsa om bra jeans? Kör ofta Levis, främst 511, men vore kul att ha lite andra märken och rulla mellan. 😊 Vad kör ni? Några tips?
 

Lello

Omega
Någon här som kan tipsa om bra jeans? Kör ofta Levis, främst 511, men vore kul att ha lite andra märken och rulla mellan. 😊 Vad kör ni? Några tips?
Kör tiger of sweden, i synnerhet modellen pistolero. Väldigt bekväma enligt mig och håller bra trots att de ofta är i tunnare bomull (11-12,5 oz) (vilket jag gillar, blir som mjukisar efter några månader).

Finns en ”rinsed” utan slitningar om man diggar sånt. Annars en del schyssta tvättar.
 

Psykel

Patek
Någon här som kan tipsa om bra jeans? Kör ofta Levis, främst 511, men vore kul att ha lite andra märken och rulla mellan. 😊 Vad kör ni? Några tips?
Jag skulle köra på nåt japanskt, typ Momotaro, Japan Blue eller Edwins japantillverkade jeans. Vill man ha bästa möjliga jeans så är det Japan som gäller.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kör tiger of sweden, i synnerhet modellen pistolero. Väldigt bekväma enligt mig och håller bra trots att de ofta är i tunnare bomull (11-12,5 oz) (vilket jag gillar, blir som mjukisar efter några månader).

Finns en ”rinsed” utan slitningar om man diggar sånt. Annars en del schyssta tvättar.
Askets är faktiskt riktigt bra - värt att testa om du frågar mig!

Nu fick jag förhoppningsvis också rätt på citaten.. :)
Dom är väl inte ”lite lösare”, speciellt inte Tigers jeggings?
 

Psykel

Patek
Spanat lite på dom själv. Har ett par derbys från Skolyx som är ruskigt bra för pengarna, så är säkert bra sneakers också.
 
Har ett par mockasneckers och tycker att de är bra. Känns som mycket för pengarna. Inte minst jämfört med dyra märkessneckers. Derras nya trainers ser bra ut också.
 
Topp