• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Visste att det finns olika passformer, men olika jeans? Letar efter jeans som bärs i vardagen med smal passform.
Det finns en hel del uppsjö har jag kommit fram till.

Tvättade? Otvättade? Stretch? 100% bomull? Selvage denim? Låg/normal/hög midja? :)

Sedan hänger det på din kroppsuppbyggnad. Jag kan inte bära slimmade modeller, regular sitter typ dom slim på mig t ex.

Det finns en hel del uppsjö har jag kommit fram till.

Tvättade? Otvättade? Stretch? 100% bomull? Selvage denim? Låg/normal/hög midja? :)

Sedan hänger det på din kroppsuppbyggnad. Jag kan inte bära slimmade modeller, regular sitter typ dom slim på mig t ex.
Ah, midjan ska vara låg/normal. Sen är jag öppen för förslag :)
Som referens har jag tidigare nästan uteslutet kört på tiger jeans, deras modeller pistolero och sharp. Dessa sitter bra på mig men tappar färgen fort...

Ah, midjan ska vara låg/normal. Sen är jag öppen för förslag :)
Som referens har jag tidigare nästan uteslutet kört på tiger jeans, deras modeller pistolero och sharp. Dessa sitter bra på mig men tappar färgen fort...
Satsa på ett riktigt jeansmärke. Levi's, Lee eller Edwin skulle jag rekommendera för nybörjaren. Hyffsat prisvärt och hyffsat bra kvalitet. Sen kan du ta steget upp mot KOI, Tellason, Momotaro eller andra tillverkare i det övre skiktet, alternativt till exempel Edwins japanska kollektioner eller Levi's Vintage Clothing's USA-tillverkade jeans. Min tumregel är att undvika "modemärken" och satsa på renodlade jeansmärken.
Om du tycker att dom tappar färgen för fort så betyder det med största sannolikhet att du tvättar dom för ofta.

Satsa på ett riktigt jeansmärke. Levi's, Lee eller Edwin skulle jag rekommendera för nybörjaren. Hyffsat prisvärt och hyffsat bra kvalitet. Sen kan du ta steget upp mot KOI, Tellason, Momotaro eller andra tillverkare i det övre skiktet, alternativt till exempel Edwins japanska kollektioner eller Levi's Vintage Clothing's USA-tillverkade jeans. Min tumregel är att undvika "modemärken" och satsa på renodlade jeansmärken.
Om du tycker att dom tappar färgen för fort så betyder det med största sannolikhet att du tvättar dom för ofta.
Plus 1 för KOI (Kings of Indigo)

Är sugen på att köpa en ordentlig manpurse/väska och har på senaste tiden blivit riktigt sugen på denna. Nån annan som har tips på andra märken/modeller att kolla in? Sugen på en HAC också men då försvinner en hel del pengar och tror inte jag tycker det är värt det. Är inte intresserad utav LV/Goyard eller ngt i den stilen.
fendi-weapon-of-choice-1.jpg

7ddc42bd71c2b5bb905fc747660e0def.jpg

Nån som har koll på Dsquared2 storlekar? Tänkte köpa en jacka och ev. ett par jeans. Är en L och 33x34 i vanliga fall... eller strlk 50-52 beroende på var kläderna kommer ifrån(sverige 50, italien 52)...
För att förtydliga, nån cm norr om 190 och 80-85 pannor....
Vad tror ni jag ska ha?

Nån som har koll på Dsquared2 storlekar? Tänkte köpa en jacka och ev. ett par jeans. Är en L och 33x34 i vanliga fall... eller strlk 50-52 beroende på var kläderna kommer ifrån(sverige 50, italien 52)...
För att förtydliga, nån cm norr om 190 och 80-85 pannor....
Vad tror ni jag ska ha?
Det finns olika passformar i Dsquared Jeans. Jag själv har Cool Guy i strl. 46, är 190cm och väger 79 ungefär och de sitter perfekt på mig. Rekommenderar dig dock att testa de innan!

Letar efter jeans med smal passform, vad för märke ska jag satsa på?

APC har riktigt fina jeans, djupblå som blir otroligt snygga när de är slitna. Finns även i andra färger men de är oftast råa.
Finns på tex NK hos Paul & Friends eller via NittyGritty online. New standard är ganska normala och Petite new standard är slim.

apc-intro.jpg

Är sugen på att köpa en ordentlig manpurse/väska och har på senaste tiden blivit riktigt sugen på denna. Nån annan som har tips på andra märken/modeller att kolla in? Sugen på en HAC också men då försvinner en hel del pengar och tror inte jag tycker det är värt det. Är inte intresserad utav LV/Goyard eller ngt i den stilen.
fendi-weapon-of-choice-1.jpg

7ddc42bd71c2b5bb905fc747660e0def.jpg

Den fendin är magi!

• Like
Reactions: Oew
Behöver kanske en smoking... Var köper man en billig som ändå ser helt ok ut? Elr funkar blå kostym på nyår
Blå kostym känns en bit bort från smoking men en vanlig nyårsfest så kör, bröllop kan vara lite känsligare.

Många Internet sidor som halvlekar med rea redan. Ex om du bär 56 så har Boozt denna smoking från Tiger med trevlig rabatt.
De7qEtb.png

PS: vet inte om samma sak gäller för kläder som för klockor dvs "plikten" att ska stödja sin lokala AD/Klädesbutik och om detta är "gråimport"!? ;)

Tillbaka
Topp