• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

På tal om att bygga varumärke och prissätta sina produkter därefter - är det någon som kan reka Jacob Cohens jeans, eller är de bara överprisade?
Riktigt bra jeans IMO. Få plagg jag känner "wow" av att använda. Har testat allt möjligt från OrSlow till Levis Vintage, Tramarossa, Acne, RRL etc. Just de jeans jag har från Cohen används 9/10 gånger. Är ruskigt nöjd. Har köpt mina på rea men skulle lätt betala "list".

Är på jakt efter en lite mer avslappnad blazer i stil med Bogliolis K-Jacket, men aningen mer plånboksvänligt.

Om någon sitter på bra tips uppskattas det stort!

(Bild på K-Jacket från Bogliolis hemsida)
n1302j____bap4301500251_look.jpg

Harris Wharf och LBM 1911 gör liknande kavajer och ligger strax över halva priset jämfört med en K-jacket.

Tjena,

Jag har sen en tid tillbaka ett jobb där jag har kostym 9/10 dagar. Den sista dagen är det typ uddakavaj och byxor.

Eidos ligger ju i graven, finns något annat märke som påminner om dem numer eller är det mer fragmenterat? Ingen större fan av preppy tex.

Tjena,

Jag har sen en tid tillbaka ett jobb där jag har kostym 9/10 dagar. Den sista dagen är det typ uddakavaj och byxor.

Eidos ligger ju i graven, finns något annat märke som påminner om dem numer eller är det mer fragmenterat? Ingen större fan av preppy tex.
Vad jag har förstått har Spier & Mackay försökt få till nåt Eidos-liknande med sin Neapolitan cut. Priserna ligger på typ samma som Suitsupply. De har även en MTM tjänst. Värt ett försök?

Vad jag har förstått har Spier & Mackay försökt få till nåt Eidos-liknande med sin Neapolitan cut. Priserna ligger på typ samma som Suitsupply. De har även en MTM tjänst. Värt ett försök?

Super-tack! Ska genast kolla in. Nu blir det ärligt talat mycket SS. Köpt 3 kostymer från dem och nån från OJ, nån Corneliani och även en Belvest. Men inget känns riktigt 100/100. Eller jo Belvest men de priserna känns mindre 100.

Tjena,

Ströms nya kollektion kanske kan vara något?

Någon som har tips var man hittar en schysst & prisvärd teba?

Någon som har tips på företag med liknande estetik som Saman men något mer prisvänligt? Tänker typ mycket silkes, stickat osv i tunnare materials, polos utan knappar etc
Vad säger du om Berg&Berg? De har en del snygga pikéer utan knäppning.

Berg & Berg

Bilagor

• ED6759B6-C876-4711-A685-13310BE3FA24.png
    ED6759B6-C876-4711-A685-13310BE3FA24.png
    475.8 KB · Visningar: 15
  • 46E9CE76-EF24-4BD4-BFC4-AE25A12F34C6.png
    46E9CE76-EF24-4BD4-BFC4-AE25A12F34C6.png
    236.6 KB · Visningar: 15
  • 0BCA9858-F2D0-4F2F-BC07-A71FBF7FBA09.png
    0BCA9858-F2D0-4F2F-BC07-A71FBF7FBA09.png
    255.9 KB · Visningar: 15
Någon som har tips på lite vidare – och gärna något högre midja – byxor för sommaren? Tänker bomull eller linne. Suitsupply gör bra grejer men är väldigt smala i passformen? Får gärna sitta som ett par 501or i benen, typ.

Återkopplar lite angående Arkets heavy weight t-shirts. Krympte på längden efter en tvätt såpass att jag inte längre kunde ha dom. Blev retur på dom. Kommer beställa mina t-shirts från Brave Star tills jag hittar något likvärdigt alternativ i Europa. Tack igen för tipsen @vlm1978 !

Återkopplar lite angående Arkets heavy weight t-shirts. Krympte på längden efter en tvätt såpass att jag inte längre kunde ha dom. Blev retur på dom. Kommer beställa mina t-shirts från Brave Star tills jag hittar något likvärdigt alternativ i Europa. Tack igen för tipsen @vlm1978 !

Singular Society har riktigt bra tishor! Nackdelen är väl att man måste va medlem och att det inte går utan inbjudan. Men känner du nån som är där så är det bra skit.

Mycket prat om t-shirts senaste tiden. Någon som har erfarenhet av Real Mccoy’s loop-wheel? @christian-h möjligtvis?

Mycket prat om t-shirts senaste tiden. Någon som har erfarenhet av Real Mccoy’s loop-wheel? @christian-h möjligtvis?

Jag har inte provat deras t-shirts än, men det är dags snart. Jag har hoodie och sweatpants därifrån och det är någonting utöver det vanliga; jag skulle tro att samma sak gäller för deras t-shirts.

Är nog bara gammalmodig men att betala medlemsavgift för att få handla känns oerhört märkligt.
Gissar att fler och fler bolag försöker röra sig mot en affärsmodell som är prenumerationsbaserad. Det fungerar säkert inte i alla branscher men kanske kan fungera inom mode. Om en aktör kan knyta till sig exklusiv försäljningsrätt till ett gäng populära värumärken och man prickar rätt med prenumerationsavgiften kanske det kan fungera.

Edit: Uppenbarligen finns det småbolag som kör detta men mig veterligen finns det ingen "mode-Netflix"

Har varit på jakt efter en mer "avslappnad" kavaj då jag inte känner mig superbekväm i helkostymer och bestämde mig för att testa en K Jacket från Boglioli. Fick hem den idag och kan inte säga att det är något annat än kärlek vid första ögonkastet. :)

IMG_9839.jpg

IMG_9840.jpg

IMG_9841.jpg

DC62FF26-C8F6-4D25-98E1-EC476473B510.JPEG

IMG_9849.jpg

Har varit på jakt efter en mer "avslappnad" kavaj då jag inte känner mig superbekväm i helkostymer och bestämde mig för att testa en K Jacket från Boglioli. Fick hem den idag och kan inte säga att det är något annat än kärlek vid första ögonkastet. :)

IMG_9839.jpg

IMG_9840.jpg

IMG_9841.jpg

DC62FF26-C8F6-4D25-98E1-EC476473B510.JPEG

IMG_9849.jpg
Ser överlag bra ut. Se dock till att bara knäppa mittersta knappen och inte resterande. Du skulle också komma undan med att ha den helt öppen ;)

Det är väl bara som ett Netflix för H&M.

Kostar det alltså pengar att bli medlem för att ”få handla” där?

Är nog bara gammalmodig men att betala medlemsavgift för att få handla känns oerhört märkligt.

Stämmer att det kostar. Men priserna är å andra sidan riktigt bra sett till vad man får. De har inte heller några varumärken utom sina egna, så inget Netflix åt H&M.
Vi tar den här 220 gr tishan i ekologisk bommul tex

TRANSPARENCY
Our prices are fixed to the true value of garments, materials, craftmanship, and accountability.

COST OF GOODS 117 KR

Materials, labour and packaging.

R&D 12 KR

Sampling, prototyping and testing.

TRANSPORT & HANDLING 19 KR

Shipments, transports, storage and warehouse handling.

CO2 OFFSET 2 KR

Climate compensation fee.

TRANSACTION FEE 2 KR

VAT 38 KR

25 %

TOTAL190 KR

Singular price 190 KR

Allt de har, som jag testat, har hållit ruskigt hög kvalitet. Då känns det som de 79 SEK jag betalar per månad kvittar.
Det som stör mig snarare är att de har en begränsning på hur mycket man får handla. Fick kasta halva korgen senast för att jag överskred mina befogenheter.

Stämmer att det kostar. Men priserna är å andra sidan riktigt bra sett till vad man får. De har inte heller några varumärken utom sina egna, så inget Netflix åt H&M.
Vi tar den här 220 gr tishan i ekologisk bommul tex

TRANSPARENCY
Our prices are fixed to the true value of garments, materials, craftmanship, and accountability.

COST OF GOODS 117 KR

Materials, labour and packaging.

R&D 12 KR

Sampling, prototyping and testing.

TRANSPORT & HANDLING 19 KR

Shipments, transports, storage and warehouse handling.

CO2 OFFSET 2 KR

Climate compensation fee.

TRANSACTION FEE 2 KR

VAT 38 KR

25 %

TOTAL190 KR

Singular price 190 KR

Allt de har, som jag testat, har hållit ruskigt hög kvalitet. Då känns det som de 79 SEK jag betalar per månad kvittar.
Det som stör mig snarare är att de har en begränsning på hur mycket man får handla. Fick kasta halva korgen senast för att jag överskred mina befogenheter.

Har inte läst på alls men enligt kostnadsnedbrytningen så skänker de alltså bort den där tröjan (förutom att de kanske fick lite betalt för R&D beroende på om den görs inhouse)?

Det verkar...snällt.

Tillbaka
Topp