• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Har inte läst på alls men enligt kostnadsnedbrytningen så skänker de alltså bort den där tröjan (förutom att de kanske fick lite betalt för R&D beroende på om den görs inhouse)?

Det verkar...snällt.
För att få köpa till det priset krävs prenumerationen, en inkomst som tickar på varje månad. Du måste också signa upp på ett år.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar mer lojalitetsprogram där ju mer du handlar på samma ställe får poäng, ej tidsbegränsade rabbatsatser och andra fördelar.

Att betala avgift så att man känner sig "tvingad" att konsumera en viss mängd på en samma plats känns märklig, speciellt med tanke på hur viktig hållbarhet blivit för många konsumenter.
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Är ute efter vettigt prissatta linnekavajer då mina verkar krympt i garderoben under covid-19. 😬🙄
Är det Suitsupply som ger mest pang för pengarna? Andra förslag?
Gärna fysisk butik i Stockholm om möjligt.
Tack på förhand!
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Stämmer att det kostar. Men priserna är å andra sidan riktigt bra sett till vad man får. De har inte heller några varumärken utom sina egna, så inget Netflix åt H&M.
Vi tar den här 220 gr tishan i ekologisk bommul tex



TRANSPARENCY
Our prices are fixed to the true value of garments, materials, craftmanship, and accountability.

COST OF GOODS 117 KR

Materials, labour and packaging.

R&D 12 KR

Sampling, prototyping and testing.

TRANSPORT & HANDLING 19 KR

Shipments, transports, storage and warehouse handling.

CO2 OFFSET 2 KR

Climate compensation fee.

TRANSACTION FEE 2 KR

VAT 38 KR

25 %

TOTAL190 KR

Singular price 190 KR


Allt de har, som jag testat, har hållit ruskigt hög kvalitet. Då känns det som de 79 SEK jag betalar per månad kvittar.
Det som stör mig snarare är att de har en begränsning på hur mycket man får handla. Fick kasta halva korgen senast för att jag överskred mina befogenheter.
You can't polish a turd.
 

Oskar

Omega
Är det någonstans man vänder sig för stilråd så är det ju Klocksnack. Jag känner att det är dags att uppdatera med en ny sommarjacka men behöver inspo: Vad sportar ni i sommar?
 
Senast ändrad:

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Svart var givet, jag tänkte att man matchar materialet. Men det gör inget om det blir olika ton på dem?

Aha. Tycker nog man bör matcha materialet också, dvs siden med siden osv.
Svart är ju givet, som sagt. Sen är det väl snyggt om strukturen också matchar, men i verkligheten är det ju inte en käft som kommer att se om du har en grosgrain-fluga till en slät gördel. Lika lite som någon kommer att lägga märke till vilken klocka du har på dig :) Jag kan faktiskt tycka att det ger lite liv om strukturen på flugan avviker mot den på slagen. Så länge bägge är svarta…

Edit: och själva materialet är ju siden, i såväl fluga som gördel och på slag, där finns det ju inga alternativ i smokingsammanhang som jag ser det.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Svart är ju givet, som sagt. Sen är det väl snyggt om strukturen också matchar, men i verkligheten är det ju inte en käft som kommer att se om du har en grosgrain-fluga till en slät gördel. Lika lite som någon kommer att lägga märke till vilken klocka du har på dig :) Jag kan faktiskt tycka att det ger lite liv om strukturen på flugan avviker mot den på slagen. Så länge bägge är svarta…

Edit: och själva materialet är ju siden, i såväl fluga som gördel och på slag, där finns det ju inga alternativ i smokingsammanhang som jag ser det.
Då är jag rätt ute med något iaf. Hittat trevliga, ganska stora, flugor i siden (givetvis självknutna) som jag tycker ser bra ut. Ska bara komma till skott.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Fick precis hem en linnekostym från Brooks Brothers. Hade missat att kavajen var fodrad, är det något en skräddare kan ta bort och isåfall hur blir resultatet?
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Ett tips om man vill fynda kvalitetskostymer och kavajer för ett rätt schysst pris:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fick precis hem en linnekostym från Brooks Brothers. Hade missat att kavajen var fodrad, är det något en skräddare kan ta bort och isåfall hur blir resultatet?
Jag har tagit bort fodret på en kavaj. Resultatet blev jättebra. Det är möjligt att inte alla klarar av det. Däremot vill jag minnas att det blev dyrt (cirkus tusenlappen), men det beror nog också på hur konstruktionen ser ut från början.

Överhuvudtaget kan jag inte förstå varför man inte låter en linnekavaj vara ofodrad från början. Fodret förstår ju lite av syftet med linnetyget.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Jag har tagit bort fodret på en kavaj. Resultatet blev jättebra. Det är möjligt att inte alla klarar av det. Däremot vill jag minnas att det blev dyrt (cirkus tusenlappen), men det beror nog också på hur konstruktionen ser ut från början.

Överhuvudtaget kan jag inte förstå varför man inte låter en linnekavaj vara ofodrad från början. Fodret förstår ju lite av syftet med linnetyget.
Exakt vad jag känner också, hade inte en tanke på att den skulle vara fodrad. Kanske kan vara värt en tusenlapp då priset var bra.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Svart är ju givet, som sagt. Sen är det väl snyggt om strukturen också matchar, men i verkligheten är det ju inte en käft som kommer att se om du har en grosgrain-fluga till en slät gördel. Lika lite som någon kommer att lägga märke till vilken klocka du har på dig :) Jag kan faktiskt tycka att det ger lite liv om strukturen på flugan avviker mot den på slagen. Så länge bägge är svarta…

Edit: och själva materialet är ju siden, i såväl fluga som gördel och på slag, där finns det ju inga alternativ i smokingsammanhang som jag ser det.
Fortsätter med fler smokingfrågor. Vanlig skjorta med dubbel manschett, är det ok?
 

månljus

Panerai
Någon som har tips på lite tjockare enfärgade t-shirts av bra kvalité? Har under ett par år använt Asket och är nöjd med hur de håller skicket/passformen och söker något liknande men lite tjockare.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Någon som har tips på var jag kan hitta en enkel svart jacka utan massa tryck och logotyper på?
jb.jpg
 
Topp