• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Behöver en lite tyngre/tjockare polotröja/rollneck till kallare dagar. Vad får man inte missa att överväga i prisklass max 2500?

Soft Goat har inget just nu. Rubato funderas på.
 
Jag måste vara trögfattad. Hur lägger man till ytterligare en måttprofil på Luxire? Eller behöver man ändra den man har varje gång man ska lägga en beställning?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Care of Carl har höjt sin rea till 50% nu;

även Berg&Berg har höjt sin till 30%; https://bergbergstore.com/

Och från tidigare erfarenhet kommer CoC att höja den till 70% om någon vecka eller två, mitt tips är att hålla utkik på deras rea och framförallt nyinkomna varor som folk har skickat tillbaka. Har flertalet gånger lyckats hitta t ex Common Projects(strl 40) samt Valstar(strl 50) till 70% i min strl.

Även B&B lär höja sin till 50% inom någon vecka eller två.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Hej klädexperter! Jag försöker bli mer medveten om vart mina kläder produceras och byter nu ut min garderob mot kläder gjorda i Europa under schyssta omständigheter. Gärna ekologiskt också. Jag beställde ett par jeans från Asket, men dom var verkligen usla för mig, kände mig som en lodis i passformen och dom satt helt enkelt inte bra.

Har ni tips på jeans som tillverkas i Europa med bra kvalitet? Gärna lite tajtare än vad som är inne just nu. Tack för förhand!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej klädexperter! Jag försöker bli mer medveten om vart mina kläder produceras och byter nu ut min garderob mot kläder gjorda i Europa under schyssta omständigheter. Gärna ekologiskt också. Jag beställde ett par jeans från Asket, men dom var verkligen usla för mig, kände mig som en lodis i passformen och dom satt helt enkelt inte bra.

Har ni tips på jeans som tillverkas i Europa med bra kvalitet? Gärna lite tajtare än vad som är inne just nu. Tack för förhand!
LVC tillverkas väl i Bulgarien eller Turkiet ;)
 

POO

Panerai
Hej klädexperter! Jag försöker bli mer medveten om vart mina kläder produceras och byter nu ut min garderob mot kläder gjorda i Europa under schyssta omständigheter. Gärna ekologiskt också. Jag beställde ett par jeans från Asket, men dom var verkligen usla för mig, kände mig som en lodis i passformen och dom satt helt enkelt inte bra.

Har ni tips på jeans som tillverkas i Europa med bra kvalitet? Gärna lite tajtare än vad som är inne just nu. Tack för förhand!
Det mest ekologiska är ju såklart att behålla det du redan har.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jag har för mig att Berg & Berg tidigare införde en service där de bland annat sydde upp byxben m.m. Nån som vet om man har slutat med detta? Jag hittar ingen information om det på deras sajt.
 

Blyfot

Cartier
Hej klädexperter! Jag försöker bli mer medveten om vart mina kläder produceras och byter nu ut min garderob mot kläder gjorda i Europa under schyssta omständigheter. Gärna ekologiskt också. Jag beställde ett par jeans från Asket, men dom var verkligen usla för mig, kände mig som en lodis i passformen och dom satt helt enkelt inte bra.

Har ni tips på jeans som tillverkas i Europa med bra kvalitet? Gärna lite tajtare än vad som är inne just nu. Tack för förhand!
Jacob Cohen och Tramarossa tillverkas i Italien och har bra passform
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Short!


Jodå, den är på topp!

De brukar ta bort den tjänsten under REA-perioden är info jag fått @Fabian eftersom trycket blir högt och det blir omöjligt att få ihop den ekvationen med skräddare då 😊

Aha, på det viset. Ja det känns ju logiskt. Tack för informationen. 😊
Exakt!

Dels har skräddaren semesterstängt och dels så blir logistiken helt omöjlig när antal orders/ dag ökar med flera hundra procent under rean. Vi vill men kan tyvärr inte…
 

Psykel

Patek
Hej klädexperter! Jag försöker bli mer medveten om vart mina kläder produceras och byter nu ut min garderob mot kläder gjorda i Europa under schyssta omständigheter. Gärna ekologiskt också. Jag beställde ett par jeans från Asket, men dom var verkligen usla för mig, kände mig som en lodis i passformen och dom satt helt enkelt inte bra.

Har ni tips på jeans som tillverkas i Europa med bra kvalitet? Gärna lite tajtare än vad som är inne just nu. Tack för förhand!
Jag har samma inställning, Europa så långt det går. Jeans gör jag dock undantag för och kör Japanskt. Bättre jeans än Japanska får man leta efter. Tycker dom Italienska märkena är lite väl dyra för vad man får (ofta 3-4000 för ett par i icke-selvedge vävt i Turkiet eller Tunisien). Du kan få ett par ruskigt bra jeans som är sydda i Japan med selvedgetyg vävt i Japan för under 2000.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har samma inställning, Europa så långt det går. Jeans gör jag dock undantag för och kör Japanskt. Bättre jeans än Japanska får man leta efter. Tycker dom Italienska märkena är lite väl dyra för vad man får (ofta 3-4000 för ett par i icke-selvedge vävt i Turkiet eller Tunisien). Du kan få ett par ruskigt bra jeans som är sydda i Japan med selvedgetyg vävt i Japan för under 2000.

För mig som gillar jeans men inte kan ett jota - är selvedgetyg att föredra alltid? Jag gillar lite lösare jeans (inte baggy men hellre åt det hållet än tighta).
 
Topp