• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Det hintas om en denimsatsning från OJ i Gentlemanualen, ngn som vet om det är jeans med lite högre midja på g måntro?

Som OJs kostymbyxor? De är ju väldigt smala…
Ja, det är dem. Skrev i stort sätt bara vad jag har fick beskrivet till mig. Att de skulle vara snarlika deras nuvarande passformer. Frågade då om de skulle komma något lite vidare och med högra midja och fick då svaret ja. Men jag har personligen inte sett någon modell än.

Så vi får väl se helt enkelt. Har dock svårt att tro att det skulle komma något riktigt bra.

Ja, det är dem. Skrev i stort sätt bara vad jag har fick beskrivet till mig. Att de skulle vara snarlika deras nuvarande passformer. Frågade då om de skulle komma något lite vidare och med högra midja och fick då svaret ja. Men jag har personligen inte sett någon modell än.

Så vi får väl se helt enkelt. Har dock svårt att tro att det skulle komma något riktigt bra.
Främst av allt så vill man ju ställa sig frågan.. varför skulle man köpa jeans av ett företag som gör kostymer?

Är det någon som sitter på tips om vart jag kan finna en liknande väst? (Den på bilden är från Saman Amel, otroligt fin men tyvärr inte i min prisklass) Kan vara i en härlig ullkvalitet eller mer tekniskt material.
Skärmavbild 2021-08-15 kl. 17.24.56.png

Är det någon som sitter på tips om vart jag kan finna en liknande väst? (Den på bilden är från Saman Amel, otroligt fin men tyvärr inte i min prisklass) Kan vara i en härlig ullkvalitet eller mer tekniskt material.
Skärmavbild 2021-08-15 kl. 17.24.56.png

Tänkte införskaffa en något mer teknisk jacka till hösten, tänk typ stone island men jag vill inte ha SI (eller annat casual-relaterat brand) även om det hade varit det givna valet. Inspobild nedan.

Har för mig att Arket hade något liknade förut? Någon som har fler tips?
stone-island-jacket-671511612-p9752-117569_image.jpg

Har också hört detta. Ska enligt uppgift komma i tre olika passformer. Någon av dessa med lite högre midja och mer relaxed passform. Har inte sett dock. Deras nya byxa Nico har högre midja och mer generös passform.

Tänkte införskaffa en något mer teknisk jacka till hösten, tänk typ stone island men jag vill inte ha SI (eller annat casual-relaterat brand) även om det hade varit det givna valet. Inspobild nedan.

Har för mig att Arket hade något liknade förut? Någon som har fler tips?
stone-island-jacket-671511612-p9752-117569_image.jpg

Kan även rekommendera Veilance. En kommer behöva leta länge för att hitta ett märke för stadsmiljö med bättre passform, finish och allmän kvalité. Min garderob består i princip bara av Veilance, Lululemon, Outlier, Houdini och Norse Projects sen några år tillbaka då jag har svårt för kläder där man i princip agerar levande reklamplansch.

Förstörde mitt bälte i securityn då jag var ute och flög nyligen. Måste alltså ha något nytt. Vad ska man köpa kring tusenlappen? Hört ganska bra saker om Morjas. Är Skolyx något att satsa på?

Förstörde mitt bälte i securityn då jag var ute och flög nyligen. Måste alltså ha något nytt. Vad ska man köpa kring tusenlappen? Hört ganska bra saker om Morjas. Är Skolyx något att satsa på?

Spännande får ta en sväng förbi NK.
Jag har två stycken och mitt svarta är nästan dagligen använt och fortfarande i väldigt bra skick. Det är runt fem år sedan jag köpte det. Lädret är i ett stycke och spännet likaså, alltså helgjutet.

För att behålla formen låter jag aldrig mitt skärp sitta kvar i byxorna och sträcker ut det. Struntar man i den detaljen formar sig lätt skärper som en ringlande orm.

Tillbaka
Topp