• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Psykel

Patek
För mig som gillar jeans men inte kan ett jota - är selvedgetyg att föredra alltid? Jag gillar lite lösare jeans (inte baggy men hellre åt det hållet än tighta).
Det har inget med passformen att göra, utan kvalitet och hantverk. Finns gott om mer vintageinspirerade modeller med lösare passform (tänk klassiska Levis 501).
Här har du ett par förslag hos Second Sunrise, Sveriges bästa jeansbutik.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Det har inget med passformen att göra, utan kvalitet och hantverk. Finns gott om mer vintageinspirerade modeller med lösare passform (tänk klassiska Levis 501).
Här har du ett par förslag hos Second Sunrise, Sveriges bästa jeansbutik.
Tack för tips!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det har inget med passformen att göra, utan kvalitet och hantverk. Finns gott om mer vintageinspirerade modeller med lösare passform (tänk klassiska Levis 501).
Här har du ett par förslag hos Second Sunrise, Sveriges bästa jeansbutik.

åh, tack!!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Slag eller inte?

31250FA0-400B-4216-A7CE-EB4B553D161A.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Några tips på bra skjortor till kostym, med bra krage för det, som finns i strl xs/s (~60kg) men inte allt för långa ärmar. Prisklass runt 6-700kr.

😊
 

Andrew

Cartier
Kolla LaChemise! Aldrig testat deras dressade skjortor, men är mycket nöjd med de linneskjortor jag har därifrån. :)

Nej, för helvete. Köp inte La Chemise. Kvaliteten är undermålig. De kan helt enkelt inte göra knapphål på bomullsskjortor. Jag vet inte hur de lyckas men sömmarna som omsluter hålen spricker upp. Köpte 2 bomullsskjortor där knapphålen gick upp på båda inom en månad. Fick efter mejlkontakt en ny som kompensation men den sprack också.... Har en linneskjorta därifrån som hållit bättre och en bomull/linne-skjorta som man kan ana problemet på men där det gick att sätta några stygn på de mest utsatta hålen så att de håller ihop. Misstänker att det är en kombination av dålig sömnad och för stora/tjocka knappar som ligger bakom problemet.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Har någon gått runt och använt ett par Flip-Flop från The resort CO och kan bedömma huruvida det är bara är dyra Flip-Flop med några läderremsor och en story eller ifall det är bra skit?; https://www.theresortco.com/collections/mens-flip-flop-sandals
1627043310566.png





Brukar gå runt med Havaianas på somrarna som håller lätt flera somrar där hälarna inte als blir ihopskjutna(snarare remmarna vid tårna som ger upp efter ett tag)
 

POO

Panerai
Har någon gått runt och använt ett par Flip-Flop från The resort CO och kan bedömma huruvida det är bara är dyra Flip-Flop med några läderremsor och en story eller ifall det är bra skit?; https://www.theresortco.com/collections/mens-flip-flop-sandals
1627043310566.png





Brukar gå runt med Havaianas på somrarna som håller lätt flera somrar där hälarna inte als blir ihopskjutna(snarare remmarna vid tårna som ger upp efter ett tag)
Det är ju ”premium Italian EVA” klart det är bra skit.
 

jaqob

Omega
Jag frågade om T-shirtar för ett tag sedan, och det slutade med att jag köpte några olika.

Jag är 187 cm och väger precis under 80 kg. Inte sådär väldigt vältränad utan snarare normalbyggd.

Först Uniqlos Supima. Något tråkigt nästan lite stelt material som har en förmåga att bli rejält skrynkligt när man tvättar. Både armslut och sömmen där nere vrider sig rejält om man inte är noga när man hänger upp på tork. Men det stora problemet för mig är storlekarna. De är för vida och för korta för att sitta bra. Inte alls som de äldre Uniqlo jag köpt på olika resor. Om de passat hade jag nog ändå velat säga att de är prisvärda.

Sen Asket. Trevligt, lite tjockare, material. Men modellen fungerar inte alls på mig. T-shirtarna känns hela tiden som man har dem bak och fram, för tighta över skulderbladen på något märkligt sätt. S alldeles för tighta och M för vida. Men trevligt att man kan välja längd.

Sist Son of a Tailor. Deras algoritm, där man matar in ålder, längd, vikt, skostorlek och lite annat, för att sedan få en "skräddarsydd" modell kom förvånansvärt nära mina riktiga mått. Jag gjorde några mindre justeringar, men i efterhand är jag inte säker på att de faktiskt gjorde det bättre. Hur som helst sitter t-shirtarna bättre än något jag tidigare haft. Väldigt trevligt följsamt tyg, även om jag tycker att deras medium weight borde kallats light och deras heavy medium. Ett minus är att färgerna på hemsidan stämmer sisådär med verkligen. Men överlag väldigt nöjd. Relativt dyrt men man får vad man betalar för och jag har redan beställt och fått hem några ytterligare t-shirtar. Långa leveranstider, första beställningen tog nästan fyra veckor.
 
Senast ändrad:

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Croppade byxor under andra årstider än sommaren. Funkar eller big no no?

Bakgrunden är att jag fick hem ett par snygga byxor från Filippa K men färgen är inte nödvändigtvis ”somrig”. Vad säger ni?

*Slänger in en bonusbild på klocka och (andra) byxor. 🙂

C7C3EEAC-88E2-449A-A3B7-54A19522ED00.jpeg
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Croppade byxor under andra årstider än sommaren. Funkar eller big no no?

Bakgrunden är att jag fick hem ett par snygga byxor från Filippa K men färgen är inte nödvändigtvis ”somrig”. Vad säger ni?

*Slänger in en bonusbild på klocka och (andra) byxor. 🙂

C7C3EEAC-88E2-449A-A3B7-54A19522ED00.jpeg
Jag tycker personligen att det är en ”big no no” även på sommaren.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Skulle säga ”big No No”. Trivs du dock så kör. Lär bli kallt dock när höst och vinter drar?
Jo, även jag är väl inne på lite samma spår. Upplever att jag ofta har svårt att hitta byxor med en bra passform och dessa satt som gjutna. Men bara att söka vidare!

Jag tycker personligen att det är en ”big no no” även på sommaren.
Fullt förståeligt och vet att det är många som delar den åsikten också. Men, to each his own. :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Finns det några bra bloggar eller nyhetssidor relevanta för Sverige idag? Manolo har ju lagt ned, även om det iofs gärna inte behöver vara så hårt fokuserat på skräddat och dressat mode, får gärna vara något mer street och casual. Känner att jag har jättedålig koll men svårt att hitta inspiration (till saker som faktiskt går att köpa).
 
Finns det några bra bloggar eller nyhetssidor relevanta för Sverige idag? Manolo har ju lagt ned, även om det iofs gärna inte behöver vara så hårt fokuserat på skräddat och dressat mode, får gärna vara något mer street och casual. Känner att jag har jättedålig koll men svårt att hitta inspiration (till saker som faktiskt går att köpa).
Det mesta sker på Instagram just nu känns det som.
 
Topp