Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte det är en Barbour. Trodde att det kanske var en Filson, men fickorna stämmer inte och de brukar ha grönt ylle på kragen. Fråga i jakttråden?Kära Klocksnackare, har ni möjlighet att hjälpa en forumkollega?
Vad är det för märke och modell på jackan? Hittar inget på Barbours hemsida.
Är det en Barbour torde det vara en Bedale mtp. dasslocket.Kära Klocksnackare, har ni möjlighet att hjälpa en forumkollega?
Vad är det för märke och modell på jackan? Hittar inget på Barbours hemsida.
Tänkte det också först, men den har bälgar i ryggen och bara en knapp på fickan, så jag tror inte att det är en Barbour öhtÄr det en Barbour torde det vara en Bedale mtp. dasslocket.
Tack för feedback! Höll med - den kändes sjukt boxig. Knäppningen hamnar emellertid på min naturliga midja - kavajen kanske är lite lång?
Gick vidare i mitt projekt och slet ut all tillstymmelse till padding i hela kavajen. Nu är det bara tunnt tyg och canvas kvar i den, så eventuell boxighet borde bero på mig snarare än kavajen. Men, den kanske inte är bärbar ändå?
Bild på paddingen, exklusive axelvaddar.
Rekommenderar att inte göra det.Frågan är kanske lustig sådär 200 sidor senare, men hur gick du tillväga för att slita ur vaddering ur kavajen? Sitter i samma sits nämligen!
Rekommenderar att inte göra det.
Gå till en skräddare om det är en fin kavaj, gjort det ett par gånger nu.
Dyrt att reppa orten.Fick senaste utskicket från NK och satte kaffet i halsen.
Är det någon här som kan ge en rimlig förklaring för prissättningen på denna tröja? Är de bara hype eller hur i bänken kan en tröja som bara går att handtvätta kosta 5kkr?
(Eller har jag kommit in i gubb-ålder nu när jag är över 30 och inte fattar kidsens efterfrågade produkter?)
Hur ska folk annars veta att din tröja är dyrFick senaste utskicket från NK och satte kaffet i halsen.
Är det någon här som kan ge en rimlig förklaring för prissättningen på denna tröja? Är de bara hype eller hur i bänken kan en tröja som bara går att handtvätta kosta 5kkr?
(Eller har jag kommit in i gubb-ålder nu när jag är över 30 och inte fattar kidsens efterfrågade produkter?)
Dyrt att reppa orten.
Hur ska folk annars veta att din tröja är dyr
Det är oerhört tramsigt, priserna blir bara dyrare och dyrare för varje år som går.Då är det tydligt, modevärlden har helt tappat fotfästet.. eller kanske snarare att jag är officiellt ”fashion-gubbe”.
Att någonting bara går att handtvätta brukar ju ofta sammanhöra med exklusiva materialval. Det där ser dock ut som bomull och man är rädd att trycket ska försvinna… Pierre Balmain och hans modehus är ju dock ett av de mest anrika lyxhusen. Därav prislappen.Fick senaste utskicket från NK och satte kaffet i halsen.
Det är oerhört tramsigt, priserna blir bara dyrare och dyrare för varje år som går.
Balmain gör mycket snyggt utan tvekan, har dock aldrig förstått tjusningen med att köpa en tröja med överdimensionerad logo påAtt någonting bara går att handtvätta brukar ju ofta sammanhöra med exklusiva materialval. Det där ser dock ut som bomull och man är rädd att trycket ska försvinna… Pierre Balmain och hans modehus är ju dock ett av de mest anrika lyxhusen. Därav prislappen.
Nej, så är det ju. Samma med alla dessa modehus nu. Gucci, Louis Vuitton, Dior, Fendi, Prada, Versace, Dolce & Gabanna. Där jag håller de två förstnämnda högst, då de fortfarande gör lite trevliga plagg som man själv kan bära.Balmain gör mycket snyggt utan tvekan, har dock aldrig förstått tjusningen med att köpa en tröja med överdimensionerad logo på
Absolut är det så. Själv håller jag mig till de mer klassiska välskräddade märkena som Canali, Caruso, Brioni och Ermenegildo Zegna som inte aspirerar på att vara så vansinnigt futuristiskt supertrendiga i sin design. Men, har nog en hel del att göra med att jag börjar bli gammalNej, så är det ju. Samma med alla dessa modehus nu. Gucci, Louis Vuitton, Dior, Fendi, Prada, Versace, Dolce & Gabanna. Där jag håller de två förstnämnda högst, då de fortfarande gör lite trevliga plagg som man själv kan bära.
Är väl i mitt tycke bara Saint Laurent som fortfarande har en mer avskalad approach som personligen tilltalar mig mest.
Att någonting bara går att handtvätta brukar ju ofta sammanhöra med exklusiva materialval. Det där ser dock ut som bomull och man är rädd att trycket ska försvinna… Pierre Balmain och hans modehus är ju dock ett av de mest anrika lyxhusen. Därav prislappen.
Synd att man enbart förknippar Louis Vuitton med deras skräniga Monogram Canvas som man ser överallt och många är fejk.Nej, så är det ju. Samma med alla dessa modehus nu. Gucci, Louis Vuitton, Dior, Fendi, Prada, Versace, Dolce & Gabanna. Där jag håller de två förstnämnda högst, då de fortfarande gör lite trevliga plagg som man själv kan bära.
Är väl i mitt tycke bara Saint Laurent som fortfarande har en mer avskalad approach som personligen tilltalar mig mest.
Är villig att hålla med. Men tycker mig se en liknande trend inom klassisk menswear, "995 euro" är en ganska vanlig siffra numera.Det följer målgruppernas löner ganska väl, skulle jag tro. Förr hade utformningen av kläderna en större påverkan på status och klass. Det satt i detaljerna (material, veck, längder, sömmar etc) och plaggen var inte lika lättåtkomliga för alla i samhället. Så ser det inte ut idag, priset blir istället den huvudsakliga utslagsfaktorn.
Exakt; extremt enkla pengar. Samma anledning till att Porsche gör SUV:ar..Finns inte mycket "modehus" och "traditionsrikt" att trycka på en fet logga på en vanlig sweatshirt. Men enkla pengar för modehusen, synd att man på lång sikt urvattnar märket. Det är tydligt att dessa modehus drar till sig ett ganska speciellt klientel just tack vare dessa extrema tryck/loggor/mönster som man själv inte vill förknippas med.
Nej, så är det ju. Samma med alla dessa modehus nu. Gucci, Louis Vuitton, Dior, Fendi, Prada, Versace, Dolce & Gabanna. Där jag håller de två förstnämnda högst, då de fortfarande gör lite trevliga plagg som man själv kan bära.
Absolut är det så. Själv håller jag mig till de mer klassiska välskräddade märkena som Canali, Caruso, Brioni och Ermenegildo Zegna som inte aspirerar på att vara så vansinnigt futuristiskt supertrendiga i sin design. Men, har nog en hel del att göra med att jag börjar bli gammal
Deras basplagg tycker jag blivit minst lika gräsliga som de flesta andra, tyvärr. Men ja, Gucci är ju precis likadana här men tycker ofta de har något plagg per kollektion som är trevligt.Dior har väl mer dressat än Gucci dock?
Utöver Dior är väl Lanvin och Saint Laurent hus som traditionellt har kläder som faktiskt går att ha utanför en catwalk. (Accessoarer är en annan sak)..
Tycker den trenden har varit väldigt tydlig, väldigt länge. Med risk för att låta som en trasig skiva, så tror jag att det är samma man ser här på KS och t.ex Instagram?Då är det tydligt, modevärlden har helt tappat fotfästet.. eller kanske snarare att jag är officiellt ”fashion-gubbe”.
Ok, boomer! Wazzup?Det är återigen ett bra exempel på att stil inte har en prislapp.
Real luxury is understanding quality, and having the time to enjoy it.' – G. Bruce Boyer
Du har faktiskt en bra poäng, om vi pratar Stil vs Kvalitet (vad nu egentligen kvalitet innebär...?)Ok, boomer! Wazzup?
Skulle gärna säga detsamma, men bågarna på mitt arsle säger annorlunda.Bara min åsikt...men ska jag agera reklampelare för ett varumärke så vill jag åtminstone ha betalt för det! (Se det som en kompensation för att det förfular kläderna jag bär)
Men numera och något årtionde tillbaka verkar det vara tvärtom...folk betalar dyra pengar för att göra reklam för ett varumärke! Konstig tid vi lever i!