Kvalitetskänsla?Mindre kontemporära.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kvalitetskänsla?Mindre kontemporära.
Inte sämre.Kvalitetskänsla?
Hade varit intressant att höra. Känns lite väl pricey men har själv inte funnit något alternativ till den när jag letat, antar att man kanske får punga!
Där har du mudd på kragen
Där har du mudd på kragen
Precis, gärna muddfri, både krage och ärmar!Sant! My bad!
Ja 20k känns svårmotiverat men de är ju väldigt snygga.Hade varit intressant att höra. Känns lite väl pricey men har själv inte funnit något alternativ till den när jag letat, antar att man kanske får punga!
Brooks BrothersOxfordskjortor, vart köper ni era ? Letar efter klassiska oxfordskjortor med en sjyst krage och bröstficka som inte kostar ”skjortan” budget på ca 1000kr
Vad ska du ha den till?Tips på snygg och prisvärt regnjacka?
Vardagen. Till jeans,chinos, mer casual.Vad ska du ha den till?
Okej, finns ju en uppsjö av olika sorters jackor för regn. Jag har t.ex: 1st oljerock från Barbour, 1st Baracuta G9, 1st Herno Laminar i Goretex och 1st Haglöfs Astral i Goretex. Hade jag köpt något mer så hade jag nog blickat mot Private White.Vardagen. Till jeans,chinos, mer casual.
Jag har en long jacket från Rains. Listpris typ 900, brukar finnas rabatterat. Inget att klaga på.Tips på snygg och prisvärt regnjacka?
Har inte testat själv men hört att asket Oxford skjorta är redigt bra.Oxfordskjortor, vart köper ni era ? Letar efter klassiska oxfordskjortor med en sjyst krage och bröstficka som inte kostar ”skjortan” budget på ca 1000kr
Den ser redigt usel ut, får man väl ändå säga?Har inte testat själv men hört att asket Oxford skjorta är redigt bra.
Sen kör jag själv på shirtonomy Oxford med deras ”formal button down” och tycker de är tveklöst bäst.
Ca 1200kr inkl frakt men håller ca 150 tvättar så blir billigt i längden
Jupp! Trist krage och korta ärmar.Den ser redigt usel ut, får man väl ändå säga?
Den ser redigt usel ut, får man väl ändå säga?
Kan inte det har att göra med att snubben på bilden är 184 cm och har på sig storleken S lång?Jupp! Trist krage och korta ärmar.
Uniqlo för en tredjedel av priset känns rimligare i så fall.Har inte testat själv men hört att asket Oxford skjorta är redigt bra.
Sen kör jag själv på shirtonomy Oxford med deras ”formal button down” och tycker de är tveklöst bäst.
Ca 1200kr inkl frakt men håller ca 150 tvättar så blir billigt i längden
Precis, gärna muddfri, både krage och ärmar!
Brothers: https://www.brothers.se/ry-shelby-d...MI6-6CvJ6m8wIVNgCiAx1rFwFjEAAYASAAEgIYe_D_BwEBehöver lite tips här då jag precis insåg att de 2 senaste veckornas förkylning och snack-spree har gjort mig liiite för fet för min skjorta till bröllopsfesten i helgen.
Var i Stockholm köper man en vit skjorta med dubbelmanschett som inte kostar en arm och ett ben? De flesta verkar ligga på typ 1000-1500 spänn och det vill jag helst inte betala.
Vad sägs om denna?Alternativ till stoffa flight jacket? Typ monokrom pilotjacka utan någon ”mudd” på kragen.
Enfärgat tyg med någon slags textur (flanell, hopsack etc)Vad ska man kolla efter om man är ute efter en kostym där både byxorna och kavajen kan bäras separat? Ska göra en ordentlig genomgång av jobbgarderoben och skulle vilja ha både en navy/mörkblå kostym som ser snygg ut både hel och delad.
Det är svårt.Vad ska man kolla efter om man är ute efter en kostym där både byxorna och kavajen kan bäras separat? Ska göra en ordentlig genomgång av jobbgarderoben och skulle vilja ha både en navy/mörkblå kostym som ser snygg ut både hel och delad.
Är det FÖR svårt och bättre att köpa separata delar som inte matchar? Hur blir det när man kombinerar udda kavaj och byxor i samma färg, blir inte det…. Konstigt?Det är svårt.
Jag funderar lite på hur dåliga Brothers Oxford kan vara, 2 för 899, kvalitén fattar jag men 100% bomull är ju trots allt 100% bomull?
räknar man trådar på Oxford också?
Boomerang är väl en av de mest klassiska leverantörerna av bra oxfordskjortor?Oxfordskjortor, vart köper ni era ? Letar efter klassiska oxfordskjortor med en sjyst krage och bröstficka som inte kostar ”skjortan” budget på ca 1000kr
Jag förstår inte motargumenten. Vilken kostym som helst kan du väl använda i separata delar? Den här köpte jag senast. Hela kostymen när det krävs, kavaj och jeans eller byxorna till en tunn lammullströja och ullrock. Snyggt alltihop och alltid välklädd!Är det FÖR svårt och bättre att köpa separata delar som inte matchar? Hur blir det när man kombinerar udda kavaj och byxor i samma färg, blir inte det…. Konstigt?