• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Arvis

Cartier
2-Faktor
Alternativ till stoffa flight jacket? Typ monokrom pilotjacka utan någon ”mudd” på kragen.

8FFD0212-878D-4A35-B5D8-40A24D4D0288.jpeg

Denna kanske beroende på vilken size man drar. Luddkragen är avtagbar. Klart bättre pris iaf.
 

Nudelpalm

Omega
Jag förstår inte motargumenten. Vilken kostym som helst kan du väl använda i separata delar? Den här köpte jag senast. Hela kostymen när det krävs, kavaj och jeans eller byxorna till en tunn lammullströja och ullrock. Snyggt alltihop och alltid välklädd!

Grundtanken är väl att jag hört en miljard gånger att kostymbyxor går att använda separat men kavajen är oftast tillräckligt annorlunda i design mot en ”solitär” blazer att det ser konstigt ut.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Uniqlo för en tredjedel av priset känns rimligare i så fall.
Uniqlo tillverkar sina oxfordskjortor i Indonesien och har vid flertalet gånger åkt fast för att använda sig av leverantörer som använder barnarbete. Så ja, kanske 1/3 av priset från asket men enligt mig går det inte att jämföra deras produkter iom social hållbarhet och miljöaspekt.


Men de kan vara min inre hippie som talar :)
Jag håller mig till att köpa produkter som huvudsakligen är producerade i Europa, så asket, shirtonomy och colorfull standard ligger högt på min lista :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad ska man kolla efter om man är ute efter en kostym där både byxorna och kavajen kan bäras separat? Ska göra en ordentlig genomgång av jobbgarderoben och skulle vilja ha både en navy/mörkblå kostym som ser snygg ut både hel och delad.
Grundtanken är väl att jag hört en miljard gånger att kostymbyxor går att använda separat men kavajen är oftast tillräckligt annorlunda i design mot en ”solitär” blazer att det ser konstigt ut.

I min mening handlar det om fingertoppskänsla och som @MartinGFX nämner är vissa tyger en bra utgångspunkt. Om det inte känns märkligt att dela kostymen bör du vara good to go. Det är lite av samma devis som gäller när det kommer till att slänga läderband på dykarklockor. Många tillverkar säljer även plaggen separat i dag, vilket är en bra riktlinje på hur de resonerar.
 

Nudelpalm

Omega
I min mening handlar det om fingertoppskänsla och som @MartinGFX nämner är vissa tyger en bra utgångspunkt. Om det inte känns märkligt att dela kostymen bör du vara good to go. Det är lite av samma devis som gäller när det kommer till att slänga läderband på dykarklockor. Många tillverkar säljer även plaggen separat i dag, vilket är en bra riktlinje på hur de resonerar.
Tack! Hittade även den där guiden som jag ska använda som någon slags utgångspunkt, men får bli diskussioner med butiken också vad de rekommenderar.

 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
@Falken - Kolla in denna från Drake’s

E05AB84D-DC37-429C-B735-818264D1D3C6.jpeg
6C35A713-EDC1-4FF5-9912-DD3987F4D72B.png



Det här är väl din storlek?

 

Korsvold

Omega
Inte illa! Men med nästan samma prislapp så känns Stoffa fortfarande mest attraktivt då! Tack i alla fall! 😁

 

Scipio

Patek
2-Faktor
Grundtanken är väl att jag hört en miljard gånger att kostymbyxor går att använda separat men kavajen är oftast tillräckligt annorlunda i design mot en ”solitär” blazer att det ser konstigt ut.
Det stämmer nog oftare på billigare kostymer. Köper du full canvas i enfärgad bra ull så följer den med som en morgonrock. Den förblir elegant men är mer mångsidig då den går till både casual och stil. Det är min erfarenhet och upplevelse.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor

fin men ärmarna tyckte jag kändes som 2m långa men kanske har korta armar 🙃
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
En fråga till alla er världsvana fashonistas!
Befinner mig på Mallorca och kommer under veckan ta mig ut för en shoppingrunda. Behöver inhandla skor, skjortor och någon klassisk vit t-shirt.

Letar därför efter tips på lokala producenter och märken som har butiker på ön. Har än sålänge samlat på mig följande tips.
skor: Carmina, TLB, Yanko.
Har ni några tips? :)
 
Topp