Falken
Silver
Tyvärr med muddar & ish samma prisnivå. Tack ändå för engagemang!Vad sägs om denna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr med muddar & ish samma prisnivå. Tack ändå för engagemang!Vad sägs om denna?
Fast kravet var "utan någon ”mudd” på kragen." vilket denna uppfyller men muddarna där nere är inte skitsnygga på denna jacka heller. Och helt sant ang. priset.Tyvärr med muddar & ish samma prisnivå. Tack ändå för engagemang!
Alternativ till stoffa flight jacket? Typ monokrom pilotjacka utan någon ”mudd” på kragen.
Grundtanken är väl att jag hört en miljard gånger att kostymbyxor går att använda separat men kavajen är oftast tillräckligt annorlunda i design mot en ”solitär” blazer att det ser konstigt ut.Jag förstår inte motargumenten. Vilken kostym som helst kan du väl använda i separata delar? Den här köpte jag senast. Hela kostymen när det krävs, kavaj och jeans eller byxorna till en tunn lammullströja och ullrock. Snyggt alltihop och alltid välklädd!
Corneliani - Kostym marin| NK
Stilren kostym från Corneliani vävd i fin ull. Kavajen är enkelknäppt med två knappar och har tre fickor fram, två fickor med lock och en bröstficka. Kavajen har snygg AMF-stickning längs slagen och vid fickorna. Byxorna har pressveck och gylf med dragkedja och dold, dubbel knappknäppning...www.nk.se
Uniqlo tillverkar sina oxfordskjortor i Indonesien och har vid flertalet gånger åkt fast för att använda sig av leverantörer som använder barnarbete. Så ja, kanske 1/3 av priset från asket men enligt mig går det inte att jämföra deras produkter iom social hållbarhet och miljöaspekt.Uniqlo för en tredjedel av priset känns rimligare i så fall.
Vad ska man kolla efter om man är ute efter en kostym där både byxorna och kavajen kan bäras separat? Ska göra en ordentlig genomgång av jobbgarderoben och skulle vilja ha både en navy/mörkblå kostym som ser snygg ut både hel och delad.
Grundtanken är väl att jag hört en miljard gånger att kostymbyxor går att använda separat men kavajen är oftast tillräckligt annorlunda i design mot en ”solitär” blazer att det ser konstigt ut.
Inte illa! Men med nästan samma prislapp så känns Stoffa fortfarande mest attraktivt då! Tack i alla fall!
Tack! Hittade även den där guiden som jag ska använda som någon slags utgångspunkt, men får bli diskussioner med butiken också vad de rekommenderar.I min mening handlar det om fingertoppskänsla och som @MartinGFX nämner är vissa tyger en bra utgångspunkt. Om det inte känns märkligt att dela kostymen bör du vara good to go. Det är lite av samma devis som gäller när det kommer till att slänga läderband på dykarklockor. Många tillverkar säljer även plaggen separat i dag, vilket är en bra riktlinje på hur de resonerar.
Tack! Hittade även den där guiden som jag ska använda som någon slags utgångspunkt, men får bli diskussioner med butiken också vad de rekommenderar.
Inte illa! Men med nästan samma prislapp så känns Stoffa fortfarande mest attraktivt då! Tack i alla fall!
Köp kostymer och köp uddakavajer och uddabyxor. Sen har @MartinGFX en poäng, men bara för att det går blir det inte alltid bra.Är det FÖR svårt och bättre att köpa separata delar som inte matchar? Hur blir det när man kombinerar udda kavaj och byxor i samma färg, blir inte det…. Konstigt?
BästaTack! Hittade även den där guiden som jag ska använda som någon slags utgångspunkt, men får bli diskussioner med butiken också vad de rekommenderar.
Det stämmer nog oftare på billigare kostymer. Köper du full canvas i enfärgad bra ull så följer den med som en morgonrock. Den förblir elegant men är mer mångsidig då den går till både casual och stil. Det är min erfarenhet och upplevelse.Grundtanken är väl att jag hört en miljard gånger att kostymbyxor går att använda separat men kavajen är oftast tillräckligt annorlunda i design mot en ”solitär” blazer att det ser konstigt ut.
Tack för tipsen!
Landade i denna tillslut. lite tjockare variant nu till vintern men liknande ”modell”. Dubbelzip & lite bredare krage.Inte illa! Men med nästan samma prislapp så känns Stoffa fortfarande mest attraktivt då! Tack i alla fall!
Märke?Landade i denna tillslut. lite tjockare variant nu till vintern men liknande ”modell”. Dubbelzip & lite bredare krage.
Selected faktiskt!
Trevlig! Påminner om A.P.C. som har några liknande modeller!Landade i denna tillslut. lite tjockare variant nu till vintern men liknande ”modell”. Dubbelzip & lite bredare krage.
Tack! Ja såg att de hade några likande också (dock utan dubbelzip).Trevlig! Påminner om A.P.C. som har några liknande modeller!
SETH Chockolat
Our cow suede jacket is thick and weighty, ideal for autumn weather. Deep, thick chocolate-brown colur. Classic bomber style fit with a neat silhouette. Large patch pockets. An unfussy style with clean lines. The bomber style allows room for layers underneath when required Two way YKK zippers...humanscales.se
Jag köpte en från Uniqlo idag. Känns väldigt bra för pengarna. https://www.uniqlo.com/se/en/produc...SMA002&cgid=IDm-coats-jackets&hassubcat=falseTips på en skön o varm höst/vår jacka med huva? Måste passa kostymbyxor och skjorta. Budget 2000kr.
Tips på en skön o varm höst/vår jacka med huva? Måste passa kostymbyxor och skjorta. Budget 2000kr.
Bra val! Jag köpte uniqlos down jacket istället.
Nej men den där såg också fin ut.