• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

naggge

Panerai
Någon med lite erfarenhet av Brunello Cucinelli?

Fastnat för den avslappnat eleganta stilen efter att ha surfat runt och kollat bilder.

Hur är kvalitén? Hur är storlekarna d v s hur bärs de? 🙂
Köpte nyligen en skjorta och är nöjd. Skulle inte säga att priset är berättigat men det kan säkert någon annan fylla i kring.
Du kan ju få otroligt fina MTO eller till och med MTM för samma pengar.

Gillar hur som helst passformen på M, italian fit. Sitter ungefär som en 39 slim från Eton.
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Tack handla där förut. Får bli en en liten chansning på chinos. Handlade från Luxire.de

5/10 Beställde.
7/10 Utskeppat med DHL.

12/10 Hämtade ut.

Imponerade hur snabbt det gick. Pluspoäng för kampanjkod samt hur lite man måste handla för free shipping. Passformen är rätt bra för första gången för chinos kan såklart korrigera men nöjd.

Värde för pengarna 10/10 utan problem.
 
Senast ändrad:

Nudelpalm

Omega
La Chemise, hur är kvaliteten på deras skjortor? Tänker att 4 skjortor för 2000kr är ett väldigt bra pris, men om kvaliteten är sådär går jag nog hellre till NK och lägger lite mer på skjortor.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
La Chemise, hur är kvaliteten på deras skjortor? Tänker att 4 skjortor för 2000kr är ett väldigt bra pris, men om kvaliteten är sådär går jag nog hellre till NK och lägger lite mer på skjortor.
Jag köpte deras linneskjorta, typ denna:
(då kostade den 650 kr)

Det är väl inget fel på den, men som många gånger annars får man vad man betalar för, jag tycker det är rätt "flimsig" kvalité på linnet och knapparna är inte MOP (nu står det kvalitetsknapp på deras hemsida men jag är rätt säker på att det faktiskt stod MOP när jag köpte min). Så det har slutat med att den linne skjortan har blivit min "vardags-svettig-som-fan-gå-till-lokala-sjöstranden-för-ett-snabbt-bad" skjorta och inget jag bär på stan.
 

GossipGirl

Cartier
Hallå!

Vart hittar man en prisvärd raglan coat som man inte behöver pantsätta lägenheten för? Tänker typ 6-7000kr. Chad Prom hade vart ett givet val om den hade funnits i någon varmare färg. Gärna mot det jordiga hållet.
BB65187A-9E93-474C-92DF-3FD242F37843.jpeg
84524B39-B8FE-4BED-B06E-3145BA383B76.jpeg
C9CFFF49-1D8C-4683-A1A0-FBFAA343EAFF.jpeg
 
Hallå!

Vart hittar man en prisvärd raglan coat som man inte behöver pantsätta lägenheten för? Tänker typ 6-7000kr. Chad Prom hade vart ett givet val om den hade funnits i någon varmare färg. Gärna mot det jordiga hållet.
BB65187A-9E93-474C-92DF-3FD242F37843.jpeg
84524B39-B8FE-4BED-B06E-3145BA383B76.jpeg
C9CFFF49-1D8C-4683-A1A0-FBFAA343EAFF.jpeg
Denna kanske? https://www.poszetka.com/product-eng-6086-Prince-of-Wales-raglan-coat-Rudolf.html
Har den själv och älskar min. Inte gjort för kallaste vintrarna men är fantastisk höst, tidig vinter och varmare vinterdagar.
 

Entruv

Omega
Hallå!

Vart hittar man en prisvärd raglan coat som man inte behöver pantsätta lägenheten för? Tänker typ 6-7000kr. Chad Prom hade vart ett givet val om den hade funnits i någon varmare färg. Gärna mot det jordiga hållet.
BB65187A-9E93-474C-92DF-3FD242F37843.jpeg
84524B39-B8FE-4BED-B06E-3145BA383B76.jpeg
C9CFFF49-1D8C-4683-A1A0-FBFAA343EAFF.jpeg

Kikat typ tradera? Brukar finnas ganska gott om dem, ofta i mer smickrande längd än moderna, som kan bli lite korta i mitt tycke.
 

Number 6

Omega
Äger som sagt båda och har även ett par andra hängandes. Ingen av dem är direkt särskillt vänliga när det kommer till andning. Dom är kanon vid lättare regn, vind och utomhusbruk. Men om det är kyligare där du behöver ex. en cashmere/ull under så blir det lätt varmt under. Som fritidsjacka under den svalare tiden skulle jag isf välja en Sapper. Har kört den som sen höst/tidig vår jacka länge nu och den blir inte lika varm samtidigt som den håller värmen. Har använt den en del på vintern också.

Edit: Hört att fodret på Ashby ska vara av ett annat material än bomull (som det är på Bedale) och därför andas sämre, nån sanning i det?
Om du menar det fodret du kan komplettera med så kan du välja både syntetiskt (typ hästtäcke) eller bomull. Men som sagt båda blir tighta.

Edit 2: Sapper kommer även med dragsko i midjan något som jag saknar med de andra jackorna. Skulle jag välja en och den jag använt mest är Sapper.
@Deskdiversthlm den där Sapper blev jag sugen på, jag kör Bristol och Bedale i stl 42(L) kör man samma stl på Sapper då? Den kändes ju lite annorlunda faktiskt mot de två andra (som f.ö. har varit sjukt bra jackor)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
@Deskdiversthlm den där Sapper blev jag sugen på, jag kör Bristol och Bedale i stl 42(L) kör man samma stl på Sapper då? Den kändes ju lite annorlunda faktiskt mot de två andra (som f.ö. har varit sjukt bra jackor)
Kör på din vanliga storlek. Iom att den har dragsko i midjan så kan man tighta till lite. Och eftersom det är en fodrat vinterjacka kan man få plats med en tjockare tröja utan att den blir för tight.
 
Tar gärna tips på basictröjor! Merino och grövre, v-ringat och rundhalsat. Betalar gärna för kvalité men inte för märke, men även gärna tips i budgetklassen.

Tycker många billigare merinotröjor blir lite "genomskinliga" om ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand!
 
Hallå!

Vart hittar man en prisvärd raglan coat som man inte behöver pantsätta lägenheten för? Tänker typ 6-7000kr. Chad Prom hade vart ett givet val om den hade funnits i någon varmare färg. Gärna mot det jordiga hållet.
BB65187A-9E93-474C-92DF-3FD242F37843.jpeg
84524B39-B8FE-4BED-B06E-3145BA383B76.jpeg
C9CFFF49-1D8C-4683-A1A0-FBFAA343EAFF.jpeg
Jag skulle hålla ett öga på "Berg & Berg". De kommer nog släppa ett gäng till vintern. De ligger på 9k, men brukar säljas för halva priset efter säsongen, så om du inte har bråttom så kolla där.
Sir of Sweden är snäppet billigare, men längden är jag osäker på.
 
Senast ändrad:
Tar gärna tips på basictröjor! Merino och grövre, v-ringat och rundhalsat. Betalar gärna för kvalité men inte för märke, men även gärna tips i budgetklassen.

Tycker många billigare merinotröjor blir lite "genomskinliga" om ni förstår vad jag menar.

Tack på förhand!
Vad gäller budget finns alltid brothers. De brukar ha merinotröjor. Tvätta inte för varmt ba. Har en som numera är i storlek xxxxxxxxs.

Har du lite mer att lägga kan du kolla in:
Granqvist
Spier & mackay
Cavour
 
Topp