• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Absolut! Jag har liknande byxor i vintermaterial som jag köpt på Brothers men vill hitta fler tunna byxor med den där stilen. Jag ser de byxorna som ett mellanting mellan kostymbyxor och chinos - perfekt alltså!

Jag har ett par likadana i flanell, ser bra ut med både skjorta eller en lite finare tshirt/pike.

Absolut! Jag har liknande byxor i vintermaterial som jag köpt på Brothers men vill hitta fler tunna byxor med den där stilen. Jag ser de byxorna som ett mellanting mellan kostymbyxor och chinos - perfekt alltså!

Är du smal? Kan eventuellt gräva fram ett par nästan oanvända och superfina flanellbrallor från Oscar Jacobsson (från samarbetet med Nitty Gritty) i storlek 46 och sälja för en rimlig peng.

Är du smal? Kan eventuellt gräva fram ett par nästan oanvända och superfina flanellbrallor från Oscar Jacobsson (från samarbetet med Nitty Gritty) i storlek 46 och sälja för en rimlig peng.
Har strl 48 på alla byxor jag har men frågar är om inte det egentligen är lite stort och jag har köpt den storleken av bara farten... Har du några bilder på byxorna? Är intresserad.

Kika på Our Legacy! Men håll dig borta från kaschmiren, du kommer att älska byxorna så mycket att du inte vill att de ska slitas ut fort...

Tack så jättemycket för tipset! Jag ska titta in den sidan med detsamma!

MW1037_image01.jpg

Tyckte denna var lite cool.

Hehe, Our Legacy är kaos. Dom inspireras av Ryska pridefestivalen, typ. Men jag har ett par shorts från dom :happyhappy:

Hehe, Our Legacy är kaos. Dom inspireras av Ryska pridefestivalen, typ. Men jag har ett par shorts från dom :happyhappy:

Haha, de var bättre förr. Men det finns alltid lite godis att hämta därifrån. Tycker att både Our Legacy och Uniforms for the Dedicated gått överstyr...

Whyred kappan var ju ascool :). Börjar bli sugen på att behålla den.

Postar lite bilder sen. De andra sakerna var sådär, men bikerjacakn var fin.

//Maxim

Valde att skicka tillbaka den, den var störtskön knäppt, men helt omöjlig att använda uppknäppt. Har en känsla av att whyred-rocken aldrig skulle komma till användning.

Går det att leva med kritvita byxor i sommar? Eller blir de skitiga och ser fula ut efter
15min?

Erfarenheter från er?

//Maxim

Går det att leva med kritvita byxor i sommar? Eller blir de skitiga och ser fula ut efter
15min?

Erfarenheter från er?

//Maxim

Jag skulle satsa på ett par byxor i en benvit/gräddvit ton, och gärna i ett material som har lite karaktär, typ linne. En perfekt sommar byxa enligt mig, bär själv ett par i linne stora delar av sommaren och de är fräscha ännu!

Hittade ett par dundersköna från Filippa K. Kritvita, bomull med struktur likt manchester, men väldigt tunna så man ser fickorna väldigt lätt. Blir nog svårt att kombinera med en tvååring, så får nog hitta något i en mörkare färg tror jag =/

Köpte min första kostym idag, en Hugo Boss. Ska ha den på lite kommande galamiddagar och dop. Förhoppningsvis kan den även användas vid studenten nästa år. Tycker ni att jag ska sy in den någonstans eller dylikt (byxorna känns ganska självklart)? Nu är den möjligtvis lite stor, men vore som sagt fördelaktigt om jag kunde använda den lite i framtiden också. Ser på bilderna nu att ärmarna blev väldigt skrynkliga tyvärr, krävs bättre bilder tro?

IMG_4694.JPG

IMG_4699.JPG

Köpte min första kostym idag, en Hugo Boss. Ska ha den på lite kommande galamiddagar och dop. Förhoppningsvis kan den även användas vid studenten nästa år. Tycker ni att jag ska sy in den någonstans eller dylikt (byxorna känns ganska självklart)? Nu är den möjligtvis lite stor, men vore som sagt fördelaktigt om jag kunde använda den lite i framtiden också. Ser på bilderna nu att ärmarna blev väldigt skrynkliga tyvärr, krävs bättre bilder tro?

IMG_4694.JPG

IMG_4699.JPG

Ser bra ut glöm inte att ta bort Bossmärket på ärmen och akutvårda dina skor för Guds skull. :p

Galaxxy
Tycker att du valde en snygg färg. Bra! Som du säger så är den lite stor över axlarna men det som syns mest tycker jag är runt magen. Och armarna ser ut att vara lite för långa, men måste se hur de ser ut när ärmarna inte är uppskrynklade. Byxorna schyssta tyckte jag.

Tillbaka
Topp