• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ok! Då ber jag om ursäkt.

Jag trodde du syftade till att göra narr av honom vilket jag tyckte var taskigt eftersom dels, det är en studentkostym och dels att den inte är så mycket för stor. Men då var allt ett missförstånd och jag hoppas vi kan gå vidare! :)

Det gjorde jag verkligen inte och jag uppskattar inte att bli utmålad som någon som gör narr av andra på ett fisförnämt sätt! Men, missförstånd har skapat värre konflikter än forumgräl right? Vi glömmer det och går vidare, överens om att klockor och kostymer är nice.

Må väl,
Philip

Jag tipsar gärna om en sida jag brukar beställa ifrån.

Dock handlar det mest om billiga träningskläder, joggingutrustning och basplagg- men även det kanske är intressant?

Sportsdirect.com

babanker, nu när allt är löst. Kan du inte posta en skön outfit tillsammans med din Tissot på havsorm?

Olá Ernesto,

Det kan jag inte idag, rullar ljusblå Adidas och smått vulgär klockkombo. Bara katter som ger mig A+ ikväll.

image.jpg

Köpte en Linneskjorta från Stenströms och har aldrig ägt en linneskjorta tidigare. Är det värt att köpa en finskjorta i Linne när den ändå kommer skrynkla sig? Och säljaren påstod att linneskjortor med kvalitetstyg ser bättre ut och skrynklar sig mindre efter användning.

Köpte en Linneskjorta från Stenströms och har aldrig ägt en linneskjorta tidigare. Är det värt att köpa en finskjorta i Linne när den ändå kommer skrynkla sig? Och säljaren påstod att linneskjortor med kvalitetstyg ser bättre ut och skrynklar sig mindre efter användning.

Allt linne skrynklar sig mer eller mindre och det är en del av charmen, det handlar mer om vilken typ av linne man använder (vilket förvirrande nog på klädspråk kallas just kvalité/kvalitet, vilket inte nödvändigtvis utesluter att man dessutom talar i termer av högre eller lägre kvalitet - ett exempel skulle kunna vara "en lätt, tunn och krispig linnekvalitet av mycket god kvalitet".)

Tänkte tipsa om Our Legacys utförsäljning, om än lite sent... Sista dagen idag. Var där nyss och kollade läget! Det finns storlekar kvar, inte bara xxxxxxl.

Sibyllegatan 9
Kl 10-18

Tänkte tipsa om Our Legacys utförsäljning, om än lite sent... Sista dagen idag. Var där nyss och kollade läget! Det finns storlekar kvar, inte bara xxxxxxl.

Sibyllegatan 9
Kl 10-18

Varför? Varför bor jag i en tråkig stad i Finland och missar alla festligheter som dessa... Fyndade du något?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Varför? Varför bor jag i en tråkig stad i Finland och missar alla festligheter som dessa... Fyndade du något?

Plaekä e en grym affär i Östsverige. Handlat en del från deras onlineshop. Tror dom ligger i Helsingfors om du är i närheten. Är inte säker dock.

Dags att flytta Hannes!

Jag orkade inte trängas med alla så jag gick dit fem minuter innan stängning på söndagen och vid öppning på måndagen. Köpte bara den paisleymönstrade jeansjackan. Annars fanns det mycket godis om jag hade gått dit vid starten...

Plaekä e en grym affär i Östsverige. Handlat en del från deras onlineshop. Tror dom ligger i Helsingfors om du är i närheten. Är inte säker dock.

Tack för tipset, har kollat igenom deras webshop nu och de verkar ha en del intressant. Tyvärr så bor jag långt ifrån Helsingfors så har inte möjlighet att gå till någon fysiskbutik. Blir mest nätshopping för min del...

Är det lökigt att använda kostymbyxor/finbyxor utan kavaj? Jag går för det mesta runt i chinos, randiga/rutiga skjortor samt rundringade tjocktröjor och vill hotta upp mig lite. Funderar på dessa:
image.jpg

Tankar? Finns det någon härlig tumregel?

Pingar Singular

Är det lökigt att använda kostymbyxor/finbyxor utan kavaj? Jag går för det mesta runt i chinos, randiga/rutiga skjortor samt rundringade tjocktröjor och vill hotta upp mig lite. Funderar på dessa:
image.jpg

Pingar Singular

Ett par sjyssta skor samt en ljusare skjorta en sommardag i stan tycker jag att det där funkar alldeles utmärkt.

Fick hem en ny kostym igår, har redan konstaterat att armarna är rätt ok (kan ju kortas) och att byxorna ska läggas upp. Men hur sitter den i axlar/bröst? Ska ta in den åtminstone lite grann i midja har jag tänkt. Ni får ursäkta halvsumpiga bilder och handduken i bakgrunden, inte lätt att försöka ta bilder på kostymens passform när man bor själv.

kropp.jpg

axlar.jpg

kropp2.jpg

Fick hem en ny kostym igår, har redan konstaterat att armarna är rätt ok (kan ju kortas) och att byxorna ska läggas upp. Men hur sitter den i axlar/bröst? Ska ta in den åtminstone lite grann i midja har jag tänkt. Ni får ursäkta halvsumpiga bilder och handduken i bakgrunden, inte lätt att försöka ta bilder på kostymens passform när man bor själv.

kropp.jpg

axlar.jpg

kropp2.jpg

Gör rent spegeln. In med en ljuskälla till och ta nya bilder. :p

Hade gärna försökt, men lustigt nog är den enda spegel jag har också på längre avstånd från närmaste eluttag än vad mina sladdar räcker.

Anden, den ser helt okej ut! tycker axelpartiet ser fint ut och även bröstet som varken stramar eller ser bylsigt ut. däremot, behövs bättre bilder för att kunna se hur den VERKLIGEN ser ut. Svårt att se konturer i dagsläget.

image.jpg

Pingar Singular

Det är inga konstigheter, men värt är att tänka på att kostymbyxor precis som en kostymkavaj (men inte i samma utsträckning) kan se lite "på rymmen" ut.

Anden, den ser helt okej ut! tycker axelpartiet ser fint ut och även bröstet som varken stramar eller ser bylsigt ut. däremot, behövs bättre bilder för att kunna se hur den VERKLIGEN ser ut. Svårt att se konturer i dagsläget.

Tack!

Drog ett par bilder till och öste på med lite mer ljus i redigering, så förhoppningsvis syns det bättre nu. Framförallt ryggen verkar ha något roligt för sig?

2014-05-07 11.54.47.jpg

2014-05-07 11.53.52.jpg

Sorry att jag plågar er med det här, men jag funderar på att använda den ikväll i oskräddat skick och sen skicka in för ändringar och då behöver man ju ha lite koll på om den är körd från början eller inte.

Tack!

Drog ett par bilder till och öste på med lite mer ljus i redigering, så förhoppningsvis syns det bättre nu. Framförallt ryggen verkar ha något roligt för sig?

2014-05-07 11.54.47.jpg

2014-05-07 11.53.52.jpg

Sorry att jag plågar er med det här, men jag funderar på att använda den ikväll i oskräddat skick och sen skicka in för ändringar och då behöver man ju ha lite koll på om den är körd från början eller inte.

nu ser det riktigt bra ut. sprätt bort stygnen vid slitsen så är du game. fin passform.

Tillbaka
Topp