Zingo
Silver
Låter som en bra utgångspunkt. Om du ska börja bygga upp en garderob med arbetskläder så är det klokt att gå loss på rean (alltid rea varje jul och sommar då kontorskläder reas ut), kan då vara bra att vara öppen även för andra märken.Tackar @Zingo får dra förbi imorn (om det har öppet)!
Har några funderingar till..
Har läst igenom nästan alla sidor här och såg att det snackades lite om sneakers.
Jag är på jakt efter lite finare sneakers som jag kan ha till kontoret, upp till 2kkr.
De ska vara snygga, bekväma och simpla. Svart samt vit färg ska köpas. Skorna kommer att användas till jeans och lite finare tshirts/polotröjor/sweatshirt (ej luva), skjorta används någon gång i veckan också.
Har kollat in på dessa märken:
- Common Projekt, Diemme, Axel Arigato. Tankar?
De flesta känns dock för dyra. 3-4kkr för ett par sneakers känns sådär..
Lite kort sammanfattning av det som jag har snappat upp av er.
Chinos: Förstått att OJ ska ha kvalitativa för ca 1kkr. Vill man köra top notch så kör man på Incotex (ca 2kkr).
Tröjor/piké/skjortor: Uniqlo ska vara rätt bra. De känns nästan lite för billiga, är kvaliten bättre än vad man ska tro? Hur är det egentligen med Cashmere tröjor? Aldrig ägt något i det tyget. Sticks det? Hur är det med tvätten? Lite rädd för att beställa.
Tänkte lägga en beställning från SS också på lite skjortor i Egyptiskt tyg. Lite spännande det med.
Jeans: Gå för riktiga jeansmärken, som ex. Levis. Nudie har jag alltid tyckt om (töjs säkerligen ut 2 storlekar efter lite användning). Tigers Pistolero töjs ut minst 2-3 storlekar enligt mig och sitter dåligt som satan. Ser ut som att man har blöja på sig efter någon månads användning.
Tshirts: Har du mycket på kontot och/eller enbart köper top-notch så är Our Legacy ett bra alternatic (1kkr). COS är annars grymma (finns hos Volt i Sthlm) omkring halva priset av Our Legacy.
Kappor: Herno Lardini (finns hos Gabucci) b.la.
Kostym: I mellanklassen (3-5k) finns OJ (Oscar Jacobsson) och SS som levererar kanske det bästa för priset.
Extra: Bli god vän med skräddaren!
Blev ett långt inlägg, men kanske uppskattas av någon!
Lite extra tack till b.la. @Singular och @Whedda som har levererat fina tips och synpunkter.
Kashmir är ull-porr! Underbart, sticks inte och typ "tvättas inte".