• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Skaffat polotröja för första gången sen mellanstadiet. Känns än så länge väldigt bra.
20151221_133027.jpg

Började kolla på paraplyer på nätet och som vanligt kollare man dyrare å dyrare produkter. Är det någon här som har erfaranhet av pasotti paraplyer?

Började kolla på paraplyer på nätet och som vanligt kollare man dyrare å dyrare produkter. Är det någon här som har erfaranhet av pasotti paraplyer?

Haha... Vi människor är fan inte friska. Att söka i all oändlighet efter den perfekta produkten.. Jag har tyvärr ingen koll på just paraplyer. Hör dock av er om ni behöver en grym potatis och rotfruktsskalare. En top notchskalare är inte att förakta.

Haha... Vi människor är fan inte friska. Att söka i all oändlighet efter den perfekta produkten.. Jag har tyvärr ingen koll på just paraplyer. Hör dock av er om ni behöver en grym potatis och rotfruktsskalare. En top notchskalare är inte att förakta.
Vilken cliffhanger. Klart vi vill veta vilken potatisskalare man ska ha! Gällande paraplyer har jag hört gott om Fulton men ännu inte hunnit testa själv.

Teknikmagasinet sålde (för ett par år sedan i vartfall) ett paraply som både vecklade ut sig, och fällde ihop sig automatiskt.
Det är allt jag kräver av ett paraplyhelvete !

Har ingen koll på märket du nämner men däremot har jag hunnit äga två Fulton paraplyer som någon nämnde tidigare i tråden. Varit extremt nöjd med båda och enligt mig är de väldigt prisvärda. Enkelt och billigt att beställa från England :)

Fulton ser man ofta nämnas som bra paraplyer. Ligger väl runt 500 +/- några hundringar beroende på modell. Jag köpte ett av märket Knirps i Tyskland som har funkat bra. Stabilt och bra kvalitet men ingen överdriven flärd. Kostade väl runt 8-900 kr.

Problemet med paraplyer är att det är så jäkla lätt att tappa bort dem, så jag ville ha ngt av rejäl och bra kvalitet, men ändå en rimligt pris eftersom jag VET (efter två tidigare händelser) att jag förr eller senare kommer att förlora det. Busshållplatser, pubar, restauranter, väntrum etc. Som gjorda för att glömma dem.

Behöver kanske en smoking... Var köper man en billig som ändå ser helt ok ut? Elr funkar blå kostym på nyår
Kanske ett sent svar... Köpte min smoking på grosshandlaren för många år sedan. Hyfsat bra pris (omkring 2k). De hade dock skralt utbud gällande tillhörande skjortor.
Är det påbjudet smoking kommer man i smoking. Punkt.
Beroende på hur ofta man använder smokingen kan man fundera på hur mycket man är redo att lägga på den.

Tjenixen! Äntligen har man nått upp till de jobbiga 50 första inläggen.
Tänkte inhandla en vit Eton-skjorta till nyårskostymen. Såg att Eton hade 40% rea på nätet. Någon som vet om det går att få tag på samma rabatt någonstans inne i huvudstaden? Tvivlar på att de hinner leverera till imorgon :D

Tjenixen! Äntligen har man nått upp till de jobbiga 50 första inläggen.
Tänkte inhandla en vit Eton-skjorta till nyårskostymen. Såg att Eton hade 40% rea på nätet. Någon som vet om det går att få tag på samma rabatt någonstans inne i huvudstaden? Tvivlar på att de hinner leverera till imorgon :D
Åhléns har Eton på rea (kommer dock inte ihåg om de har 30%?), NK har inte börjat än.

Edit: De har inte de vanliga standard vit på rea men olika andra vita varianter.

Tackar @Zingo får dra förbi imorn (om det har öppet)!

Har några funderingar till.. :)
Har läst igenom nästan alla sidor här och såg att det snackades lite om sneakers.
Jag är på jakt efter lite finare sneakers som jag kan ha till kontoret, upp till 2kkr.

De ska vara snygga, bekväma och simpla. Svart samt vit färg ska köpas. Skorna kommer att användas till jeans och lite finare tshirts/polotröjor/sweatshirt (ej luva), skjorta används någon gång i veckan också.

Har kollat in på dessa märken:
- Common Projekt, Diemme, Axel Arigato. Tankar?
De flesta känns dock för dyra. 3-4kkr för ett par sneakers känns sådär..

Lite kort sammanfattning av det som jag har snappat upp av er.
Chinos: Förstått att OJ ska ha kvalitativa för ca 1kkr. Vill man köra top notch så kör man på Incotex (ca 2kkr).

Tröjor/piké/skjortor: Uniqlo ska vara rätt bra. De känns nästan lite för billiga, är kvaliten bättre än vad man ska tro? Hur är det egentligen med Cashmere tröjor? Aldrig ägt något i det tyget. Sticks det? Hur är det med tvätten? Lite rädd för att beställa.
Tänkte lägga en beställning från SS också på lite skjortor i Egyptiskt tyg. Lite spännande det med. ;)

Jeans: Gå för riktiga jeansmärken, som ex. Levis. Nudie har jag alltid tyckt om (töjs säkerligen ut 2 storlekar efter lite användning). Tigers Pistolero töjs ut minst 2-3 storlekar enligt mig och sitter dåligt som satan. Ser ut som att man har blöja på sig efter någon månads användning.

Tshirts: Har du mycket på kontot och/eller enbart köper top-notch så är Our Legacy ett bra alternatic (1kkr). COS är annars grymma (finns hos Volt i Sthlm) omkring halva priset av Our Legacy.

Kappor: Herno Lardini (finns hos Gabucci) b.la.

Kostym: I mellanklassen (3-5k) finns OJ (Oscar Jacobsson) och SS som levererar kanske det bästa för priset.

Extra: Bli god vän med skräddaren! :cool:

Blev ett långt inlägg, men kanske uppskattas av någon! :cigar:
Lite extra tack till b.la. @Singular och @Whedda som har levererat fina tips och synpunkter.

Tillbaka
Topp