Erik83
Basic
Hade faktiskt tänkt testa dom, men slut i min storlek.Sagt det förr, säger det igen. Uniqlos regular fit är förvånansvärt bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade faktiskt tänkt testa dom, men slut i min storlek.Sagt det förr, säger det igen. Uniqlos regular fit är förvånansvärt bra.
Man kan nog gå upp en storlek om det är på det hållet.Hade faktiskt tänkt testa dom, men slut i min storlek.
De brukar gå på rea för runt 1500 regelbundetÄr inte dom rätt långt utanför budget?
Testade deras ”U regular fit” i butiken och de var i kortaste laget (superbra midja dock). Personalen konstaterade att de bara kom i en längd och kunde inte riktigt redogöra för vilken det var. På hemsidan framgår heller inte hur långa de är. Dock att modellen på bilden är lika lång som mig och bär samma storlek. På honom sitter de dock som en smäckSagt det förr, säger det igen. Uniqlos regular fit är förvånansvärt bra.
Sagt det förr, säger det igen. Uniqlos regular fit är förvånansvärt bra.
Tänkte klicka hem ett par sådana här, men sen såg jag att de bara är 77 i innerbenslängd... Finns bara i en längd.Sagt det förr, säger det igen. Uniqlos regular fit är förvånansvärt bra.
Sååå min fråga kvarstår, finns det ok svarta jeans med lite högre midja? Tänk Berg&Berg men gärna ner mot tusenlappen. B&B blir det för blå jeans.
Därför jag tycker de är bra. Där är bra med plats i låren och hygglig midja för pengen.Hur upplever du dem i låren? Har rätt breda lår och vill inte ha tighta jeans
Vanliga Levis 501 från Care of Carl. Enkelt ju.Sååå min fråga kvarstår, finns det ok svarta jeans med lite högre midja? Tänk Berg&Berg men gärna ner mot tusenlappen. B&B blir det för blå jeans.
Attolini anses ju tillverka de bästa RTW kostymerna på planeten, t om vassare än Kiton/Brioni RTW ditonSnälla någon köp denna så jag slipper impulsköpa den själv: https://www.ebay.com/itm/Cesare-ATT...50-Cashmere-blazer-coat-sartoria/185200552080
Har köpt av killen tidigare och han är utmärkt att ha att göra med och plaggen har varit av galen kvalitet.
Japp... jag är fortfarande sugen på att klicka hem den även om den nog är lite kort för migAttolini anses ju tillverka de bästa RTW kostymerna på planeten, t om vassare än Kiton/Brioni RTW diton
Därför jag tycker de är bra. Där är bra med plats i låren och hygglig midja för pengen.
Har jag tänkt göra många gånger men inte riktigt blivit av än på grund av (tidigare) extra-EU import och just osäkerheten runt storleken. Skulle du säga att storlekstabellen på Perro är korrekt (iaf med den size 42 som du har)?Bryceland's Sawtooth Westerner Shirt.
Alla borde köpa en sån här skjorta, framförallt nu när de går att köpa inom EU (genom Perro i Köpenhamn). De är aningen mindre i storleken och är man mellan två storlekar rekommenderar jag helt klart att man går upp i storlek.
Bryceland's | Sawtooth Westerner Denim Shirt
The denim westerner from Bryceland is an updated original. 10oz denim fabric in the original western model. Sawtooth chest pockets, western yoke and snap closure.perroofficial.com
Tack för tipset. Kanske dax att testa cofSjälv nöjd med M7.
Sale Jeans
Along with our own high end denim brand C.O.F. Studio we carry a range of top mens fashion brands.www.circleoffriendsshop.com
Jäklar vad trevlig färg din har fått! Hur många tvättar är du på nu?Bryceland's Sawtooth Westerner Shirt.
Alla borde köpa en sån här skjorta, framförallt nu när de går att köpa inom EU (genom Perro i Köpenhamn). De är aningen mindre i storleken och är man mellan två storlekar rekommenderar jag helt klart att man går upp i storlek.
Bryceland's | Sawtooth Westerner Denim Shirt
The denim westerner from Bryceland is an updated original. 10oz denim fabric in the original western model. Sawtooth chest pockets, western yoke and snap closure.perroofficial.com
Polos slimfit är definitivt inte som hus, de krymper dessutom ytterligare i garderoben om du bara låter dem ligga en säsongNå, vita piketröjor som inte som hus i storleken, några tips?
Då ska du hur mkt se hur mkt de krymper efter 5 säsonger och +5kg på det.Polos slimfit är definitivt inte som hus, de krymper dessutom ytterligare i garderoben om du bara låter dem ligga en säsong
Har jag tänkt göra många gånger men inte riktigt blivit av än på grund av (tidigare) extra-EU import och just osäkerheten runt storleken. Skulle du säga att storlekstabellen på Perro är korrekt (iaf med den size 42 som du har)?
(edit: känns som relativt långa armar (iaf för mig där mina bespoke ligger runt 63-64cm))
Jäklar vad trevlig färg din har fått! Hur många tvättar är du på nu?
Jag förstår att du resonerar som du gör, då jag själv har varit där i tankarna. Min åsikt har däremot ändrat sig längs vägen och nu har jag inga som helst problem att bära den med blåa jeans; nyckeln för min del ligger i att grejerna har fått patina.Har varit sugen många gånger på en sådan skjorta, och har mjukstartat lite med en westernskjorta från Levis. Känner dock aldrig att jag riktigt vet vad jag ska ha den till. Dubbeldenim har jag aldrig känt mig bekväm i (annat än svarta denimbrallor), och dessutom verkar Brycelands rätt lång som gör att den ska stoppas in. Hur bär du den oftast @christian-h?
Stort tack för redogörelsen. Jäkla skillnad på din mått o Perros, bröstvidden motsvarar ju deras 38 (som jag nog var inställd på då 55cm bröst motsvarar mina bespoke skjortor).Jag mätte precis min och måtten stämmer inte utifrån vad Perro anger.
Perro:
Bröst: 59 cm
Axelmått: 50 cm
Ärmlängd: 68.5 cm
Mina mått:
Bröst: 55 cm
Midja: 51 ("nipped waist) cm
Axelmått: 46 cm
Ärmlängd: 67 cm
Tack Erik! Det är oklart, just den här skjortan är köpt begagnad och jag har bara tvättat den ett par gånger.
Jag förstår att du resonerar som du gör, då jag själv har varit där i tankarna. Min åsikt har däremot ändrat sig längs vägen och nu har jag inga som helst problem att bära den med blåa jeans; nyckeln för min del ligger i att grejerna har fått patina.
Bilden nedan på Ethan och Kenji (från just Bryceland's) är intressant. Båda bär – som vi givetvis kan se – både jeans som över- och nederdel, men Ethan (till vänster) bär mörkare skjorta och ljusare jeans; Kenji (till höger) har gjort tvärt om och bär mörkare nederdel och ljusare överdel. Nyckeln för min del ligger i att skapa kontrasterna.
För egen del bär jag skjortan i regel utstoppad, med en vit t-shirt under och antingen vita jeans, eller blåa jeans som nederdel. Det har hänt att jag har burit den till mörkare flanellbyxor också, även shorts och badbyxor sommartid. Den är väldigt mångsidig.
jag köpte den i blindo i storlek 42 då jag ville att den skulle vara lite lös… är en normal 41a. Den där var sjukt tight. Skulle nog nästan gått upp två storlekar. Dessutom grymt långa ärmar (japp jag är byggd som en tax.)Stort tack för redogörelsen. Jäkla skillnad på din mått o Perros, bröstvidden motsvarar ju deras 38 (som jag nog var inställd på då 55cm bröst motsvarar mina bespoke skjortor).
Attolini är helt klart bäst, vi jobbar med dom hos oss på CAVOUR.CO , det är helt otroligt vad som utklassar alla andra.Attolini anses ju tillverka de bästa RTW kostymerna på planeten, t om vassare än Kiton/Brioni RTW diton
Har varit sugen på att klicka hem ett par från Uniqlo. Är det någon särskild av dessa två modeller du syftar på?Sagt det förr, säger det igen. Uniqlos regular fit är förvånansvärt bra.