Med tanke på fracken så behöver du nog en längre rock, vilket kan vara svårt att hitta RTW. I nuläget använder jag en av mina mörkblåa paletåer till fracken (som även användes till kostym/annat), men det täcker inte hela "svansen" på fracken. Har själv gått i tankarna att sy upp en längre svart rock som passar till fracken (tänker att den även kan användas till smoking).
Tror att OJ erbjuder sina rockar genom sin MTO-tjänst (ej lika stora justeringsmöjligheter som MTM). Där kan man välja att lägga till några centimeter på längden. Vet dock inte om det finns någon längdbegränsning. Det är nog det billigaste alternativet (ej säker på priset, men gissar på ett litet snäpp under 5000kr). Steget upp blir SuitSupply (enligt deras rockkonfigurator [MTM] på hemsidan ligger det billigaste svarta tyget på 5199kr) och därefter Blugiallo (från cirka 7000kr).
Anledningen till att jag avvaktat är för att det är en relativt tråkig utgift för en rock som (i mitt fall) endast kommer användas till frack/smoking. Sedan åker ytterrocken av relativt snabbt ändå. Om du tänker använda den även till andra tillfällen är det en helt annan sak. Blir inte ett lika begränsat plagg, som i mitt fall.